Newsy

Rośnie zainteresowanie zmianą sprzedawcy gazu. Zdecydowało się na nią ponad 120 tys. Polaków

2017-11-16  |  06:45
Mówi:Piotr Kasprzak, członek zarządu ds. operacyjnych, Hermes Energy Group

Marek Kołtonik, dyrektor ds. marketingu, Hermes Energy Group

  • MP4
  • Już ponad 120 tys. konsumentów zmieniło firmę, od której kupuje gaz, a liczba ta z roku na rok rośnie coraz szybciej – wynika z danych Urzędu Regulacji Energetyki. Rozwojowi rynku sprzyja jego liberalizacja oraz działania samych sprzedawców, które podnoszą świadomość konsumentów na temat możliwości dokonania zmiany. Jak wynika z najnowszego badania Hermes Energy Group 9 na 10 klientów tej firmy jest zadowolonych ze zmiany sprzedawcy gazu.

    W październiku HEG przeprowadził wraz z domem badawczym 4P Research Mix badanie satysfakcji swoich klientów.

    9 na 10 naszych klientów jest zadowolonych z faktu zmiany sprzedawcy oraz ze współpracy z naszą firmą – informuje o wynikach badania Marek Kołtonik, dyrektor ds. marketingu w Hermes Energy Group SA. – 90 proc. naszych klientów jest również zadowolonych z samego procesu zmiany sprzedawcy, czasu, jaki musieli na niego poświęcić, który był znacznie krótszy, niż zakładali, ze spotkania z naszym doradcą, który wytłumaczył im w sposób rzetelny wszelkie aspekty związane z fakturą, umową, przedstawił i wyliczył im konkretne oszczędności oraz przeprowadził ich przez proces zmiany sprzedawcy.

    W badaniu wzięło udział 779 klientów firmy, która podkreśla, że wysoki był także wskaźnik rekomendacji, który wyniósł +28 punktów przy średniej dla rynku energetycznego na poziomie -29 punktów.

    – Co istotniejsze, ten poziom rekomendacji rośnie wraz z stażem obecności w naszej firmie. Klienci bardzo chętnie polecają sobie markę HEG, uczestniczą w programie poleceń, który jest dla nich również dodatkowym benefitem. Co drugiemu naszemu klientowi marka została zarekomendowana przez jego najbliższych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marek Kołtonik.

    Rynek gazu ziemnego w Polsce znajduje się w początkowym etapie rozwoju – mówi Piotr Kasprzak, członek zarządu ds. operacyjnych w Hermes Energy Group SA. – W 2016 roku mieliśmy do czynienia z około 50 tys. zmian sprzedawcy gazu ziemnego w Polsce. HEG prognozuje, że w 2017 roku tych zmian będzie więcej, co wynika z dynamicznych działań prowadzonych przez alternatywnych sprzedawców gazu ziemnego, jakim jest również HEG.

    Z danych Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że liczba zmian sprzedawców gazu, choć w odniesieniu do liczby gospodarstw domowych (14 mln) w Polsce jest niewielka, to jednak z roku na rok wzrasta. Możliwość wyboru sprzedawcy istnieje od lipca 2007 roku, ale do końca 2011 roku dokonano zaledwie 4 takich zmian. W kolejnym roku ich liczba przekroczyła 200, a 429 odbiorców zdecydowało się na ten ruch w 2013 rok. Rok później rozpoczął się proces liberalizacji rynku gazu i nastąpiło wyraźne przyspieszenie – na koniec 2014 roku wszystkich narastająco było już ponad 7 tys., a po następnych dwunastu miesiącach ponadczterokrotnie więcej. Ubiegły rok przyniósł niemal 50 tys. nowych umów, zaś trzy kwartały tego roku – ok. 44 tys.

    Należy zwrócić uwagę na fakt, że odbiorcy końcowi wciąż są mało świadomi – zarówno tego, co wiąże się z procesem, jak i możliwości, jakie daje zmiana sprzedawcy paliwa gazowego. Co za tym idzie, są bardzo nieufni i wpływa to na obserwowany poziom zmian sprzedawcy gazu ziemnego – przekonuje Piotr Kasprzak. – Działania HEG skoncentrowane na pozyskiwaniu odbiorców detalicznych polegają głównie na sprzedaży bezpośredniej. Oznacza to, że staramy się z wszystkimi naszymi klientami spotkać w domu, zaprezentować im nasza ofertę, przedstawić spółkę, wyliczyć oszczędności, pokazać kluczowe warunki i zapisy umowne, poinformować o prawie do odstąpienia od umowy w przeciągu 14 dni.

