Newsy

Decyzja o prywatyzacji kopalni w połowie marca

2012-03-07  |  06:50
Mówi:Sławomir Mazurek
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:KWB "Konin"
  • MP4

    W tym miesiącu Ministerstwo Skarbu Państwa podejmie decyzję, komu sprzeda kopalnie węgla brunatnego "Konin” i „Adamów”. Oferty złożyły Zespół Elektrowni PAK i Społem Plus. W piątek minął termin poprawiania ofert.

    Zarząd KWB „Konin” czeka na decyzję Ministerstwa Skarbu Państwa w sprawie wyboru inwestora.

     - Zrobiliśmy to, co do nas należało, czyli proces due diligence, umożliwiliśmy badanie spółki potencjalnym inwestorom. Odpowiedzieliśmy wystarczająco na wszystkie ich pytania i wątpliwości i w tej chwili czekamy na rozstrzygnięcia. Do piątku był termin poprawiania ofert. W połowie marca minister ma podjąć decyzję, co robi dalej, a my do tego czasu pracujemy normalnie - mówi Sławomir Mazurek, prezes zarządu Kopalni Węgla Brunatnego „Konin”.

    Wiążące oferty na zakup 85 proc. akcji KWB "Konin" i KWB "Adamów" złożyły 2 spółki: ZE PAK i Społem Plus.

    Pod koniec lutego władze kopalni w Koninie porozumiały się ze związkami zawodowymi. Pracownicy zobowiązali się nie wysuwać roszczeń do momentu prywatyzacji. Zarząd zadeklarował, że w tym czasie nie wypowie zakładowego układy zbiorowego pracy.

     - Strona społeczna będzie miała miesiąc na rozmowy z inwestorem wybranym przez Skarb Państwa w celu uzgodnienia ewentualnych kwestii socjalnych, miesiąc po parafowaniu umowy przez ministra z potencjalnym inwestorem - podkreśla Sławomir Mazurek.

    Obie kopalnie zajmują się wydobywaniem węgla brunatnego, który dostarczają to Zespołu Elektrowni PAK.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Handel

    1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

    Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

    Ochrona środowiska

    KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

    Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

    Handel

    Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

    Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.