Newsy

ATM Systemy Informatyczne zmieniają nazwę. Jako Atende spółka chce rozwijać usługi w chmurze

2013-03-15  |  06:05

Atende – tak będzie brzmieć nowa nazwa firmy ATM Systemy Informatyczne S.A. Zmiana ma na celu uniknięcie mylenia spółki z ATM S.A. oraz ATM Grupą S.A. Atende chce się teraz skoncentrować na dostarczaniu usług informatycznych w oparciu o model cloud computing. W celu zdobycia dobrej pozycji startowej ATM SI już zainwestowało ok. 3 mln zł.

Prezes spółki tłumaczy, że zmiana nazwy firmy jest konieczna, bo istnienie trzech spółek giełdowych ATM wprowadza w błąd inwestorów. Taka decyzja ma zostać podjęta na najbliższym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy w przyszły wtorek 19 marca. 

W przyszłości, już pod nową nazwą, firma chce nieco zmienić profil działalności. Roman Szwed przewiduje, że  najważniejszym sposobem korzystania z usług będzie cloud computing, czyli oferowanie danej usługi, na przykład mocy obliczeniowej, firmom trzecim bez konieczności zakupu przez nie sprzętu lub oprogramowania. ATM SI, jak zapewnia prezes spółki, ma bardzo dobrą pozycję w tym obszarze dzięki inwestycjom poczynionym w ostatnich latach, których łączną wartość prezes ocenia na ok. 3 mln zł.

 – Jest to duża inwestycja i w tej chwili jest gotowa, żeby można było w oparciu o tę infrastrukturę świadczyć poważne, pewne usługi dla bardzo wymagających klientów. Ale oczywiście jeżeli klienci będą mieć coraz większe wymagania, to infrastruktura musi rosnąć. Będą to już inwestycje pod klienta – zapowiada Roman Szwed, prezes ATM SI. – W tej chwili zrobiliśmy inwestycje po to, żeby pokazać, że trzeba mieć pewną inwestycję startową po to, żeby móc świadczyć usługi wynajmowania infrastruktury i mocy obliczeniowej, i wszystkich innych zasobów na odpowiednio wysokim poziomie pewności.

Jak podkreśla prezes, poczynione inwestycje spółka robiła nieco "wyprzedzając rynek", bo dopiero dziś usługi w chmurze zyskują na znaczeniu. Jednocześnie firma nie będzie rezygnować z prowadzonej do tej pory na dużą skalę działalności.

 – Oczywiście nie będziemy rezygnować z dostaw kompletnych rozwiązań czy systemów sieci, ale czas kiedy się dostarczało sieć sztuk raz, czy komputer sztuk raz się kończy. Teraz będzie się dostarczać raczej usługi, usługi w trybie ciągłym, oparte o software firm trzecich, o software naszych własnych firm, które to rozwijają – opisuje strategię ATM SI prezes spółki.

Szwed dodaje, że ATM SI ma kilka spółek zależnych zajmujących się właśnie dostarczaniem oprogramowania. Jego firma skoncentruje się z kolei na dostarczaniu usług.

 – Nasza strategia jest dosyć prosta. Jak najwięcej usług, najlepiej o charakterze stałym. Obserwowanie, czego potrzebują nasi klienci i spełnianie tych oczekiwań wyjaśnia Roman Szwed.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.