    Z raportu Federacji Konsumentów „Konsument na rynku gazu w Polsce” płynie wniosek, że co czwarty pytany nie wie, czy może zmienić sprzedawcę gazu, czy nie. Choć dwie trzecie badanej grupy odpowiedziało na to pytanie twierdząco, na faktyczną zmianę zdecydowało się 6 proc. Ponad połowa z tej grupy zrobiła to, by obniżyć swoje rachunki za gaz, a 37 proc. dało się przyciągnąć lepszą ofertą produktową. Co piąty skorzystał z możliwości połączenia dostawy z inną usługą. W więcej niż połowie przypadków (54 proc.) to przedstawiciel firmy był inicjatorem kontaktu bądź to osobiście, bądź telefonicznie.

    – Chciałbym zwrócić uwagę na fakt raportu, który został przeprowadzony w 2017 roku przez Federację Konsumentów, gdzie również zostało wskazane, że umowy i zapisy umowne stosowane przez HEG są transparentne, uczciwe i rzetelne. Mamy nadzieję, że jako firma, która jest liderem na polskim rynku gazu ziemnego, w ten sposób będziemy zmieniać rzeczywistość nas otaczającą i wpływać na to, że procesy liberalizacyjne będą przebiegały bardziej dynamicznie w naszym kraju – podsumowuje Kasprzak.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Patronaty medialne

    Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

    Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

    > Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

    Firma

    Obawa przez cyberatakami hamuje inwestycje firm w nowe technologie. Tylko zabezpieczenie całej sieci może ograniczyć zagrożenia

    W 70 proc. firm obawy przed zapewnieniem odpowiedniego poziomu cyberbezpieczeństwa spowalniają projekty cyfryzacji – wynika z badań firmy Cisco. Obawy są uzasadnione, ponieważ w 2017 roku ponad 80 proc. firm padło ofiarą ataku hakerskiego. Eksperci podkreślają, że zabezpieczenie tylko urządzeń końcowych nie wystarczy, zwłaszcza w przemyśle. Cyberbezpieczeństwo powinno być wbudowane w infrastrukturę sieciową firm i stale uaktualniane w odpowiedzi na nowo wykrywane zagrożenia.

    Handel

    W tym roku polski e-handel będzie wart prawie 50 mld zł. Większość e-sklepów działa na zagranicznych rynkach, ale sprzedaje tam niewiele

    Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku blisko 50 mld zł, a w 2020 roku – już 70 mld zł. To wciąż prężnie rosnący segment sprzedaży, odpowiadający dziś za 7 proc. zakupów przy globalnej średniej na poziomie 10 proc. Polskie e-sklepy w większości są już obecne na zagranicznych rynkach, ale stawiają pierwsze kroki jeszcze dość ostrożnie. Sprzedaż zagraniczna stanowi zaledwie 6 proc. wartości ogółu sprzedaży – wynika z najnowszego raportu „Wyzwania e-commerce”, przygotowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. Warunkiem sukcesu za granicą jest dobre przygotowanie i dostosowanie działalności do wymagań zagranicznych klientów.

    Firma

    Microsoft stworzył modelową Fabrykę Przyszłości. Dzięki nowej technologii będzie można analizować dane z maszyn, planować produkcje i wykrywać awarie

    Sektor produkcyjny otwiera się na nowy trend, jakim jest cyfrowa transformacja. Analiza danych zbieranych z maszyn produkcyjnych pozwoli lepiej planować proces produkcji i szybko reagować na potencjalne awarie, a co za tym idzie –ograniczyć koszty napraw. Microsoft stworzył koncept modelowej Fabryki Przyszłości, który pokazuje, jakie korzyści niesie za sobą pełna transformacja cyfrowa całego procesu produkcji. Wyzwaniem dla branży jest zapewnienie bezpieczeństwa nie tylko wykorzystywanych danych, lecz także pracy maszyn i całego procesu wytwarzania.