Mówi: | Sławomir Stanik |
Funkcja: | country manager |
Firma: | ASUS Polska |
ASUS spodziewa się dwucyfrowego udziału w polskim rynku urządzeń mobilnych
ASUS jest trzecim graczem na polskim rynku urządzeń mobilnych, na którym w przyszłym roku zamierza uzyskać dwucyfrowy udział. Producent zapowiada, że w tym półroczu wprowadzi na rynek nowości m.in. w segmencie tabletów (ma w nim 4 proc. udział) oraz laptopów (16 proc.). Dla użytkowników tabletów szczególnie interesujący ma być IV kwartał – ujawnia Sławomir Stanik, country manager ASUS Polska.
ASUS nie obawia się konkurencji ze strony głównych graczy na polskim rynku urządzeń mobilnych. Obecnie zajmuje na nim trzecią pozycję, podczas gdy prym cały czas wiedzie Lenovo. O tym, że konkurencja między producentami zaostrza się, świadczyć mogą spadające ceny sprzętu. Dotyczy to zwłaszcza segmentu tabletów.
– Dzieje się bardzo wiele. ASUS globalnie jest w tej czołówce liderów, jeśli chodzi o tablety. Apple, Samsung i ASUS to jest na dzisiaj światowa trójka. Natomiast oczywiście pozostali bardzo mocno cisną, więc myślę, że doskoczą do nas prędzej czy później – komentuje w rozmowie Agencją Informacyjną Newseria Sławomir Stanik, country manager ASUS Polska.
ASUS jest obecnie trzecim na świecie, po Apple'u i Samsungu, producentem tabletów z blisko 5-procentowym udziałem w globalnym rynku – wynika z danych firmy analitycznej IDC. Z kolei w Polsce ma 4-procentowy udział w segmencie tabletów.
– Chcemy konkurować przede wszystkim innowacyjnością, kreatywnością w podejściu do naszych produktów. Zarówno pod względem czysto technologicznych parametrów urządzeń, np. w 7 calowym tablecie mamy ekran HD, czego nie proponuje konkurencja. Po drugie istotny będzie design, kolorystyka, jakość materiałów. To również nas wyróżnia – deklaruje szef ASUS Polska.
ASUS będzie koncentrował się także na segmencie notebooków, w którym ma w Polsce 16 proc. udział.
– Nie zamierzamy absolutnie odpuszczać. Bardzo wiele dzieje się również, jeżeli chodzi o nowe produkty w tym segmencie, a także w trzecim, w smartfonach. Więc wszystkie trzy nogi będą równo wspierane, będziemy się starali je rozwijać – zapewnia Sławomir Stanik.
W tym półroczu nowości ASUS-a pojawią się na wszystkich półkach cenowych. Country manager zapowiada, że szczególnie interesujący dla rynku tabletów ma być IV kwartał. Mają one działać zarówno w oparciu o system Android, jak i Windows.
– Jeśli chodzi o tablety, Memo Pad HD 7 calowy w zasadzie już dostępny na rynku. Za chwilę jego większy brat w rozdzielczości Full HD, 10 calowy z możliwością transmisji danych w 3G, LTE zależnie od modelu. Do tego też długo wyczekiwana premiera nowego Nexusa, na przełomie sierpnia i września – wymienia Sławomir Stanik.
Druga połowa roku ma przynieść ciekawe rozwiązania również w segmencie notebooków.
– Czekamy na premierę przede wszystkim nowych procesorów Intela, procesory Haswell – też za chwilę. ASUS pokaże rozwiązania oparte na nowym procesorze. Oczywiście nowy design, lepsze parametry – podkreśla.
Co więcej – nowości nie ominą najwyższej półki cenowej laptopów.
– Z takich wisienek na torcie to czeka na nas w nadchodzącym kwartale nowy Zenbook, nasz flagowy produkt w wyższym segmencie, a także innowacyjny laptop o nazwie TRIO, który ma trzy produkty w jednym – laptopa, tablet, do tego dwa systemy, Android i Windows, więc zupełna dowolność wyboru – zapowiada Sławomir Stanik.
Czytaj także
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-28: 1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności
- 2024-11-29: Parlament Europejski zatwierdził unijny budżet na 2025 rok. Wśród priorytetów ochrona granic i konkurencyjność
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-11-25: Nałóg nikotynowy wśród nieletnich zaczyna się najczęściej od e-papierosów. Przyciągają ich słodkie, owocowe smaki tych produktów
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-12-09: Firmy nie znają korzyści z wdrażania zrównoważonego rozwoju. Swój ślad węglowy mierzy tylko co piąta firma
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Handel
Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.