Newsy

ASUS spodziewa się dwucyfrowego udziału w polskim rynku urządzeń mobilnych

2013-09-17  |  06:10

ASUS jest trzecim graczem na polskim rynku urządzeń mobilnych, na którym w przyszłym roku zamierza uzyskać dwucyfrowy udział. Producent zapowiada, że w tym półroczu wprowadzi na rynek nowości m.in. w segmencie tabletów (ma w nim 4 proc. udział) oraz laptopów (16 proc.). Dla użytkowników tabletów szczególnie interesujący ma być IV kwartał – ujawnia Sławomir Stanik, country manager ASUS Polska.

ASUS nie obawia się konkurencji ze strony głównych graczy na polskim rynku urządzeń mobilnych. Obecnie zajmuje na nim trzecią pozycję, podczas gdy prym cały czas wiedzie Lenovo. O tym, że konkurencja między producentami zaostrza się, świadczyć mogą spadające ceny sprzętu. Dotyczy to zwłaszcza segmentu tabletów.

 Dzieje się bardzo wiele. ASUS globalnie jest w tej czołówce liderów, jeśli chodzi o tablety. Apple, Samsung i ASUS to jest na dzisiaj światowa trójka. Natomiast oczywiście pozostali bardzo mocno cisną, więc myślę, że doskoczą do nas prędzej czy później – komentuje w rozmowie Agencją Informacyjną Newseria Sławomir Stanik, country manager ASUS Polska.

ASUS jest obecnie trzecim na świecie, po Apple'u i Samsungu, producentem tabletów z blisko 5-procentowym udziałem w globalnym rynku – wynika z danych firmy analitycznej IDC. Z kolei w Polsce ma 4-procentowy udział w segmencie tabletów.

Chcemy konkurować przede wszystkim innowacyjnością, kreatywnością w podejściu do naszych produktów. Zarówno pod względem czysto technologicznych parametrów urządzeń, np. w 7 calowym tablecie mamy ekran HD, czego nie proponuje konkurencja. Po drugie istotny będzie design, kolorystyka, jakość materiałów. To również nas wyróżnia – deklaruje szef ASUS Polska.

ASUS będzie koncentrował się także na segmencie notebooków, w którym ma w Polsce 16 proc. udział.

Nie zamierzamy absolutnie odpuszczać. Bardzo wiele dzieje się również, jeżeli chodzi o nowe produkty w tym segmencie, a także w trzecim, w smartfonach. Więc wszystkie trzy nogi będą równo wspierane, będziemy się starali je rozwijać – zapewnia Sławomir Stanik.

W tym półroczu nowości ASUS-a pojawią się na wszystkich półkach cenowych. Country manager zapowiada, że szczególnie interesujący dla rynku tabletów ma być IV kwartał. Mają one działać zarówno w oparciu o system Android, jak i Windows.

Jeśli chodzi o tablety, Memo Pad HD 7 calowy w zasadzie już dostępny na rynku. Za chwilę jego większy brat w rozdzielczości Full HD, 10 calowy z możliwością transmisji danych w 3G, LTE zależnie od modelu. Do tego też długo wyczekiwana premiera nowego Nexusa, na przełomie sierpnia i września – wymienia Sławomir Stanik.

Druga połowa roku ma przynieść ciekawe rozwiązania również w segmencie notebooków.

Czekamy na premierę przede wszystkim nowych procesorów Intela, procesory Haswell – też za chwilę. ASUS pokaże rozwiązania oparte na nowym procesorze. Oczywiście nowy design, lepsze parametry – podkreśla.

Co więcej – nowości nie ominą najwyższej półki cenowej laptopów.

Z takich wisienek na torcie to czeka na nas w nadchodzącym kwartale nowy Zenbook, nasz flagowy produkt w wyższym segmencie, a także innowacyjny  laptop o nazwie TRIO, który ma trzy produkty w jednym laptopa, tablet, do tego dwa systemy, Android i Windows, więc zupełna dowolność wyboru – zapowiada Sławomir Stanik.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.