Mówi: | Olivier Michalon |
Funkcja: | Wiceprezes zarządu ds. sprzedaży na Europę i Azję |
Firma: | Eurocopter |
Eurocopter walczy o polskie niebo. Obiecuje nowe miejsca pracy i inwestycje na kilkadziesiąt lat.
Francusko-niemiecki Eurocopter deklaruje długoterminową współpracę z polskim przemysłem w razie wygrania przetargu na śmigłowce dla wojska. Zapowiada uruchomienie dwóch linii montażu, ale też transfer technologii i długofalowe działania nawet na 50 lat. W przetargu na helikoptery wojskowe Eurocopter konkuruje z brytyjsko-włoską firmą AgustaWestland i amerykańską - Sikorsky Aircraft.
– Naszą strategią jest nawiązanie stałych relacji z polskim przemysłem. Jeżeli wygramy ten przetarg, śmigłowiec EC725 Caracal będzie produkowany w Polsce – zapewnia Olivier Michalon, wiceprezes Eurocoptera ds. sprzedaży na Europę i Azję.
W razie zwycięstwa Eurocopter chce wspólnie z firmą produkującą silniki – Turbomeca – zbudować dwie linie montażowe w Polsce.
– Powstaną kompletne linie montażu końcowego śmigłowca w wojskowych zakładach lotniczych WZL nr 1 w Łodzi, a filia tych zakładów w Dęblinie będzie odpowiedzialna za montaż silników tych maszyn – zapowiedział Michalon w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.
Jak zapewnia wiceprezes, jego firma nie ograniczy się tylko do montażu helikopterów w Polsce. Przywołuje przykład Francji, gdzie fabryka śmigłowca EC725 Caracal wytwarza też części do innych tego typu maszyn.
– Taką samą fabrykę postawimy w Polsce. Praca w niej będzie się opierać na transferze technologii i procesów. Nie będzie to tylko montaż komponentów, ale to będzie montaż całych śmigłowców w kraju. Oznacza to też, że stworzymy kilkaset miejsc pracy i to będą miejsca pracy dla specjalistów i fachowców w tym regionie, w którym będziemy działać, czyli w łódzkim – mówił Michalon.
Uruchomienie produkcji Caracala w Łodzi miałoby być jedynie początkiem działalności Eurocoptera w Polsce, która następnie miałaby się rozwijać – według zapewnień firmy – przez wiele lat.
– Mówimy o współpracy, która będzie trwała 40-50 lat, przy serwisowaniu, modernizowaniu tych maszyn w przyszłości, a to jest tylko początek – zapewnia Michalon.
Przetarg na 70 śmigłowców MON chce rozstrzygnąć do końca tego roku. Mają być to maszyny w kilku wersjach: do zwalczania okrętów podwodnych, transportu i ratownicze. Pierwsze dostawy miałyby być zrealizowane na początku 2015 r., a całość zamówienia – do 2022 r.
Czytaj także
- 2022-02-17: Marta Tomczak (uczestniczka „Projektu Lady”): W każdej chwili spodziewam się wiadomości, że mam się stawić w jakiejś jednostce wojskowej. Jestem gotowa, by założyć kamasze i pójść bronić naszej ojczyzny
- 2021-11-12: Nowoczesne materiały chronią żołnierzy i inne służby przed pociskami najnowszych generacji. Ochronne kamizelki i hełmy dostarcza polski przemysł
- 2021-09-07: Patrioty trafią do Polski w przyszłym roku. Polskie spółki włączą się w globalny łańcuch dostaw amerykańskiego koncernu zbrojeniowego
- 2021-08-06: Prof. Soroka: Polska zbrojeniówka stawia na zagraniczne technologie, zamiast rozwijać własne. Szansą są systemy dronowe
- 2020-11-09: Powstaje hybrydowy robot bojowy z adaptacyjnymi kołami. W przyszłości może znaleźć zastosowanie m.in. w kosmosie czy rolnictwie [DEPESZA]
- 2020-09-22: Robotyzacja i autonomizacja armii postępuje. Przyszłe wojny mogą odbywać się bez strat w ludziach [DEPESZA]
- 2020-07-01: Autonomiczne i uzbrojone pojazdy wkraczają na pola walki. Będą patrolować granice na lądzie, morzu i w powietrzu
- 2019-09-09: Patrioty dla Polski coraz bliżej. Amerykański producent zawiera kolejne umowy z polskim przemysłem obronnym
- 2019-08-26: Trwają rozmowy w sprawie zakupu 32 myśliwców F-35 od Amerykanów. Eksperci krytykują sposób prowadzenia negocjacji
- 2019-06-13: Zbrojeniówka rozwija ultranowoczesne technologie na polu walki. Polska musi zmodernizować Siły Powietrzne, żeby nie zostać w tyle
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Edukacja
RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów
Rzecznik Praw Dziecka zapowiada walkę z mającymi miejsce w szkołach i innych placówkach przypadkami nieuzasadnionego przytrzymywania dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Trwają prace nad powołaniem interdyscyplinarnego zespołu, który zajmie się m.in. zaostrzeniem kar za tego typu nieuzasadnione przypadki. O takich sytuacjach młodzi ludzie sami informują Biuro RPD. Jego przedstawiciele apelują nie tylko o zmianę przepisów, ale też edukację dyrektorów szkół.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.