Mówi: | Michał Stępień |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Jujubee SA |
Jujubee chce dołączyć do największych polskich producentów gier. Widzi szansę w dystrybucji cyfrowej
Obecna od początku sierpnia na rynku NewConnect spółka Jujubee wiąże duże nadzieje ze sprzedażą gier na komputery i konsole przez platformę internetową Steam. Producent nie wyklucza współpracy z dystrybutorami i sprzedaży pudełkowej dużych produkcji, np. gry „Kursk”, ale sam zamierza się nadal koncentrować na kanałach online.
– W tej chwili największy potencjał ma dla nas Steam, czyli sklep cyfrowy, który umożliwia dystrybucję gier na PC i MAC, a także na nowy dla nas rynek, ale także bardzo atrakcyjny i obiecujący, czyli konsole – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Michał Stępień, prezes zarządu firmy Jujubee.
Jujubee ma ambicję dołączyć do czołowych polskich producentów gier komputerowych. Do tej pory katowicka firma była znana przede wszystkim z gier na urządzenia mobilne, a największym hitem były dwie części gry wyścigowej „Flashout”. Obecnie w produkcji jest „Kursk” – gra na komputery i konsole, której fabuła nawiązuje do zatonięcia rosyjskiego okrętu podwodnego o tej nazwie.
Firma planuje wypuścić „Kursk” na rynek pod koniec 2016 r. (w wersji na konsole nieco później). Spółka liczy na to, że będzie to pierwsza w historii firma gra, którą będzie można kupić na fizycznym nośniku w tradycyjnym sklepie. Docelowo Jujubee liczy na do 200 tys. klientów (po połowie na komputery stacjonarne i konsole).
– Aktualnie wszystkie gry dystrybuujemy cyfrowo. Z jednej strony to ogranicza koszty, z drugiej strony mamy pełną kontrolę nad produktem. Planujemy jednak wejść także w sprzedaż pudełkową, na pewno na ten temat będziemy rozmawiać ze światowymi wydawcami w sprawie „Kurska”, już teraz się z nami kontaktują. Rozmawialiśmy z nimi na targach w Kolonii, mam nadzieję, że wyniknie z tego coś interesującego – mówi Stępień.
Gry na urządzenia mobilne – do tej pory główny produkt Jujubee – są dystrybuowane przez firmowe sklepy z aplikacjami, czyli Play Store dla systemu Android i AppStore dla iOS. To właśnie platforma Apple'a, czyli urządzenia takie jak iPhone'y i iPady, stanowią dla firmy obecnie główny rynek.
Jak podkreśla Stępień, produkcja gier nie jest prostym biznesem, ale stała się polską specjalnością. Ważne są wyróżniające się produkty, a do ich stworzenie potrzebni są z kolei dobrzy pracownicy.
– W naszym przypadki nie ma z tym dużego problemu, ponieważ jesteśmy ulokowani na Śląsku, gdzie jest kilka uczelni kształcących programistów, grafików czy osoby, które chcą pracować w branży gier. Oczywiście konkurujemy o pracownika, ale jak na razie z sukcesami, cały czas nasz team się rozwija i do końca tego roku planujemy zatrudniać jeszcze 20 osób – zapowiada Stępień.
Dodaje, że choć nie jest to najłatwiejszy rynek, to Jujubee radzi sobie na nim bardzo dobrze. Spółka przez dwa ostatnie lata generowała zysk (przychody za 2013 – 366 tys. zł, za 2014 – 456 tys. zł), a w tym roku oczekuje zarobków na rekordowym poziomie. W pierwszym półroczu zarobiła na czysto 112 tys. zł, a druga połowa roku jest zwykle lepsza. Jak wyjaśnia Stępień, dobre wyniki finansowe to podstawa do tego, by w ślad choćby za produkującym „Wiedźmina” CD Projektem Jujubee zaczęło konkurować na światowych rynkach.
– Jesteśmy w stanie konkurować z firmami z zagranicy. Sądzimy, że nasze gry, zwłaszcza te, które ukażą się w najbliższym czasie, będą prezentować na tyle wysoką jakość, że spodobają się nawet bardzo wymagającym – twierdzi Stępień.
Czytaj także
- 2024-04-30: Miliony Polaków klikają w linki wyłudzające dane i pieniądze. Liczba oszustw w internecie będzie rosnąć
- 2024-04-17: Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
- 2024-02-13: Granie w brutalne gry nie zmniejsza empatii. Odkrycie może stanowić zwrot w debacie na temat szkodliwości gier wideo
- 2024-01-05: Modyfikacja w oprogramowaniu silnika pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. Rozwiązanie wydłuża też żywotność silnika
- 2024-01-09: Nadmierny kontakt dziecka z urządzeniami cyfrowymi negatywnie wpływa na rozwój mózgu. Mogą się pojawić problemy z opanowaniem mowy, kontrolą emocji i koncentracją
- 2023-08-31: Gry planszowe pomagają w doskonaleniu umiejętności matematycznych dzieci. Wystarczą krótkie, regularne sesje
- 2023-11-13: Szachy w Polsce coraz popularniejsze. Umiejętności z gry przekładają się na sukcesy w szkole i biznesie
- 2023-07-28: Innowacja może pomóc w walce z brakami kadrowymi w gastronomii. Robot nauczy się przepisu z filmu instruktażowego i odtworzy ruchy kucharza
- 2023-07-18: Gry psychologiczne wyniesione z dzieciństwa mogą powodować trudności komunikacyjne w dorosłym życiu. Wpływa to na relacje w pracy i życiu prywatnym
- 2023-04-04: Niska świadomość szarej strefy wśród graczy w Polsce. Prawie 80 proc. gra w nielegalnych kasynach online [DEPESZA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.