Newsy

Nowy tablet czołowym produktem Hewlett-Packard w tym roku. W sprzedaży ma pojawić się latem

2013-03-18  |  06:30
Mówi:Paweł Czajkowski
Funkcja:Prezes
Firma:Hewlett- Packard Polska
  • MP4
  • Hewlett- Packard na razie odkłada na przyszłość projekt nowego smartfonu. Zamiast tego koncentruje się na nowym tablecie, który wkrótce ma być dostępny na rynku polskim. Po burzliwym roku 2012 firmę czeka okres stabilizacji.

     – Na razie koncentrujemy się na tablecie. Nie ma żadnych zapowiedzi smartfonów, więc w tym roku nie spodziewałbym się niczego, chociaż to się tak szybko zmienia, że może przyszły rok coś przyniesie. Dziś to nie jest rynek, w który wchodzimy – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Paweł Czajkowski, prezes Hewlett-Packard Polska.

    W stosunkowo niedługim czasie na rynku powinny pojawić się produkty konsumenckie takie jak m.in. nowe notebooki i szybkie drukarki atramentowe. Priorytetem jest wypuszczenie na rynek nowych tabletów z Windowsem 8 Professional, przeznaczonych głównie dla zastosowania biznesowego. Na rynku będą dostępne w przeciągu kilku miesięcy.

     – Tablety powinny się pojawić w okolicach lata. Jest cała kwestia kampanii marketingowych i przygotowania tego produktu do wejścia na rynek, ale to już niebawem –  mówi prezes HP Polska.

    Nowy produkt ma być natomiast konkurencyjny cenowo pod względem tych, które dorównują mu funkcjonalnością. 

     – Na pewno jednak nie będzie najtańszy, bo to nie jest produkt przeznaczony na typowy rynek retailowy, gdzie cena musi być jak najniższa – tłumaczy Paweł Czajkowski. – Tam funkcjonalność będzie znacznie większa niż ta, która jest potrzebna przeciętnemu użytkownikowi do łączenia się za pomocą tabletu z internetem. To jest funkcjonalność notebooka w tablecie z rozwiązaniem tzw. skin, czyli wkładki, które będą powodowały, że przeróżne łącza będzie można w tym tablecie mieć – podłączenie w biurze do monitora, do klawiatury, wyjścia HDMI. Będzie tam wiele ciekawych rozwiązań, których rynek do tej pory nie widział u innych producentów – zapowiada.

    Prezes HP Polska z optymizmem mówi o wynikach finansowych swojej firmy.

    Właściwie w każdym segmencie naszej działalności stabilnie rośniemy – mówi prezes. – Rynek nie jest łatwy, kryzys jest widoczny, ale myślę, że mając dobre produkty, dostarczając wartość do klientów, jesteśmy w stanie z kryzysem poradzić.

    W sierpniu 2012 r. w Hewlett-Packard Polska dokonano fuzji działów druku i obrazowania z działem komputerowych systemów osobistych. W efekcie powstała nowa struktura – Printers and Personal Systems. Zmiany były efektem planu restrukturyzacji firmy na całym świecie, ogłoszonym przez prezes przedsiębiorstwa, Meg Whitman. W ramach oszczędności zwolnionych zostało niemal 30 osób.

    Hewlett-Packard to jedna z największych na świecie firm z branży IT. Centrala założonej w 1939 r. korporacji mieści się w Palo Alto w stanie Kalifornia. HP zajmuje się produkcją m.in. PC-tów, laptopów, pamięci masowych, drukarek, urządzeń poligraficznych. Dostarcza także usługi internetowe. Firma obsługuje około miliarda klientów na sześciu kontynentach. Zatrudnionych w niej jest około 349 tysięcy pracowników.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.