Mówi: | Piotr Kasprzak, członek zarządu ds. operacyjnych, Hermes Energy Group Marek Kołtonik, dyrektor ds. marketingu, Hermes Energy Group |
Rośnie zainteresowanie zmianą sprzedawcy gazu. Zdecydowało się na nią ponad 120 tys. Polaków
Już ponad 120 tys. konsumentów zmieniło firmę, od której kupuje gaz, a liczba ta z roku na rok rośnie coraz szybciej – wynika z danych Urzędu Regulacji Energetyki. Rozwojowi rynku sprzyja jego liberalizacja oraz działania samych sprzedawców, które podnoszą świadomość konsumentów na temat możliwości dokonania zmiany. Jak wynika z najnowszego badania Hermes Energy Group 9 na 10 klientów tej firmy jest zadowolonych ze zmiany sprzedawcy gazu.
W październiku HEG przeprowadził wraz z domem badawczym 4P Research Mix badanie satysfakcji swoich klientów.
– 9 na 10 naszych klientów jest zadowolonych z faktu zmiany sprzedawcy oraz ze współpracy z naszą firmą – informuje o wynikach badania Marek Kołtonik, dyrektor ds. marketingu w Hermes Energy Group SA. – 90 proc. naszych klientów jest również zadowolonych z samego procesu zmiany sprzedawcy, czasu, jaki musieli na niego poświęcić, który był znacznie krótszy, niż zakładali, ze spotkania z naszym doradcą, który wytłumaczył im w sposób rzetelny wszelkie aspekty związane z fakturą, umową, przedstawił i wyliczył im konkretne oszczędności oraz przeprowadził ich przez proces zmiany sprzedawcy.
W badaniu wzięło udział 779 klientów firmy, która podkreśla, że wysoki był także wskaźnik rekomendacji, który wyniósł +28 punktów przy średniej dla rynku energetycznego na poziomie -29 punktów.
– Co istotniejsze, ten poziom rekomendacji rośnie wraz z stażem obecności w naszej firmie. Klienci bardzo chętnie polecają sobie markę HEG, uczestniczą w programie poleceń, który jest dla nich również dodatkowym benefitem. Co drugiemu naszemu klientowi marka została zarekomendowana przez jego najbliższych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marek Kołtonik.
– Rynek gazu ziemnego w Polsce znajduje się w początkowym etapie rozwoju – mówi Piotr Kasprzak, członek zarządu ds. operacyjnych w Hermes Energy Group SA. – W 2016 roku mieliśmy do czynienia z około 50 tys. zmian sprzedawcy gazu ziemnego w Polsce. HEG prognozuje, że w 2017 roku tych zmian będzie więcej, co wynika z dynamicznych działań prowadzonych przez alternatywnych sprzedawców gazu ziemnego, jakim jest również HEG.
Z danych Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że liczba zmian sprzedawców gazu, choć w odniesieniu do liczby gospodarstw domowych (14 mln) w Polsce jest niewielka, to jednak z roku na rok wzrasta. Możliwość wyboru sprzedawcy istnieje od lipca 2007 roku, ale do końca 2011 roku dokonano zaledwie 4 takich zmian. W kolejnym roku ich liczba przekroczyła 200, a 429 odbiorców zdecydowało się na ten ruch w 2013 rok. Rok później rozpoczął się proces liberalizacji rynku gazu i nastąpiło wyraźne przyspieszenie – na koniec 2014 roku wszystkich narastająco było już ponad 7 tys., a po następnych dwunastu miesiącach ponadczterokrotnie więcej. Ubiegły rok przyniósł niemal 50 tys. nowych umów, zaś trzy kwartały tego roku – ok. 44 tys.
– Należy zwrócić uwagę na fakt, że odbiorcy końcowi wciąż są mało świadomi – zarówno tego, co wiąże się z procesem, jak i możliwości, jakie daje zmiana sprzedawcy paliwa gazowego. Co za tym idzie, są bardzo nieufni i wpływa to na obserwowany poziom zmian sprzedawcy gazu ziemnego – przekonuje Piotr Kasprzak. – Działania HEG skoncentrowane na pozyskiwaniu odbiorców detalicznych polegają głównie na sprzedaży bezpośredniej. Oznacza to, że staramy się z wszystkimi naszymi klientami spotkać w domu, zaprezentować im nasza ofertę, przedstawić spółkę, wyliczyć oszczędności, pokazać kluczowe warunki i zapisy umowne, poinformować o prawie do odstąpienia od umowy w przeciągu 14 dni.
Z raportu Federacji Konsumentów „Konsument na rynku gazu w Polsce” płynie wniosek, że co czwarty pytany nie wie, czy może zmienić sprzedawcę gazu, czy nie. Choć dwie trzecie badanej grupy odpowiedziało na to pytanie twierdząco, na faktyczną zmianę zdecydowało się 6 proc. Ponad połowa z tej grupy zrobiła to, by obniżyć swoje rachunki za gaz, a 37 proc. dało się przyciągnąć lepszą ofertą produktową. Co piąty skorzystał z możliwości połączenia dostawy z inną usługą. W więcej niż połowie przypadków (54 proc.) to przedstawiciel firmy był inicjatorem kontaktu bądź to osobiście, bądź telefonicznie.
– Chciałbym zwrócić uwagę na fakt raportu, który został przeprowadzony w 2017 roku przez Federację Konsumentów, gdzie również zostało wskazane, że umowy i zapisy umowne stosowane przez HEG są transparentne, uczciwe i rzetelne. Mamy nadzieję, że jako firma, która jest liderem na polskim rynku gazu ziemnego, w ten sposób będziemy zmieniać rzeczywistość nas otaczającą i wpływać na to, że procesy liberalizacyjne będą przebiegały bardziej dynamicznie w naszym kraju – podsumowuje Kasprzak.
Czytaj także
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-05-19: 60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego
- 2025-05-28: Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha
- 2025-05-12: Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego
- 2025-05-20: Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
- 2025-05-12: Parlament Europejski zdecydował ws. zasad handlu stalą z Ukrainą. Przedłużono liberalizację o kolejne trzy lata
- 2025-04-28: Migranci mogą być ratunkiem dla polskiego rynku pracy. Pracodawcy chcą uwzględnienia ich potrzeb w strategii migracyjnej
- 2025-05-29: Stabilność zatrudnienia jedną z najważniejszych kwestii dla pokolenia Z. Nie chodzi jednak o wieloletnią pracę na etacie
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.