Mówi: | Mirosław Przedpełski |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Polski Związek Piłki Siatkowej |
PZPS: Miasta-gospodarze skorzystają finansowo na Mistrzostwach Świata w Piłce Siatkowej
W 2014 roku dla sześciu polskich miast pojawi się możliwość promocji na całym świecie. Okazją mogą być siatkarskie Mistrzostwa Świata, które odbywają się w Polsce. – Nakłady poniesione przez miasta na promocję na pewno się zwrócą – zapewnia Mirosław Przedpełski, prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Trwa opracowywanie specjalnego programu promocyjnego, który to właśnie umożliwi. W promocję mają się włączyć także Polska Organizacja Turystyczna i Międzynarodowa Federacja Piłki Siatkowej (FIVB).
Jak zapewnia prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej, przygotowania do Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej w 2014 roku idą pełną parą.
– Jesteśmy w połowie drogi. Przygotowania pod względem logistycznym są – można powiedzieć – zakończone, bo niemal w każdym mieście jest już hala sportowa, a to było najważniejsze. Pozostała jeszcze tylko budowa hali w Krakowie – mówi Mirosław Przedpełski.
Zdaniem prezesa, środków finansowych na organizację imprezy nie powinno zabraknąć, choć – jak dodaje – w takiej sytuacji jak organizacja światowej imprezy sportowej – nigdy nie będzie ich za dużo.
– Na kwestie związane z pobytem drużyn, hotelami, organizacją imprez pieniądze są, ale zawsze marzyłem, aby przy tej okazji zorganizować duży program promocyjny. Można to zrobić szeroko- na całym świeci, lecz wtedy potrzeba olbrzymiej ilości pieniędzy. Ale można też zrobić na mniejszą skalę i mniejszym nakładem. W tej chwili staramy się o pieniądze w różnych źródłach, aby ten program promocyjny realizować – mówi prezes PZPS.
Jednak zbieranie pieniędzy to nie jedyne podejmowane działania w tym zakresie.
– Opracowujemy również specjalny program promocyjny który będzie łączył miasta-gospodarzy, Polską Organizacją Turystyczną i Światową Federacją (FIVB), której jestem wiceprezesem do spraw marketingu – wyjaśnia Przedpełski.
Turniej odbędzie się w sześciu miastach Polski: w Gdańsku/Sopocie, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Bydgoszczy i Wrocławiu. Ze wszystkimi miastami zostały już podpisane umowy.
– Każde miasto aby wspomóc organizację tej imprezy przeznacza określoną kwotę na to, żeby się dobrze promować na MŚ i pomoc w organizacji. I takie pieniądze zostały już częściowo wpłacone – podkreśla.
Mirosław Przedpełski nie ma wątpliwości, że na takim partnerstwie da się zarobić. Przekonuje, że dotychczasowi sponsorzy współpracę z PZPS bardzo sobie chwalą. To m.in. zasługa tego, że popularność siatkówki stale rośnie. Świadczy o tym coraz większa frekwencja na meczach, rosnąca liczba godzin transmisji telewizyjnych i ich wartość medialna, która przewyższa już nawet piłkę nożną.
– Proszę zapytać Polkomtel, a teraz Orlen, dlaczego inwestują w siatkówkę. To się zwraca. Choć dla miast nie jest wyliczone, jakie dokładnie pieniądze mogą otrzymać, to jestem przekonany, że zwrot na pewno będzie bardzo duży. Mamy specjalną umowę z Polską Organizacją Turystyczną. Federacja Światowej Siatkówki na pewno się włączy i myślę, że Europejska Federacja też – zapewnia Mirosław Przedpełski.
Prezes PZPS wielokrotnie podkreślał, że trzeba wykorzystać organizację mistrzostw do skutecznej promocji Polski w świecie. Dlatego chce przyciągnąć na mecze jak najwięcej kibiców z zagranicy. Warto przy tym pamiętać, że od prawie 40 lat w Europie Środkowo-Wschodniej nie było wydarzenia siatkarskiego tak wysokiej rangi.
Czytaj także
- 2025-06-10: Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
- 2025-04-29: Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-03-28: Malwina Wędzikowska: W moim środowisku pracy nieraz byłam zdradzona i oszukana. Teraz wystrzegam się zbyt miłych ludzi, od których za chwilę można dostać cios w plecy
- 2025-04-14: Nawet połowa ekodeklaracji w reklamach może być nieprawdziwa. Wkrótce konsumenci będą lepiej chronieni przed greenwashingiem
- 2025-02-26: Iwona Guzowska: Są dyscypliny sportu ociekające złotem jak piłka nożna. W innych wysiłek jest dużo większy i osiągnięcia kosmiczne, a nie ma sponsorów
- 2025-02-20: Karolina Pilarczyk: Mamy świetnych sportowców w każdej dyscyplinie, tylko nie piłce nożnej. Rządzący ich nie dostrzegają i nie dają odpowiedniego wsparcia
- 2025-02-24: Iga Baumgart-Witan: To jest ostatni rok mojej kariery. Na emeryturze chciałabym się zająć sportem niezawodowym, może zakocham się w telewizji
- 2025-02-14: Iga Baumgart-Witan: Kiedy startuję na zawodach, to polityka jest absolutnie poza mną. Nie wypowiadam się publicznie na temat sympatii i antypatii politycznych
- 2025-02-13: Adam Kszczot: Sportowcy, którzy nie wchodzą do finału podczas olimpiady, nie mają za co żyć. Nie dostają stypendium w kolejnym roku
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.