Mówi: | Przemysław Stasz |
Funkcja: | rzecznik prasowy Toru Służewiec |
Tor Służewiec wkrótce będzie jak nowy
41 mln zł pochłoną remonty i rewitalizacja Toru Służewiec. Tegoroczne derby odbędą się już na odnowionych trybunach, a cała inwestycja powinna zakończyć się w 2015 roku. Obok infrastruktury związanej z organizacją wyścigów konnych pojawią się tereny rekreacyjno-sportowe. Totalizator Sportowy, zarządca obiektu, poszukuje nowych partnerów, którzy otworzą swoje placówki.
Pieniądze na modernizację mają być wydane do początku sezonu w 2015 roku. Trwają prace przy Trybunie I, na kolejne etapy tej fazy remontu przeznaczono 10 milionów złotych. Dzięki usprawnionemu zasilaniu skończą się problemy ze spadkami napięcia i dostawami energii elektrycznej. Przy remoncie dachu Trybuny II zostaną również odnowione balkony, schody przed trybuną i toalety, tak by cały budynek oddać do użytku.
– Chcielibyśmy, żeby po pierwszym etapie remontu można było rozegrać derby, najważniejszą, klasyczną gonitwę na terenie dwóch trybun, by większa liczba gości mogła oglądać rywalizację. To niezbędne, ponieważ wyścigi zyskują na popularności – podczas Wielkiej Warszawskiej w tym roku na Torze Służewiec było 15 tys. osób – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Przemysław Stasz, rzecznik prasowy Toru Służewiec.
Bezprecedensowy remont, pierwszy w 75-letniej historii wyścigów, podniesie kategorię toru, zapewni dwa tysiące miejsc zadaszonych i zmieni oblicze całego terenu.
– To będzie już nie tylko miejsce konnych wyścigów, zamierzamy rozszerzyć możliwości, zapewnić nowe funkcje sportowe i rekreacyjne. Chcemy zbudować ścieżki do biegania i do nordic walkingu – deklaruje rzecznik Toru Służewiec.
Znikną budynki postawione po wojnie, nie pasujące do nowych funkcji Służewca. Zostanie przebudowany tor główny, dobudowane skrzydło Trybuny II, wyremontowana łaźnia, odbudowana wieża ciśnień, zniszczona podczas II wojny światowej. Zamiast takich budynków jak dawno zamknięty hotel robotniczy, pojawią się nowe inwestycje.
– Przy pomocy firmy PwC szukamy partnerów, którzy wydzierżawią lokalne tereny i postawią swoje obiekty. Oczywiście wszystkie będą powstawać w uzgodnieniu z nami, z Polskim Klubem Wyścigów Konnych i z konserwatorem. Obok wyścigów pojawią się dodatkowe elementy. Służewiec to znakomite miejsce na hotele, pasaże handlowe, halę wielofunkcyjną o charakterze konferencyjno-sportowo-rekreacyjnym – wylicza Przemysław Stasz.
Zdaniem rzecznika Toru Służewiec pomysł na poszerzenie działalności Służewca to wyjście naprzeciw potrzebom warszawiaków. Na razie tor działa w weekendy od kwietnia do listopada. Praktycznie w każdą sobotę i niedzielę odbywają się gonitwy – około 500 rocznie, ale potencjał tego miejsca jest znacznie większy. Ścieżki rekreacyjne to jeden z pomysłów, by przyciągnąć tu gości także w tygodniu.
Dzięki zmianom Służewiec powinien się samofinansować, bez wsparcia z zewnątrz. Totalizator Sportowy zachęca do odwiedzin nie tylko warszawiaków.
– Współpracujemy z torami we Wrocławiu, w Sopocie i pod Krakowem. Wyścigi mają magiczną moc – przyciągają ludzi. Współpracujemy z mediami, organizujemy konferencje, przeprowadzamy akcje marketingowe, stale rośnie liczba miłośników gonitw, ale liczymy na jeszcze więcej – podsumowuje Przemysław Stasz.
Czytaj także
- 2025-04-18: Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie
- 2025-04-15: Piotr Zelt: Na Święta Wielkanocne zamierzam wyjechać na narty w Alpy. Jak mam czas, to pracuję jako instruktor narciarski
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-02-26: Iwona Guzowska: Są dyscypliny sportu ociekające złotem jak piłka nożna. W innych wysiłek jest dużo większy i osiągnięcia kosmiczne, a nie ma sponsorów
- 2025-02-20: Karolina Pilarczyk: Mamy świetnych sportowców w każdej dyscyplinie, tylko nie piłce nożnej. Rządzący ich nie dostrzegają i nie dają odpowiedniego wsparcia
- 2025-02-24: Iga Baumgart-Witan: To jest ostatni rok mojej kariery. Na emeryturze chciałabym się zająć sportem niezawodowym, może zakocham się w telewizji
- 2025-02-14: Iga Baumgart-Witan: Kiedy startuję na zawodach, to polityka jest absolutnie poza mną. Nie wypowiadam się publicznie na temat sympatii i antypatii politycznych
- 2025-02-13: Adam Kszczot: Sportowcy, którzy nie wchodzą do finału podczas olimpiady, nie mają za co żyć. Nie dostają stypendium w kolejnym roku
- 2024-10-24: Polacy świadomi wpływu ćwiczeń fizycznych na zdrowie. Branża fitness notuje zwiększony ruch
- 2024-09-23: Monika Mrozowska: Półmaraton dodał mi siły i odwagi. Zamierzam próbować rzeczy, które kiedyś spisałam na straty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.