Mówi: | Robert Zagożdżon |
Funkcja: | biznesmen, coach, właściciel spółki Energia dla Firm SA |
Sukces w biznesie zależy od odwagi i kreatywności. Najważniejsze, by mierzyć wysoko i konsekwentnie realizować cele
Bez wiary we własne możliwości i kreatywność nie jest możliwe osiągnięcie sukcesu w biznesie – przekonuje Robert Zagożdżon, przedsiębiorca i coach. Należy również żyć w zgodzie ze sobą i wciąż się rozwijać. Najczęściej na przeszkodzie stoi przekonanie o własnej niemocy i trudnościach, jakie trzeba przezwyciężyć. Tymczasem lokalne ograniczenia nie muszą stanowić problemu, jeśli wyznaczy się cel i będzie do niego cierpliwie zmierzać.
– Zrozumienie siebie samego jest podstawą. Jeżeli zrozumiemy świat, w którym żyjemy, łatwiej będzie się nam w nim poruszać i znaleźć coś, co spowoduje, że osiągniemy sukces. To najważniejsza zasada w drodze do sukcesu. Drugą jest bycie kreatywnym. Trzeba wierzyć w siebie i iść za swoimi wizjami, bo wtedy człowiek ma szansę wytworzyć coś nowego, a nie tylko naśladować – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Robert Zagożdżon, biznesmen i coach, właściciel spółki Energia dla Firm, nagrodzony podczas gali Osobowości i Sukcesy. – Jeśli mamy stworzyć biznes, to powinien być wielki. Należy rozszerzać swoją wizję, i to jest trzecia ważna zasada.
Zdaniem coacha największe przeszkody na drodze do sukcesu stawiamy sobie sami. Przekonanie o własnej niemocy i wyszukiwanie złych stron każdego przedsięwzięcia może być samospełniającą się przepowiednią. Odwaga i poczucie, że można stworzyć biznes, który znajdzie swoje miejsce na rynku, pozwalają odnieść sukces. Choć ważne jest, by dobrze poznać rynek i zbadać jego potrzeby, to wiara we własne możliwości stanowi istotny czynnik.
– Tym, co pomaga i jednocześnie najbardziej przeszkadza, jest ego, świat, który sami wytworzyliśmy. Bo to właśnie on stoi na drodze, żeby wytworzyć ten nowy, pożądany i oczekiwany świat – wskazuje Zagożdżon.
Przy tworzeniu biznesu należy jasno wyznaczyć cel i konsekwentnie do niego zmierzać. Jak podkreśla Zagożdżon, często spotyka się z przekonaniem, że na drodze do sukcesu stoją lokalne uwarunkowania i rynek. Należy jednak poznać potrzeby konsumentów i zaufać intuicji, a biznesowe dane uzupełniać o swoje przeczucia.
– Często spotykam się z alibi związanym z lokalnymi ograniczeniami. Coś takiego jak rynek jednak po prostu nie istnieje. Istnieją natomiast potrzeby pojedynczego człowieka i to na nich można się skupić – przekonuje Robert Zagożdżon.
Sam przedsiębiorca stara się łączyć wszystkie aspekty życia i powtarza, że nie buduje produktów, a ludzi. Pozwoliło mu to na osiągnięcie sukcesu w biznesie. W ciągu trzech lat stworzył od podstaw międzynarodową grupę firm, których wartość szacuje się na ponad 100 mln euro. Najbardziej znana w Polsce to Energia dla Firm SA.
Czytaj także
- 2025-05-19: 60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego
- 2025-05-28: Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha
- 2025-04-25: Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
- 2025-05-29: Stabilność zatrudnienia jedną z najważniejszych kwestii dla pokolenia Z. Nie chodzi jednak o wieloletnią pracę na etacie
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-05-19: Robotyzacja i automatyzacja stają się codziennością w produkcji i logistyce. To odpowiedź na wyzwania demograficzne
- 2025-04-22: Rynek agencji PR staje się coraz bardziej rozproszony. Zdecydowanie rośnie liczba jednoosobowych działalności gospodarczych
- 2025-04-11: Czeski ubezpieczyciel wchodzi na polski rynek. Oferował będzie na początek ubezpieczenia komunikacyjne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.