Newsy

H. Wirth: handel, finanse i zakupy będą we władztwie pracowników KGHM-u

2012-03-09  |  06:55
Mówi:Herbert Wirth
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:KGHM Polska Miedź S.A.
  • MP4

    KGHM nie zamierza wymieniać członków zarządu w spółce powstałej po przejęciu kanadyjskiej Quadry. Z ramienia polskiego koncernu w zarządzie zasiądą dwie dodatkowe osoby. Będą odpowiadać za finanse i połączenie z KGHM.

    Początkowo w Polsce i w Kanadzie powołano 18 zespołów roboczych, które koordynują współpracę w najważniejszych obszarach, m.in. produkcji, sprzedaży, finansów, podatków i zakupów. Poza tym KGHM Polska Miedź ma większość w Radzie Dyrektorów nowej spółki. 6 na 9 miejsc w kanadyjskim odpowiedniku Rady Nadzorczej będzie należało do Polaków. Prezesem pozostał dotychczasowy prezes Quadry Paul Blythe. 

     - Nie ulega wątpliwości, że obszary funkcjonalne, jakimi są handel, finanse i zakupy będą we władztwie pracowników KGHM-u. Praktycznie od zaraz do tzw. executive board zostaną oddelegowani dwaj pracownicy. Drugi ma się zajmować wdrożeniem planu zwiększenia wartości KGHM Polska Miedź S.A. - wyjaśnia prezes koncernu.

    Jak podkreśla prezes KGHM Herbert Wirth, ostrożność w decyzjach kadrowych to przede wszystkim lekcja wyciągnięta z doświadczeń innych, podobnych fuzji.

    - Jesteśmy nauczeni doświadczeniem innych firm, które ochoczo przejmowały i zmieniały wszystko, zarówno dobre i złe. My uważamy, że lepsza jest droga takich kolejnych zbliżeń. Nazywam to hellenistycznym sposobem podejścia, czyli absorbowania dobrych praktyk z przejętego aktywu. To jest naszym celem - mówi Herbert Wirth.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele

    Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.

    Konsument

    Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline

    Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.

    Konsument

    Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału

    Pandemia, wojna w Ukrainie i najwyższa od kilkudziesięciu lat inflacja – wszystkie te kryzysy, które wydarzyły się w ciągu niespełna pięciu lat, nadszarpnęły oszczędności Polaków i wielu z nich skłoniły do zastanowienia się nad swoją przyszłością finansową i jej zabezpieczeniem. Wciąż jednak na tle innych krajów UE poduszka finansowa Polaków jest skromna. Według Doroty Sierakowskiej, analityczki rynków surowcowych, przedsiębiorczyni i inwestorki, przełom roku to dobry moment na podjęcie planów finansowych, a najważniejszą zasadą inwestycji, chroniącą przed kryzysami, powinno być zróżnicowanie portfela.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.