Newsy

Błaszczykowski podbija serca internautów, Milik z większą liczbą wzmianek niż Lewandowski

2016-06-30  |  06:30
Mówi:Karolina Masalska
Funkcja:specjalista ds. PR
Firma:Instytut Monitorowania Mediów
  • MP4
  • Mistrzostwa Europy w piłce nożnej od lat nie przysparzały Polakom tylu emocji co tegoroczne rozgrywki. Z meczu na mecz popularność piłkarzy naszej reprezentacji w internecie i social media rośnie. Internauci prześcigają się w komentarzach i memach na temat kadrowiczów. Najwięcej emocji, a co za tym idzie – interakcji w social mediach podczas tegorocznych rozgrywek budzą Błaszczykowski, Fabiański i Milik.

    Spośród pełnego składu piłkarzy Reprezentacji Polski biorących udział w mistrzostwach IMM wyłonił pięciu najpopularniejszych pod względem liczby publikacji. Na podium jest Arkadiusz Milik, zostawiając w tyle nawet kapitana drużyny Roberta Lewandowskiego. Na jego temat w badanym czasie pojawiło się ponad 53 tys. wzmianek we wszystkich mediach (prasa, radio, TV, internet i social media, co stanowiło 13,7 proc. wszystkich wzmianek na temat kadrowiczów). Srebrny i brązowy medal przypadły kolejno Robertowi Lewandowskiemu (12,7 proc.) oraz Jakubowi Błaczykowskiemu (9,7 proc.).  TOP 5 zamykają Grzegorz Krychowiak (po 7,1 proc.) oraz Łukasz Fabiański (6,8 proc.).

    Gorące dyskusje, debaty, analizy i podsumowania piłkarskich spotkań trwają w mediach społecznościowych jeszcze długo po meczach. Ponad 1,7 mln różnorodnych interakcji, wliczając w to polubienia, udostępnienia oraz komentarze wygenerował Jakub Błaszczykowski. Tuż za liderem zestawienia znalazł się bramkarz Łukasz Fabiański (ponad 1,4 mln), natomiast trzecie miejsce przypadło Arkadiuszowi Milikowi (ponad 1,3 mln).

    – Warto podkreślić, że Robert Lewandowski, który jest kapitanem drużyny oraz jednym z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych piłkarzy, wzbudził o ponad milion interakcji mniej od Jakuba Błaszczykowskiego – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Karolina Masalska, specjalista ds. PR, IMM.

    Najgorętsze dyskusje, które przenoszą się sprzed telewizora do sieci, dotyczą aktywności naszych zawodników na murawie, stąd popularność Kuby Błaszczykowskiego oraz Łukasza Fabiańskiego, którzy byli w oczach użytkowników mediów społecznościowych bohaterami ostatnich spotkań. Po meczu Polska–Szwajcaria nazwisko Fabiańskiego pojawiło się ponad 6 tys. razy, a temat Błaszczykowskiego był poruszany ponad 4,6 tys w internecie. Jak podaje raport IMM, najczęściej lajkowanym postem (ponad 21 tys. razy) był ten umieszczony na portalu sportowefakty.pl o treści – „GOOOOOL!!!! Kuba Błaszczykowski! BRAWO!” oraz na portalu tvn.pl, gdzie post: „Łukasz Fabiański królem meczu Polska:Szwajcaria!” miał ponad 100 tys. lajków oraz 3,4 tys. udostępnień.

    Użytkownicy równie chętnie komentują niewykorzystane okazje na boisku, co jest częstym zarzutem wobec jednego z reprezentantów – Arkadiusza Milika. Jego nazwisko w tym kontekście pojawiło się najwięcej razy. Z reguły były to zobrazowane w postaci memów przedstawionych częściej w zabawny, prześmiewczy oraz ironiczny niż obraźliwy sposób.

    – Jednym z najczęściej udostępnionych postów był ten umieszczony na facebookowej stronie „Wiedza bezużyteczna”, który został udostępniony ponad 900 razy – mówi Karolina Masalska, IMM.

    Ponad 14 tys. lajków zdobył jednak post na stronie Typowa FIFA na Facebooku, której administratorzy stanęli w obronie młodego zawodnika. Dyskusja pod postem podzieliła jednak internautów.

    Piłkarze narażeni są na wzmianki nacechowane emocjonalnie, przede wszystkim po niewykorzystanej, źle przeprowadzonej akcji lub niezdobyciu gola. Jak pokazuje raport, warto jednak zwrócić uwagę na pozytywne komentarze, wspierające i dopingujące naszych reprezentantów.

    – Warto podkreślić, że największą popularnością i największą sympatią internautów cieszy się Jakub Błaszczykowski. W opinii internautów ma on duże umiejętności, umie je wykorzystać i przełożyć na gola. Imponuje im swoją postawą oraz wyznawanymi wartościami – zaznacza Masalska.

    W gronie fanów Jakuba Błaszczykowskiego jest aktor Russel Crowe, który wspiera polską drużynę od początku rozgrywek, dopingując na Twitterze naszą reprezentacje słowami – „Do boju Polska!”.  

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Postępowania sądowe w Polsce trwają coraz dłużej. Wydłuża się zwłaszcza czas w sprawach gospodarczych

    Czas trwania postępowań sądowych, zamiast maleć, w ostatnich latach wzrósł. W przypadku spraw gospodarczych przewlekłość procesów może oznaczać paraliż działalności firmy, a w konsekwencji nawet jej upadłość. Zdaniem prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej receptą na ten stan rzeczy powinna być informatyzacja systemu sądowego, zwiększenie jego finansowania oraz ograniczenia zakresu przypadających do rozstrzygnięcia spraw, w których orzeczenia nie wymagają kompetencji sądów. Niepotrzebna jest też procedura gospodarcza.

    Transport

    Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie

    Lotnisko Chopina, które właśnie obchodziło 90. urodziny, może w tym roku obsłużyć nawet 20 mln pasażerów. To o 10 proc. więcej niż rok  temu. Aby sprostać rosnącemu ruchowi turystycznemu w kolejnych latach, potrzebne jest jednak zwiększenie przepustowości. Planowana rozbudowa do 2028 roku pozwoli obsługiwać rocznie nawet 30 mln pasażerów. Łącznie z możliwościami lotnisk w Modlinie i Radomiu ma to być ok. 10 mln pasażerów więcej.

    Ochrona środowiska

    Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe

    Na początku czerwca mają zostać uruchomione dwa pierwsze komponenty cyfrowej repliki Ziemi. To inicjatywa Komisji Europejskiej, w ramach której powstaje superzaawansowana symulacja zjawisk, m.in. atmosferycznych i klimatycznych, do jakich dochodzi na Ziemi. Oparte na bogatych zbiorach danych, m.in. ze zdjęć satelitarnych, i ich zaawansowanej analizie narzędzia pozwolą z dwutygodniowym wyprzedzeniem przewidywać zdarzenia pogodowe, precyzując prognozę do obszarów podzielonych na kwadraty o boku zaledwie kilku kilometrów. Będą mogły być wykorzystywane także w planowaniu miast, farm wiatrowych czy w rolnictwie. W tworzeniu rozwiązania bierze udział polski dostawca rozwiązań chmurowych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.