Mówi: | Scott Neuman |
Funkcja: | dyrektor marketingu na region Europy Środkowo-Wschodniej |
Firma: | IBM |
Big data zyskuje na znaczeniu także w marketingu i sprzedaży
Rośnie znaczenie danych i ich wykorzystania w działaniach marketingowych oraz sprzedażowych. Przedsiębiorstwa starają się przewidzieć, jaki będzie następny produkt, na którego zakup zdecydują się klienci. Firmy pracują także nad optymalizacją procesu zakupowego klientów.
– To kombinacja danych, które możesz już mieć o swoich klientach, bo mogli je przekazać w trakcie rejestracji. To także słuchanie rynku oraz informacje od społeczności, które proponują nam je w zamian za lepsze dostosowanie oferty. Cała magia polega na połączeniu tych danych razem i zamianie w inny model obsługi klienta – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Scott Neuman, dyrektor marketingu na region Europy Środkowo-Wschodniej w IBM.
IBM poświęca także sporo uwagi automatyzacji marketingu, tak, aby uczynić go szybszym, łatwiejszym i intuicyjnym.
– Od tworzenia stron internetowych, programowania dynamicznego oraz dostosowywania widoku do potrzeb indywidualnych, co jest marketingiem czasu rzeczywistego do analiz danych, które pozwalają przewidywać, czego klient będzie potrzebował w przyszłości – wylicza Neumann i wyjaśnia, że IBM korzysta z programów do modelowania danych (jak SPSS), które wykonują analizy prognostyczne, pozwalające przewidzieć m.in. jaki będzie następny produkt, na którego zakup zdecyduje się dotychczasowy klient.
IBM korzysta także z narzędzi Tealeaf oraz Unica. Pierwsze pozwala optymalizować ścieżkę zakupową klienta na stronie na podstawie mapy kliknięć, drugie całkowicie automatyzuje końcową fazę procesu marketingu.
– Obecnie jednym z głównych wyzwań jest pokazanie zwrotu inwestycji, którą poczyniliśmy na kampanie marketingowe. W jaki sposób prześledzić każdy proces, aby udowodnić, że dana kampania przyniosła daną wartość. Śledzenie wszystkich szczegółów związane jest z ogromną liczbą informacji do zarządzania – przyznał przedstawiciel IBM podczas Forum IAB w Warszawie.
Zdaniem Neumanna polski rynek jest unikatowy i rządzi się własnymi prawami, dlatego firma włożyła wiele wysiłku w rozwój zespołu i dobrych praktyk, a także narzędzi.
– To jest nowa granica dla marketingu, to w jaki sposób sprawisz, że Twoja kampania osiągnie sukces w opinii klientów – podkreśla Scott Neumann.
Czytaj także
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2025-01-07: Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-11-25: Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
- 2024-11-22: Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
- 2024-11-14: Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna
- 2024-11-19: Dane satelitarne wykorzystywane w ochronie granic zewnętrznych UE. Służą do wykrywania przestępczości transgranicznej i nielegalnej migracji
- 2024-11-13: Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
- 2024-10-18: Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.
Konsument
Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciu–dziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.
Zdrowie
Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.