Newsy

Rośnie zainteresowanie Polaków sprzętem elektronicznym. Jesteśmy w czołówce Europy.

2013-09-16  |  06:15
Mówi:Maciej Filipkowski
Funkcja:wiceprezes
Firma:Samsung Electronics Polska
  • MP4
  • Polacy umieją korzystać z nowoczesnych technologii ocenia Maciej Filipkowski, wiceprezes Samsung Electronics Polska. Dobrze sprzedają się nie tylko tablety, ale też telewizory z aplikacjami. Natomiast przyszłością elektroniki są urządzenia zintegrowane z odzieżą  kurtki, buty czy opaski współpracujące ze smartfonami.

    O tym, że Polacy umieją korzystać z nowoczesnej elektroniki, świadczy ilość aplikacji ściąganych w telewizorach typu smart. Jak podlicza polski oddział firmy Samsung, oprogramowanie jest wykorzystywane w 74 proc. sprzedanych telewizorów. To oznacza, że klienci są świadomi możliwości kupowanego sprzętu i aktywnie z nich korzystają.

     – To jest jedna z najwyższych średnich w Europie –  zauważa Maciej Filipkowski, wiceprezes Samsung Electronics Polska.

    Duża zmiana zachodzi też na rynku tabletów. Przestały być już ekskluzywnym dodatkiem, a stają się coraz częściej podstawowym urządzeniem.

     – Myślę, że 8-calowe urządzenia są w tej chwili najciekawszą ofertą na rynku, jeśli chodzi o rozmiar, bo są wystarczająco duże, żeby na nich wygodnie pracować, a wystarczająco małe, żeby się zmieściły do torebki czy do teczki – mówi Filipkowski Agencji Informacyjnej Newseria.

    Według wiceprezesa Samsung Electronics Polska przyszłością są jednak urządzania nazywane "wearables" –  czyli elektronika "do noszenia na sobie", często zintegrowana z odzieżą.

     – Kurtki z wbudowanymi głośnikami czy biometrycznymi sensorami. Większość firm już ma buty, wyposażone w sensory, które komunikują się ze smartfonem; opaski, które także "rozmawiają" ze smartfonem i liczą nasze kroki. Tego będzie coraz więcej. Oczywiście, jeśli będziemy chcieli takiego sprzętu używać, ale to ułatwia nie tylko uprawianie sportów, ale też codzienne życie mówi Filipkowski.

    Samsung rozwija swoją ofertę w tej kategorii. Ostatnio pokazał swoje najnowsze dzieło – telefon Samsung Note 3 z dotykowym zegarkiem, współpracującym ze smartfonem.

     – Zegarkiem możemy kontrolować działanie telefonu, telefonem działanie zegarka, odbierać telefon, używać kamery w zegarku razem z telefonem – wylicza Filipkowski. – I najciekawsza funkcja moim zdaniem – pozwala znaleźć za pomocą zegarka zgubiony telefon – i odwrotnie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Handel

    Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

    Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

    Handel

    Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

    Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.