Newsy

Schroniska górskie starają się przyciągnąć turystów, oferując im zajęcia dodatkowe

2014-07-15  |  06:00
Mówi:Jolanta Śledzińska
Funkcja:sekretarz ds. promocji i kontaktów zewnętrznych Zarządu Głównego
Firma:Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
  • MP4
  • Wciąż są wolne miejsca w schroniskach i na kempingach należących do PTTK. Turyści planujący wyjazd na weekend powinni jednak rezerwować je z wyprzedzeniem. Coraz częściej do tego typu obiektów przyjeżdżają rodziny z dziećmi, do czego składnia ich szeroka oferta zajęć dodatkowych.

    Obłożenie obiektów w wakacje z reguły wygląda tak, że w weekendy jest dosyć dużo turystów, ale w środku tygodnia można dzwonić i rezerwować – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jolanta Śledzińska, sekretarz ds. promocji i kontaktów zewnętrznych zarządu głównego Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego. – Najwięcej turystów jest na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego, czyli w schroniskach Morskie Oko, w Dolinie Pięciu Stawów i w Dolinie Roztoki.

    Turyści przyjeżdżają do schronisk górskich najczęściej na jeden lub dwa dni. To, jak podkreśla Śledzińska, jest zgodne z celem, w jakim były one budowane, czyli przede wszystkim zapewnienie noclegu osobom wędrującym po górach. To właśnie osoby aktywnie spędzające czas najczęściej trafiają do schronisk. Najczęściej to turyści indywidualni, choć zdarzają się też większe grupy oraz rodziny.

    Rodziny z dziećmi, które decydują się na wypoczynek w górach, często pozostają w jednym schronisku nieco dłużej. Do tej grupy turystów skierowana jest też coraz szersza oferta zajęć dodatkowych, które urozmaicają pobyt wieczorami lub podczas złej pogody. Często przygotowany jest program zajęć – mogą to być m.in. spotkania z podróżnikami, pokazy filmów czy prelekcje połączone z pokazami zdjęć z różnych zakątków świata.

    Schroniska umożliwiają też przygotowanie do dalszej wędrówki, w tym sprawdzenie warunków pogodowych i przygotowania szlaków. To szczególnie ważne w kontekście bezpieczeństwa turystyki górskiej.

    Jeżeli wybieramy się w góry, musimy pamiętać, żeby sprawdzić, gdzie chcemy jechać, jaka jest nasza kondycja, dobrze się do tego przygotować. Niezwykle ważny jest ubiór, obuwie, okrycie przeciwdeszczowe. Musimy pamiętać, że pogoda w górach bardzo często się zmienia, mogą nas spotkać niespodziewane załamania pogody. Podczas upałów ważne jest też, żeby zabrać ze sobą wodę, coś do zjedzenia i nakrycie głowy – apeluje Śledzińska.

    Turyści coraz aktywniej spędzają także czas na kempingach, na których także wciąż są wolne miejsca. Śledzińska informuje, że wielu z nich zainteresowanych jest wycieczkami kajakowymi czy rowerowymi. Na niektórych kempingach pracują nawet animatorzy. Wieczorami organizowane są ogniska i wieczory animacyjne, które skierowane są szczególnie do rodzin.

    Do PTTK należy łącznie 167 obiektów noclegowych, w tym 69 schronisk górskich i 19 stanic wodnych. Organizacja zarządza także 18 studenckimi bazami noclegowymi. W PTTK zrzeszonych jest niemal 70 tys. członków.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.