Mówi: | Tomasz Pruszczyński |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | SARE SA |
Spersonalizowana reklama mobilna napędza rynek marketingu online
Firmy coraz więcej wydają na marketing w internecie. Taka reklama jest coraz bardziej profesjonalna i zindywidualizowana. To już nie jest masowy spam, ale wysyłanie e-maili z treścią dobrze dopasowaną do potrzeb i zainteresowań konkretnych odbiorców. Coraz większe znaczenie mają reklamy na urządzeniach mobilnych. Firmy doceniają też to, że nowoczesne narzędzia pozwalają precyzyjnie oszacować zyski z prowadzonych w internecie kampanii.
– Ten rynek się profesjonalizuje, a budżety marketingowe i reklamowe przechodzą z mediów tradycyjnych do internetu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Pruszczyński, prezes zarządu firmy SARE, zajmującej się marketingiem e-mailowym. – Dzisiaj jesteśmy w stanie precyzyjnie powiedzieć klientowi: „zainwestujesz tyle i tyle złotych, będziesz miał z tego tyle i tyle zysku”. Te rzeczy, które są policzalne, to dzisiaj przyszłość internetu.
Jak podkreśla Pruszczyński, samo SARE wysyła miesięcznie 1,5 mln wiadomości e-mail. Nie jest to jednak spamowanie przypadkowych użytkowników. Prezes zaznacza, że jest wręcz przeciwnie – samo SARE walczy ze spamem, a e-maile wysyła do użytkowników wybranych na podstawie precyzyjnej analizy. Dzięki temu do odbiorców trafiają takie reklamy, które mogą ich rzeczywiście zainteresować.
To właśnie precyzyjne kierowanie reklam jest dużą szansą dla marketingu internetowego. Dzięki zastosowaniu technik Big Data analitycy mogą się dowiedzieć coraz więcej o użytkownikach internetu, a to może być wykorzystane do lepszego dopasowania rozsyłanych treści promocyjnych.
Innym trendem jest popularyzacja urządzeń mobilnych i reklam na nie tworzonych.
– Widzimy, że coraz większa rzesza ludzi sprawdza pocztę i otwiera e-maile na smartfonach czy tabletach. To daje też dużą wiedzę i nowy sposób dojścia do ludzi, którzy są mobilni. To jest kierunek, w którym będziemy szli, podobnie będzie rozwijać się rynek, który już dzisiaj jest bardzo mobilny – mówi Pruszczyński.
Zwraca uwagę na to, że wielu odbiorców marketingu internetowego potrzebuje szybkiej, dopasowanej informacji. Dlatego kampanie reklamowe, które nie są spersonalizowane i precyzyjnie kierowane, nie są skuteczne.
Pruszczyński dodaje, że dzięki coraz tańszemu internetowi mobilnemu oraz coraz bardziej zaawansowanym urządzeniom przenośnym rosną możliwości reklamowe.
– Oczywiście pomagają tu też media społecznościowe. Staramy się to wszystko ogarnąć tak, żeby jak najbardziej precyzyjnie śledzić zainteresowania użytkownika i tworzyć jego profil behawioralny. To i Big Data, czyli dane, z których analitycy mogą wyciągnąć bardzo dużo ciekawych informacji, jest przyszłością i w tym kierunku chcemy się rozwijać – tłumaczy Pruszczyński.
Czytaj także
- 2025-02-04: Rząd planuje podwójnie opodatkować e-papierosy. To zmusi palaczy do powrotu do tradycyjnych papierosów
- 2025-01-21: Ministerstwo Finansów chce objąć akcyzą wkłady do e-papierosów. Eksperci prognozują upadek polskich producentów i wzrost szarej strefy
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-12-10: 95 proc. urządzeń do wapowania ma zniknąć z rynku. Tysiąc firm w Polsce będzie się musiało przebranżowić
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
- 2024-08-01: Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
- 2024-08-05: Samoregulacja zawodowa ogranicza udział farmaceutów w reklamach i ich współprace płatne. Złamanie tych zasad grozi wszczęciem postępowania
- 2024-06-20: Zbliża się koniec ery tradycyjnych biletów komunikacji miejskiej. Pasażerowie wolą rozwiązania mobilne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros0,w_274,_small.jpg)
Sejm pracuje nad podwyżką akcyzy na e-papierosy i urządzenia do waporyzacji. Część produktów może zniknąć z rynku
Planowane podwyżki akcyzy mogą doprowadzić do wycofania części produktów z rynku, a eksperci zwracają uwagę na szereg nieprawidłowości dotyczących projektu i sposobu ich procedowania. Zdaniem dr. hab. Krzysztofa Koźmińskiego, kierownika Centrum Oceny Skutków Regulacji, regulacja może naruszać kluczowe zasady prawne, takie jak zasada proporcjonalności i równości wobec prawa. – Mam wątpliwości, czy taka zmiana podatkowa jest adekwatna w stosunku do deklarowanych skutków, które chce osiągnąć projektodawca – mówi ekspert, wskazując też na krótki okres vacatio legis, który może utrudnić przedsiębiorcom dostosowanie się do nowych przepisów.
Konsument
Rola telekomów w upowszechnianiu sztucznej inteligencji rośnie. T-Mobile udostępnia klientom zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro
![](https://www.newseria.pl/files/11111/tmobile-sztuczna-foto-1,w_133,_small.jpg)
Firmy telekomunikacyjne odgrywają coraz ważniejszą rolę w udostępnianiu szerokiemu odbiorcy sztucznej inteligencji. T-Mobile udostępni swoim klientom w ramach programu Magenta Moments, całkowicie za darmo, zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro, wykorzystującą płatne modele językowe. Ma to być odpowiedź na potrzeby, które stają się widoczne już dziś, a w niedalekiej przyszłości staną u podstaw wszelkich działań związanych z wyszukiwaniem informacji w sieci.
Problemy społeczne
Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
![](https://www.newseria.pl/files/11111/kmon-karpinska-seniorzy-foto2-1,w_133,_small.jpg)
Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.