Newsy

ATM Systemy Informatyczne zmieniają nazwę. Jako Atende spółka chce rozwijać usługi w chmurze

2013-03-15  |  06:05

Atende – tak będzie brzmieć nowa nazwa firmy ATM Systemy Informatyczne S.A. Zmiana ma na celu uniknięcie mylenia spółki z ATM S.A. oraz ATM Grupą S.A. Atende chce się teraz skoncentrować na dostarczaniu usług informatycznych w oparciu o model cloud computing. W celu zdobycia dobrej pozycji startowej ATM SI już zainwestowało ok. 3 mln zł.

Prezes spółki tłumaczy, że zmiana nazwy firmy jest konieczna, bo istnienie trzech spółek giełdowych ATM wprowadza w błąd inwestorów. Taka decyzja ma zostać podjęta na najbliższym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy w przyszły wtorek 19 marca. 

W przyszłości, już pod nową nazwą, firma chce nieco zmienić profil działalności. Roman Szwed przewiduje, że  najważniejszym sposobem korzystania z usług będzie cloud computing, czyli oferowanie danej usługi, na przykład mocy obliczeniowej, firmom trzecim bez konieczności zakupu przez nie sprzętu lub oprogramowania. ATM SI, jak zapewnia prezes spółki, ma bardzo dobrą pozycję w tym obszarze dzięki inwestycjom poczynionym w ostatnich latach, których łączną wartość prezes ocenia na ok. 3 mln zł.

 – Jest to duża inwestycja i w tej chwili jest gotowa, żeby można było w oparciu o tę infrastrukturę świadczyć poważne, pewne usługi dla bardzo wymagających klientów. Ale oczywiście jeżeli klienci będą mieć coraz większe wymagania, to infrastruktura musi rosnąć. Będą to już inwestycje pod klienta – zapowiada Roman Szwed, prezes ATM SI. – W tej chwili zrobiliśmy inwestycje po to, żeby pokazać, że trzeba mieć pewną inwestycję startową po to, żeby móc świadczyć usługi wynajmowania infrastruktury i mocy obliczeniowej, i wszystkich innych zasobów na odpowiednio wysokim poziomie pewności.

Jak podkreśla prezes, poczynione inwestycje spółka robiła nieco "wyprzedzając rynek", bo dopiero dziś usługi w chmurze zyskują na znaczeniu. Jednocześnie firma nie będzie rezygnować z prowadzonej do tej pory na dużą skalę działalności.

 – Oczywiście nie będziemy rezygnować z dostaw kompletnych rozwiązań czy systemów sieci, ale czas kiedy się dostarczało sieć sztuk raz, czy komputer sztuk raz się kończy. Teraz będzie się dostarczać raczej usługi, usługi w trybie ciągłym, oparte o software firm trzecich, o software naszych własnych firm, które to rozwijają – opisuje strategię ATM SI prezes spółki.

Szwed dodaje, że ATM SI ma kilka spółek zależnych zajmujących się właśnie dostarczaniem oprogramowania. Jego firma skoncentruje się z kolei na dostarczaniu usług.

 – Nasza strategia jest dosyć prosta. Jak najwięcej usług, najlepiej o charakterze stałym. Obserwowanie, czego potrzebują nasi klienci i spełnianie tych oczekiwań wyjaśnia Roman Szwed.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.