Mówi: | Frans Willem de Kloet, prezes UPC Polska Ross Knap, CallPage, zwycięzca konkursu Think Big |
Nawet połowa innowacyjnych mikrofirm eksportuje swoje produkty. W ekspansji zagranicznej pomagają im duże korporacje
Większość mikrofirm stawia na innowacje. Co dziesiąta wytwarza nowatorskie produkty i usługi, które mogłyby z powodzeniem zawojować zagraniczne rynki. Barierą w ekspansji zagranicznej często jest nie tylko brak odpowiedniego wsparcia finansowego, lecz także słaba rozpoznawalność. W tym może pomóc współpraca z dużymi globalnymi korporacjami. Dla firm chcących rozwijać swój biznes zarówno w Polsce, jak i globalnie wsparciem może być program Think Big – podkreśla Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.
– Jako UPC wspieramy innowacyjną przedsiębiorczość na wiele sposobów. Jednym z nich jest projekt Think Big realizowany od czterech lat. W jego ramach wspieramy finalistów tego konkursu, przedsiębiorców, którzy mają najbardziej innowacyjne i twórcze pomysły – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.
Think Big to program wsparcia dla małych, innowacyjnych firm, które mają pomysł na swój biznes i pierwsze sukcesy. W tym roku po raz pierwszy w konkursie mogły wziąć udział firmy nie tylko z Polski, lecz także z całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Warunkiem było wykazanie potencjału biznesowego projektu w obszarach B2B, customer experience lub technologii marketingowych.
– Think Big może być autostradą dla firm chcących rozwijać swój biznes w Polsce, regionie czy globalnie. Wiele z nich patrzy bowiem nie tylko na nasz region, lecz także chce oferować swoje usługi na całym świecie. Każde wsparcie – albo poprzez umożliwienie im robienia interesów, albo poprzez środki finansowe lub pomoc w zaprezentowaniu się w określony sposób – to dla nich bardzo dobra szansa na wzrost i rozwój – przekonuje prezes UPC Polska.
W Polsce aktywnie działa ok. 2 mln firm. 99,8 proc. z nich to mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa. Ponad połowa deklaruje innowacyjną działalność, przede wszystkim na gruncie narzędzi wspierających prowadzenie biznesu. Z raportu „Gotowi na innowacje – co uwalnia potencjał małych i średnich firm w Polsce” zrealizowanego dla UPC Biznes wynika, że 13 proc. chce w przyszłości rozpocząć ekspansję na zagraniczne rynki, a najczęściej wskazywanym kierunkiem są Niemcy. Dla przedsiębiorców ważne jest wsparcie większych firm, nie tylko finansowe, lecz także promocyjne. Dlatego produkty lub usługi start-upów biorących udział w konkursie miały być przydatne dla UPC, a zwycięzca może liczyć na współpracę z organizatorem.
– Jeżeli uważamy, że dana technologia może się okazać przydatna także dla nas, to inwestujemy w firmę i pozwalamy się jej rozwijać, wykorzystując jej technologię – podkreśla Frans-Willem de Kloet.
W poprzednich edycjach pierwsze miejsca zajęły firmy IzzyBike, Luna EMG oraz Elephant. W tym roku zwycięzcą Think Big został CallPage, którego narzędzie dzięki automatyzacji może zwiększyć liczbę telefonów od klientów zainteresowanych danym produktem czy usługą, a tym samym wpływać na większą sprzedaż.
– Nasze narzędzie zmienia digital customer experience, konwertując ruch ze strony telefonów sprzedażowych od klientów. Daje to możliwość zwiększenia sprzedaży telefonicznej, bo zwiększamy liczbę telefonów ze strony internetowej. Narzędzia pozwalają skontaktować się w ciągu 28 sekund z dowolną firmą, która je zainstaluje – tłumaczy Ross Knap, założyciel CallPage, zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu Think Big.
Narzędzie, które oferuje CallPage, jest w stanie rozpoznać, kto z odwiedzających stronę danej firmy, jest faktycznie zainteresowany produktem. Klient, który poda swój numer telefonu, w ciągu mniej niż pół minuty może liczyć na kontakt z konsultantem.
– Już teraz jesteśmy liderem w Polsce, teraz chcemy wyjść na cały świat. W ciągu dwóch lat widzimy siebie jako globalnego lidera i dostawcę usług call back automatically. Mamy obecnie 1,2 tys. klientów, wśród nich korporacje z 25 różnych krajów – wskazuje Knap.
Jak podkreśla prezes CallPage, współpraca z UPC daje jego firmie możliwość szybszego znalezienia klientów, przede wszystkim dając jej większą rozpoznawalność.
– Jeszcze raz udowodnimy, że jesteśmy w stanie współpracować z dużymi firmami, takimi jak UPC. Istotne, że możemy rozpowszechniać naszą usługę nie tylko na rynek polski, lecz także na inne rynki, na których UPC jest obecna – zapowiada Ross Knap.
Łącznie na nagrody, które mają wesprzeć ekspansję zagraniczną małych firm, przeznaczono 90 tys. zł. Zwycięzca otrzymał także zaproszenie do współpracy od UPC.
Czytaj także
- 2024-12-27: Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2025-01-07: Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-11-25: Nałóg nikotynowy wśród nieletnich zaczyna się najczęściej od e-papierosów. Przyciągają ich słodkie, owocowe smaki tych produktów
- 2024-11-27: Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-11-08: Firmy czują rosnącą presję na inwestycje w dekarbonizację. Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.