Mówi: | Alex Jensen |
Funkcja: | VP Retail Europe and Fuels Marketing, BP |
W tym roku BP uruchomi w Polsce około 30 nowych stacji. W kolejnych latach tempo wzrostu będzie podobne
W ciągu 25 lat obecności w Polsce koncern BP zainwestował 1,5 mld dolarów. Od 1995 roku uruchomił 500 stacji paliw i co roku zamierza otwierać 30 nowych. Firma zatrudnia nad Wisłą bezpośrednio 3,5 tys a pośrednio 6 tys. osób i w związku z rozwojem planuje zwiększyć zatrudnienie.
– Polska jest jednym z kluczowych rynków, na którym BP notuje wzrosty. Zainwestowaliśmy tu blisko 1,5 miliarda dolarów i widzimy wielki potencjał dla dalszego rozwoju – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Alex Jensen, VP Retail Europe and Fuels Marketing w BP. – Zamierzamy dalej inwestować w Polsce. Tylko w tym roku chcemy otworzyć około 30 nowych lokalizacji. To pozwoli stworzyć kolejne miejsca pracy..
BP obchodzi w tym roku 25-lecie obecności na polskim rynku, a pierwsza stacja pod tym szyldem pojawiła się nad Wisłą w 1995 r. Obecnie Polska jest dla koncernu czwartym rynkiem w Europie pod względem ilości stacji paliw po Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Od początku obecności na naszym rynku BP zainwestowało tu 1,5 mld dol.
– To co jest dla nas bardzo ważne i przekonuje nas, że dalej warto inwestować w Polsce, to to, że rynek jest uczciwy i konkurencyjny. Dlatego z zadowoleniem obserwujemy, że polski rząd wprowadza nowe rozwiązania zmierzające do ograniczenia nielegalnego importu paliwa do Polski – mówi Jensen.
Oblicza się, że z powodu handlu nielegalnym paliwem Polska traci rocznie 10 mld złotych. To o połowę więcej, niż przynieść ma zapowiadany podatek od sprzedaży detalicznej. Rząd zapowiedział walkę z luką podatkową i uszczelnienie systemu. Sam koncern w ciągu ćwierćwiecza obecności w Polsce zasilił budżet kwotą 10 mld zł.
Dla BP walka z nielegalnym paliwem jest o tyle istotna, że firma jest aktywna na polu wprowadzania nowych, zaawansowanych technologicznie paliw.
– BP ma bardzo duże doświadczenia w Polsce związane z innowacyjnością produktów i ofertą dla polskich klientów. Dla przykładu, jako pierwsi w Polsce wyeliminowaliśmy paliwa ołowiowe – przypomina Jensen. – Jako pierwsi również wprowadziliśmy tak dobre paliwa i produkty na polski rynek.
Nowe paliwa BP Ultimate z technologią ACTIVE umożliwiają przejechanie do 56 km więcej na jednym baku na oleju napędowym i 44 km więcej na benzynie 98. Jak zapewnia koncern, pozwoli to zaoszczędzić pojazdom o masie od 3,5 do 7,5 ton 340 litrów paliwa rocznie, zaś tym najcięższym – nawet 912 litrów paliwa.
– Aktywna technologia paliwowa okazała się strzałem w dziesiątkę. Przekroczyła nasze oczekiwania. To nasz najlepszy w historii wynik, jeżeli chodzi o zasięg. Opracowanie tych paliw zajęło nam pięć lat. To były tysiące godzin testów wykonywanych przy użyciu 110 różnych metodologii. Wynikiem jest to, na co czekali nasi klienci w całej Europie – wysokiej jakości paliwo, które jest również bardzo ekonomiczne – mówi Alex Jensen.
BP angażuje się także w działalność charytatywną. dając klientom możliwość przekazywania punktów, które gromadzą w programie lojalnościowym na cele charytatywne. Firma od początku działalności w Polsce na projekty społeczne wydała 10 mln dolarów.
Czytaj także
- 2025-05-29: Trwają prace nad zmianami w finansowaniu kolei. Obecny system powoduje duże problemy branży i brak konkurencyjności transportu szynowego
- 2025-05-23: Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-09: Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-03: Krakowska fabryka Philip Morris przestawia się na produkcję wkładów tytoniowych do nowych podgrzewaczy. Amerykański koncern ogłosił zakończenie inwestycji o wartości blisko 1 mld zł
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
- 2025-04-01: Europejczycy popierają większe zaangażowanie UE w obronność. Prawie 90 proc. oczekuje ściślejszej współpracy państw członkowskich
- 2025-03-04: Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.