Mówi: | Alex Jensen |
Funkcja: | VP Retail Europe and Fuels Marketing, BP |
W tym roku BP uruchomi w Polsce około 30 nowych stacji. W kolejnych latach tempo wzrostu będzie podobne
W ciągu 25 lat obecności w Polsce koncern BP zainwestował 1,5 mld dolarów. Od 1995 roku uruchomił 500 stacji paliw i co roku zamierza otwierać 30 nowych. Firma zatrudnia nad Wisłą bezpośrednio 3,5 tys a pośrednio 6 tys. osób i w związku z rozwojem planuje zwiększyć zatrudnienie.
– Polska jest jednym z kluczowych rynków, na którym BP notuje wzrosty. Zainwestowaliśmy tu blisko 1,5 miliarda dolarów i widzimy wielki potencjał dla dalszego rozwoju – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Alex Jensen, VP Retail Europe and Fuels Marketing w BP. – Zamierzamy dalej inwestować w Polsce. Tylko w tym roku chcemy otworzyć około 30 nowych lokalizacji. To pozwoli stworzyć kolejne miejsca pracy..
BP obchodzi w tym roku 25-lecie obecności na polskim rynku, a pierwsza stacja pod tym szyldem pojawiła się nad Wisłą w 1995 r. Obecnie Polska jest dla koncernu czwartym rynkiem w Europie pod względem ilości stacji paliw po Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Od początku obecności na naszym rynku BP zainwestowało tu 1,5 mld dol.
– To co jest dla nas bardzo ważne i przekonuje nas, że dalej warto inwestować w Polsce, to to, że rynek jest uczciwy i konkurencyjny. Dlatego z zadowoleniem obserwujemy, że polski rząd wprowadza nowe rozwiązania zmierzające do ograniczenia nielegalnego importu paliwa do Polski – mówi Jensen.
Oblicza się, że z powodu handlu nielegalnym paliwem Polska traci rocznie 10 mld złotych. To o połowę więcej, niż przynieść ma zapowiadany podatek od sprzedaży detalicznej. Rząd zapowiedział walkę z luką podatkową i uszczelnienie systemu. Sam koncern w ciągu ćwierćwiecza obecności w Polsce zasilił budżet kwotą 10 mld zł.
Dla BP walka z nielegalnym paliwem jest o tyle istotna, że firma jest aktywna na polu wprowadzania nowych, zaawansowanych technologicznie paliw.
– BP ma bardzo duże doświadczenia w Polsce związane z innowacyjnością produktów i ofertą dla polskich klientów. Dla przykładu, jako pierwsi w Polsce wyeliminowaliśmy paliwa ołowiowe – przypomina Jensen. – Jako pierwsi również wprowadziliśmy tak dobre paliwa i produkty na polski rynek.
Nowe paliwa BP Ultimate z technologią ACTIVE umożliwiają przejechanie do 56 km więcej na jednym baku na oleju napędowym i 44 km więcej na benzynie 98. Jak zapewnia koncern, pozwoli to zaoszczędzić pojazdom o masie od 3,5 do 7,5 ton 340 litrów paliwa rocznie, zaś tym najcięższym – nawet 912 litrów paliwa.
– Aktywna technologia paliwowa okazała się strzałem w dziesiątkę. Przekroczyła nasze oczekiwania. To nasz najlepszy w historii wynik, jeżeli chodzi o zasięg. Opracowanie tych paliw zajęło nam pięć lat. To były tysiące godzin testów wykonywanych przy użyciu 110 różnych metodologii. Wynikiem jest to, na co czekali nasi klienci w całej Europie – wysokiej jakości paliwo, które jest również bardzo ekonomiczne – mówi Alex Jensen.
BP angażuje się także w działalność charytatywną. dając klientom możliwość przekazywania punktów, które gromadzą w programie lojalnościowym na cele charytatywne. Firma od początku działalności w Polsce na projekty społeczne wydała 10 mln dolarów.
Czytaj także
- 2025-02-21: Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski
- 2025-02-11: System opieki zdrowotnej w Strefie Gazy jest zdewastowany. Ponowne dostawy pomocy humanitarnej to kropla w morzu potrzeb
- 2025-01-30: Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2025-01-27: Zawieszenie broni między Izraelem a Hamasem to szansa na pomoc humanitarną dla Strefy Gazy. Ponad 90 proc. mieszkańców jest od niej odciętych
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2025-01-03: Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-11: Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
- 2024-12-06: Szara strefa na rynku e-papierosów sięga 37,5 proc. Przez podwyżki cen więcej użytkowników może szukać nielegalnych źródeł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Inwestycje w Polsce na rekordowo niskim poziomie. Niestabilne regulacje odstraszają kapitał
Mimo ogólnego wzrostu PKB stopa inwestycji w Polsce pozostaje na niskim poziomie w porównaniu z innymi krajami UE. Wynika to m.in. z niestabilności prawa i rosnących obciążeń regulacyjnych. Mimo zapowiedzi ofensywy inwestycyjnej rządu przedsiębiorcy nadal borykają się z niepewnością i zmiennością przepisów, które utrudniają planowanie długoterminowych działań. Problemem pozostaje też skomplikowany system podatkowy oraz brak przejrzystych konsultacji legislacyjnych. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że uproszczenie i wprowadzenie większej stabilności w stanowieniu prawa to kluczowe czynniki, które mogłyby pobudzić gospodarkę i zwiększyć atrakcyjność Polski dla inwestorów.
Handel
Umowa UE–Mercosur budzi sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. To może być główną przeszkodą w ratyfikacji porozumienia na forum UE

Chociaż umowa handlowa między UE a Mercosurem została podpisana, to do jej wejścia w życie potrzebna jest ratyfikacja wewnątrz Unii. Poszczególne punkty umowy, szczególnie w obszarze otwierania rynków dla produktów rolno-spożywczych, wzbudzają sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. – Generalnie cła są złe, bo komplikują rynek. Z drugiej strony chronią rodzimy rynek, więc w niektórych wypadkach są konieczne. Takie narzędzia muszą być jednak stosowane w sposób niezwykle umiarkowany – ocenia europoseł Bogdan Zdrojewski.
Transport
Dwie trzecie wypadków na kolei jest z udziałem pieszych i kierowców. UTK planuje monitoring problematycznych przejazdów

Ponad 70 proc. wypadków na kolei to zdarzenia z udziałem pieszych oraz kierowców samochodów – wynika z ubiegłorocznych statystyk Urzędu Transportu Kolejowego. Potrzebna jest zmiana przepisów, aby automatycznie karać kierowców, którzy nie zatrzymują się przed znakiem „stop” – ocenia regulator. W walce z takim łamaniem przepisów pomaga monitoring wizyjny instalowany na przejazdach kolejowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.