Newsy

KFC zmienia model działania restauracji. Inwestuje w usługi mobilne i technologie, które usprawnią i przyspieszą obsługę gości

2017-05-30  |  06:45

Branża gastronomiczna coraz bardziej się digitalizuje. Mobilne technologie ułatwiają i przyspieszają obsługę gości, a także zwiększają ich satysfakcję. Sieć restauracji KFC, która już od pewnego czasu wykorzystuje mobilne kanały, pracuje nad wprowadzeniem w Polsce rewolucyjnego rozwiązania w swojej aplikacji. „Zamów i odbierz” (Skip The Line) to funkcja, która umożliwi gościom pominięcie kolejki w restauracji, zamówienie jedzenia na konkretną godzinę, płatność mobilną i stworzenie własnego kubełka. Takich możliwości nie mają jeszcze klienci sieci w żadnym z innych państw w Europie czy Stanach Zjednoczonych.

– Rozwój usług mobilnych i nowoczesne technologie coraz silniej wpływają na rynek restauracyjny. Szukamy rozwiązań i usług, które są w stanie szybko, ale z zachowaniem wysokiej jakości, zaspokoić nasze potrzeby. Ważnym trendem jest także personalizacja – lubimy dostawać coś, co sami możemy wykreować. Jako marka stawiamy sobie wysoko poprzeczkę i w zgodzie z potrzebami naszych gości tworzymy rozwiązania, które je spełnią – powiedział agencji informacyjnej Newseria Biznes Maciej Jędrychowski, digital manager marki KFC.

Według przeprowadzonych w 2015 roku badań National Restaurant Association konsumenci cenią sobie wykorzystywanie rozwiązań mobilnych w branży restauracyjnej. Ośmiu na dziesięciu badanych przyznaje, że technologia zwiększa ich wygodę, a 45 proc. uważa, że dzięki niej wizyta w restauracji jest przyjemniejsza. Zdaniem 70 proc. konsumentów mobilne technologie przyspieszają obsługę, a jedna trzecia przyznaje, że dzięki nim częściej zamawia jedzenie na wynos. Sieć restauracji KFC, która według „Raportu gastronomicznego 2016” instytutu GfK należy do czołówki najpopularniejszych w Polsce, wyznacza trendy i rozwija mobilne usługi.

– Zaczęliśmy od aplikacji mobilnej z możliwością realizowania kuponów w restauracji. Potem wprowadziliśmy usługę zamówień przez aplikację z dostawą do domu. Trzecim etapem – wcale nie ostatnim – jest funkcja aplikacji „Zamów i odbierz”, która umożliwi złożenie zamówienia i płatność za pomocą telefonu komórkowego oraz odbiór w restauracji bez konieczności oczekiwania w kolejce do kasy – wyjaśnia Maciej Jędrychowski.

Dzięki nowej funkcji aplikacji, czas obsługi gości skróci się do minimum. Nowe rozwiązanie jest obecnie testowane w kilkunastu restauracjach w Polsce. Po fazie pilotażu, latem tego roku zostanie udostępnione w Google Play oraz AppStore, a skorzystać będą mogli z niego goście blisko 170 lokali KFC w całym kraju. Zasięg usługi ma być stopniowo rozszerzany i docelowo obejmie ponad 200 polskich restauracji marki.

Digital manager sieci KFC podkreśla, że taka funkcjonalność jest pionierska w branży restauracyjnej w Polsce. Usługa „Zamów i odbierz” umożliwi nie tylko złożenie zamówienia bez czekania w kolejce do kasy. Za jej pośrednictwem goście będą mogli zapłacić mobilnie z poziomu aplikacji, tworzyć spersonalizowane menu (np. skomponować własny kubełek), a nawet zamówić jedzenie na konkretną godzinę i odebrać gorące danie w lokalu.

– W restauracjach KFC w Europie czy Stanach Zjednoczonych nie ma na razie takiej usługi. Polscy goście skorzystają z niej jako pierwsi. Możliwość personalizacji posiłku i wybór godziny odbioru, wygodna płatność mobilna czy w pierwszym etapie także kartą przy odbiorze, to absolutna nowość w naszych restauracjach – zaznacza Maciej Jędrychowski.

W Skip the Line będą się pojawiały też przygotowane specjalnie dla konkretnego użytkownika promocje. Aplikacja pozwoli także na działania z zakresu real time marketingu.

– Możemy personalizować oferty specjalne, bazując na lokalizacji, pogodzie czy bieżących wydarzeniach, niekoniecznie związanych z branżą restauracyjną. Będziemy mogli reagować szybko i w nawet ciągu godziny zaproponować ofertę specjalną dostępną np. w wybranych lokalach – mówi Maciej Jędrychowski.

Po uruchomieniu aplikacji KFC i wybraniu funkcji „Zamów i odbierz” w menu pojawi się adres najbliższej restauracji (z możliwością zmiany na inną lokalizację), w której możemy skorzystać z usługi. Kolejny krok to wybór ulubionych pozycji z menu, określenie godziny odbiory i płatność – mobilna, z poziomu aplikacji lub oznaczenie płatności kartą przy odbiorze. Następnie użytkownik otrzyma numer zamówienia, a system pokaże szacowany czas jego przygotowania lub potwierdzi wybraną godzinę odbioru. Komunikaty o postępach realizacji będą wyświetlane na bieżąco w aplikacji i na ekranie w restauracji, a informacja o gotowym posiłku zostanie dodatkowo potwierdzona SMS-em.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Handel

Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych

Pomimo brexitu relacje handlowe między Polską a Wielką Brytanią nie tylko się utrzymały, ale też nabrały nowej dynamiki. W 2023 roku wartość wymiany towarów i usług osiągnęła rekordowe 36,4 mld euro – wynika z raportu Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej. Rosną także obustronne inwestycje. W Polsce działa już ponad 1,4 tys. firm z kapitałem brytyjskim zatrudniających 113 tys. osób. Również polskie firmy coraz częściej eksplorują rynek brytyjski. Szczególnie dynamicznie rozwija się współpraca w sektorach strategicznych energetycznym, obronnym, technologicznym i finansowym.

Transport

Dziennie policjanci zatrzymują średnio 69 osób z zakazem prowadzenia pojazdów. Trwają prace nad zaostrzeniem przepisów dla kierowców

W 2024 roku policjanci przeprowadzili ponad 16 mln badań na zawartość alkoholu w organizmie i zatrzymali 91,3 tys. nietrzeźwych kierujących. W 2022 roku, przy mniejszej liczbie kontroli, było ich niemal 104,5 tys. Spadek jest zauważalny, ale problem wciąż jest poważny. Dodatkowo 16,5 tys. osób naruszyło sądowy zakaz prowadzenia pojazdów, a 8,2 tys. nie zastosowało się do decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania. Trwają prace nad przepisami, które zaostrzą kary w tym obszarze.

Handel

Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin

Polska jest nadal największym producentem sprzętu AGD w UE, ale traci na znaczeniu pod wpływem silnej konkurencji z krajów trzecich, przede wszystkim Chin. Ostatnie dwa lata były trudne dla branży, wciąż pojawiają się nowe zagrożenia, ale – jak podkreślają jej przedstawiciele – widać światełko w tunelu. Producenci AGD liczą na pozytywny wpływ deregulacji, również w obszarze środowiskowym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.