Newsy

Rynek smartwatchy i akcesoriów dynamicznie rośnie. W przyszłym roku będzie wart ponad 380 mld dol.

2022-09-08  |  06:25
Mówi:Joanne Savage
Funkcja:dyrektorka ds. marketingu na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki
Firma:Fitbit
  • MP4
  • Według danych CCS Insight w ubiegłym roku rynek wearables ilościowo urósł o 20 proc. i nic nie wskazuje na to, aby branża miała wyhamować. Wręcz przeciwnie – po smartwatche i trackery sięgają coraz młodsi użytkownicy, którzy w ten sposób monitorują swoją aktywność fizyczną i stres, a co za tym idzie, dbają o swoje lepsze samopoczucie. – W ciągu kilku ostatnich lat ludzie zaczęli bardziej interesować się własnym zdrowiem. To sprawia, że rynek urządzeń do noszenia dojrzewa – mówi Joanne Savage, dyrektor ds. marketingu marki Fitbit. Użytkownicy oczekują od wearables coraz większej personalizacji, nowych i coraz bardziej zaawansowanych funkcjonalności. Smartwatche oferują już szereg funkcji, które wcześniej zarezerwowane były dla skomplikowanych urządzeń medycznych.

    – Dane demograficzne dotyczące wearables pokazują trend, w ramach którego młodzi użytkownicy wchodzą na ten rynek dużo szybciej. Wynika to z faktu, że urządzenia do noszenia są dziś w stanie usprawnić więcej aspektów naszego życia. Przykładowo możemy monitorować to, jak radzimy sobie ze stresem czy podczas ćwiczeń. Coraz większa grupa młodych ludzi chce mieć więcej danych na swój temat, osiągać swoje cele w sposób bardziej świadomy. To jest właśnie kluczowa zmiana na rynku – mówi agencji Newseria Biznes Joanne Savage, dyrektor ds. marketingu marki Fitbit na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

    Wearables, czyli inteligentne urządzenia do noszenia – głównie trackery czy smartwatche – monitorują organizm przez cały dzień, pozwalają gromadzić dane np. o jakości snu, tętnie, liczbie kroków i intensywności treningów oraz poziomie stresu, a przy tym oferują szereg przydatnych funkcji, jak np. wyświetlanie powiadomień podchodzących ze smartfona czy płatności zbliżeniowe. Dlatego cieszą się na rynku stale rosnącą popularnością.

    – W ciągu kilku ostatnich lat ludzie zaczęli bardziej interesować się własnym zdrowiem. Nie chodzi tu tylko o ruch czy liczbę zrobionych kroków, ale także o sen, poziom stresu, a także o to, co jemy – mówi ekspertka.

    Segment wearables rozwija się równolegle z e-zdrowiem. Inteligentne trackery i smartwatche przestają być już tylko gadżetami dla geeków, a stają się urządzeniami paramedycznymi, umożliwiającymi np. precyzyjne mierzenie tętna, EKG czy saturacji. To funkcje wcześniej zarezerwowane przede wszystkim dla urządzeń medycznych.

    – Urządzenia do noszenia mają bardzo pozytywny wpływ na zachowania konsumentów. Kiedy zaczniesz śledzić swoje dane o zdrowiu i otrzymujesz dane na ten temat, twoje zachowania naprawdę zmieniają się na plus – mówi Joanne Savage.

    Takie wnioski płyną m.in. z badań, jakie przeprowadził Dublin City University za pomocą Fitbit Versa 3. Program dostarczał badanym praktyczne wskazówki dotyczące codziennego samopoczucia. Studenci, którzy śledzili dane na swój temat i wykorzystywali wskazówki z modułu, zgłaszali poprawę ogólnego samopoczucia (86,7%), snu (70,5%), odżywiania (70,5%) i lepsze rozumienie danych i ich wpływu na samopoczucie (93,4%).

    Powoli zmieniają się oczekiwania użytkowników wearables. Oprócz precyzyjnych pomiarów i coraz bardziej zaawansowanych funkcji oczekują także coraz większej personalizacji danych na swój temat, które otrzymują za pośrednictwem takiego urządzenia.

    – Ludzie oczekują produktu o bardzo długim czasie pracy na baterii. Wiele z naszych produktów może działać ponad sześć dni bez ładowania – mówi dyrektor ds. marketingu marki Fitbit na region EMEA. – Poza tym klienci oczekują też więcej danych o swoim zdrowiu i więcej pomiarów pasywnych, tzn. takich, których nie trzeba włączać samemu, bo otrzymujemy je od naszego urządzenia. Doskonałym przykładem jest detekcja PPG AFib, co oznacza wykrywanie sygnałów utajonego migotania przedsionków w nieregularnych rytmach serca. To dość skomplikowana funkcja, dotąd takie pomiary były możliwe tylko w szpitalu albo podczas wizyty lekarskiej. Dziś urządzenia, które nosimy na nadgarstku, same, w pasywny sposób sprawdzają, czy nie występują objawy nieregularnego rytmu serca.

    Jak pokazuje raport CCS Insight, rynek wearables urósł w 2020 roku aż o 20%  r/r, do 232 mln urządzeń, i nic nie wskazuje na to, aby ten rozwojowy trend miał zostać zahamowany. Z kolei Global Newswire ocenia, że wartość światowego rynku technologii wearable do 2028 roku sięgnie 380,5 mld dol., co oznacza 18,5-proc. roczny wzrost.

    Niedawno marka Fitbit ogłosiła wprowadzenie na rynek kolejnych nowości, m.in. nowych modeli smartwatchy Fitbit Sense 2, Fitbit Versa 4 czy trackera Fitbit Inspire 3. Działające zarówno z oprogramowaniem iOS, jak i Androidem smartwatche zostały zaprojektowane jako cieńsze i lżejsze urządzenia, by lepiej leżeć na nadgarstku i monitorować pracę organizmu. Versa 4 skupia się na fitnessie, oferując pracę w 40 trybach ćwiczeń, z kolei Sense 2 jeszcze bardziej rozwija narzędzie do śledzenia poziomu stresu, wykorzystując do tego pomiary tętna czy temperatury skóry. Następnie pomaga sobie z nim radzić, np. podpowiadając ćwiczenia oddechowe czy sesje mindfulness z poziomu urządzenia lub aplikacji. Tracker Inspire 3 ma jeszcze lepiej motywować do ruchu i zdrowych nawyków związanych ze spaniem, pokazując na bieżąco parametry zdrowotne i fizyczne.

    Marka Fitbit zaprezentowała swoje nowości podczas największych światowych targów elektroniki użytkowej IFA, które odbyły się w dniach 2–6 września w Berlinie.

    Do pobrania

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

    W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

    Polityka

    Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

    W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

    IT i technologie

    Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

    Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.