Mówi: | Jacek Krawiec |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | PKN Orlen |
Promocja dla tankujących za gotówkę na stacjach PKN Orlen możliwa również po wakacjach
Pierwsze dwa tygodnie wakacyjnej promocji przynoszą efekty. Na stacjach Bliska i Orlen w soboty i w niedziele coraz więcej osób płaci gotówką za tankowanie, oszczędzając w ten sposób 10 groszy na litrze. Wprowadzając premie za transakcje gotówkowe PKN Orlen chce zwrócić uwagę na problem zbyt wysokich opłat interchange, pobieranych przez organizacje kartowe za każdą płatność kartą.
Promocja na stacjach benzynowych trwa od 30 czerwca do 2 września, ale prezes PKN Orlen nie wyklucza, że zostanie przedłużona również na okres po wakacjach.
– Musimy spojrzeć na to z perspektywy kilkumiesięcznej. To jeszcze zbyt krótki czas od wprowadzenia promocji na publikowanie jakichkolwiek cyfr – podkreśla Jacek Krawiec.
Jednak zapewnia, że wstępne rezultaty są zadowalające.
– Na razie efekty są bardzo pozytywne i jesteśmy bardzo zadowoleni z programu – dodaje prezes PKN Orlen.
Oszczędzają kierowcy, oszczędza też płocki koncern. W skali roku koszty związane z systemem bezgotówkowym na stacjach Orlen i Bliska wynoszą 100 mln zł. Płatność kartą jest dla spółki nawet 40 razy droższa niż przyjęcie gotówki.
Zachęcanie klientów do zmiany sposobu płacenia to nie wszystko. Jacek Krawiec zapewnia, że równolegle koncern w dalszym ciągu będzie naciskać i negocjować z instytucjami kartowymi, by obniżały poziom opłat interchange.
Zgodnie z przyjętym przez NBP i innych uczestników rynku projektem zmian, opłaty będą stopniowo obniżane z poziomu 1,6 proc., czyli najwyższego w Europie, do poziomu średniej unijnej czyli ok. 0,7 proc. w 2017 roku. Od nowego roku prawdopodobnie zmaleją do 1,1 proc.
Czytaj także
- 2025-05-26: Orlen stawia na produkcję syntetycznych paliw lotniczych i zeroemisyjny wodór. Szuka innowacji w tych obszarach
- 2025-05-05: Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł
- 2025-01-10: Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-07-26: Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace
- 2024-07-09: Zielone aspekty będą zyskiwać w przyszłych przetargach infrastrukturalnych. Branża inwestuje w technologie asfaltowe wspierające dekarbonizację
- 2023-09-19: Ogromny wzrost liczby turystów w Małopolsce. Przyczynia się do tego promocja regionu i organizacja wydarzeń międzynarodowych
- 2023-03-21: PLICH: Czuję potrzebę, żeby swoimi działaniami wesprzeć ukraińskich projektantów. Kilka wybranych brandów będę więc sprzedawał i promował w swoim atelier
- 2022-11-22: Maskotkowa akcja Biedronki po raz kolejny z rekordowym zainteresowaniem. Klienci zaoszczędzili ponad 0,5 mld zł i odebrali milion pluszaków
- 2022-06-03: Największe miasta Polski Wschodniej kolejny raz zapraszają na wspólne, wielkie przedsięwzięcie kulturalne. W tym roku w cieniu wojny w Ukrainie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.