Newsy

Nowe plany dla warszawskiego Służewca. Inwestycje wokół toru wyścigów konnych mogą kosztować nawet miliard złotych

2013-03-18  |  06:55

Totalizator Sportowy planuje duże zmiany na Torze Wyścigów Konnych na warszawskim Służewcu oraz w jego okolicach. Oprócz rewitalizacji obecnie istniejących obiektów planowane jest powstanie nowych. Inwestycje mogą kosztować nawet 1 mld zł. Totalizator liczy więc na pozyskanie inwestorów, którzy potem będą mogli korzystać z nowej infrastruktury.

 – Przyszedł czas na przywrócenie Służewca Warszawie – zapowiada Wojciech Szpil, prezes zarządu Totalizatora Sportowego. – Chcielibyśmy ten teren zrewitalizować, by wszystkie  obiekty, które były wybudowane przed II wojną światową zostały odrestaurowane i wybudowane nowe, które uzupełnią infrastrukturę w tym miejscu.

Totalizator od 2008 r. dzierżawi teren od Polskiego Klubu Wyścigów Konnych. Spółka odpowiada za organizację wyścigów konnych oraz zabezpieczenie terenu przed niszczeniem. Na remonty i modernizację istniejących obiektów (m.in. Trybuny I i Trybuny II oraz Stajni), a także na przygotowanie terenu pod przyszłe inwestycje w tym roku przeznaczy 35 mln zł.

Jak podkreśla Szpil, w ciągu najbliższych 30 lat teren wokół toru ma odzyskać dawną świetność. Służewiec ma stać się najpiękniejszym tego typu miejscem w Europie. Spółka wydzieliła osiem obszarów inwestycji, obejmujących między innymi wieżę ciśnień, dwa hotele, obiekt biurowy oraz salę wystawienniczo-widowiskową.

 – Żeby pozyskać inwestorów wybraliśmy firmę PwC, która jako doradca inwestycyjny będzie poszukiwała partnerów branżowych i inwestycyjnych do tego, by namówić ich do współpracy z nami i zainwestowania pieniędzy w wymienione obiekty – tłumaczy Wojciech Szpil.

Według prezesa Totalizatora zainteresowanie powinno być spore, bo po zakończeniu inwestycji partnerzy będą mogli czerpać korzyści z odrestaurowanych i nowych budynków na Służewcu. Nakłady są jednak niemałe. Wojciech Szpil szacuje, że restauracja terenu i budowa zaplanowanych obiektów może kosztować od 800 mln zł do nawet 1 mld zł.

 – Niezależnie od infrastruktury, która teraz jest i jest mocno zniszczona, chcemy wybudować hotel 4-5-gwiazdkowy. W założeniach jest też hotel 3-gwiazdkowy, hala widowiskowo–sportowa, w mniejszym zakresie parkingi podziemne czy biurowiec. Wyznaczyliśmy 9 obiektów, które chcemy zagospodarować we właściwy sposób, a to kosztuje – tłumaczy Szpil.

Prezes Totalizatora podkreśla, że planowana rewitalizacja Służewca nie wpłynie na organizację wyścigów konnych.

 – Uspokajam wszystkich, którzy niepokoją się, że cały teren zostanie zabudowany deweloperką. Niech przychodzą i podziwiają, jak z każdym rokiem to wszystko się zmienia na lepsze – zapewnia Szpil. Dodaje, że wyścigi mogą stać się w najbliższym czasie atrakcyjniejsze, bo planowana jest instalacja oświetlenia toru, która pozwoli na rozgrywanie nocnych gonitw.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.