Newsy

Decyzja o prywatyzacji kopalni w połowie marca

2012-03-07  |  06:50
Mówi:Sławomir Mazurek
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:KWB "Konin"
  • MP4

    W tym miesiącu Ministerstwo Skarbu Państwa podejmie decyzję, komu sprzeda kopalnie węgla brunatnego "Konin” i „Adamów”. Oferty złożyły Zespół Elektrowni PAK i Społem Plus. W piątek minął termin poprawiania ofert.

    Zarząd KWB „Konin” czeka na decyzję Ministerstwa Skarbu Państwa w sprawie wyboru inwestora.

     - Zrobiliśmy to, co do nas należało, czyli proces due diligence, umożliwiliśmy badanie spółki potencjalnym inwestorom. Odpowiedzieliśmy wystarczająco na wszystkie ich pytania i wątpliwości i w tej chwili czekamy na rozstrzygnięcia. Do piątku był termin poprawiania ofert. W połowie marca minister ma podjąć decyzję, co robi dalej, a my do tego czasu pracujemy normalnie - mówi Sławomir Mazurek, prezes zarządu Kopalni Węgla Brunatnego „Konin”.

    Wiążące oferty na zakup 85 proc. akcji KWB "Konin" i KWB "Adamów" złożyły 2 spółki: ZE PAK i Społem Plus.

    Pod koniec lutego władze kopalni w Koninie porozumiały się ze związkami zawodowymi. Pracownicy zobowiązali się nie wysuwać roszczeń do momentu prywatyzacji. Zarząd zadeklarował, że w tym czasie nie wypowie zakładowego układy zbiorowego pracy.

     - Strona społeczna będzie miała miesiąc na rozmowy z inwestorem wybranym przez Skarb Państwa w celu uzgodnienia ewentualnych kwestii socjalnych, miesiąc po parafowaniu umowy przez ministra z potencjalnym inwestorem - podkreśla Sławomir Mazurek.

    Obie kopalnie zajmują się wydobywaniem węgla brunatnego, który dostarczają to Zespołu Elektrowni PAK.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele

    Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.

    Konsument

    Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline

    Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.

    Konsument

    Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału

    Pandemia, wojna w Ukrainie i najwyższa od kilkudziesięciu lat inflacja – wszystkie te kryzysy, które wydarzyły się w ciągu niespełna pięciu lat, nadszarpnęły oszczędności Polaków i wielu z nich skłoniły do zastanowienia się nad swoją przyszłością finansową i jej zabezpieczeniem. Wciąż jednak na tle innych krajów UE poduszka finansowa Polaków jest skromna. Według Doroty Sierakowskiej, analityczki rynków surowcowych, przedsiębiorczyni i inwestorki, przełom roku to dobry moment na podjęcie planów finansowych, a najważniejszą zasadą inwestycji, chroniącą przed kryzysami, powinno być zróżnicowanie portfela.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.