Newsy

Nowy tablet czołowym produktem Hewlett-Packard w tym roku. W sprzedaży ma pojawić się latem

2013-03-18  |  06:30
Mówi:Paweł Czajkowski
Funkcja:Prezes
Firma:Hewlett- Packard Polska
  • MP4
  • Hewlett- Packard na razie odkłada na przyszłość projekt nowego smartfonu. Zamiast tego koncentruje się na nowym tablecie, który wkrótce ma być dostępny na rynku polskim. Po burzliwym roku 2012 firmę czeka okres stabilizacji.

     – Na razie koncentrujemy się na tablecie. Nie ma żadnych zapowiedzi smartfonów, więc w tym roku nie spodziewałbym się niczego, chociaż to się tak szybko zmienia, że może przyszły rok coś przyniesie. Dziś to nie jest rynek, w który wchodzimy – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Paweł Czajkowski, prezes Hewlett-Packard Polska.

    W stosunkowo niedługim czasie na rynku powinny pojawić się produkty konsumenckie takie jak m.in. nowe notebooki i szybkie drukarki atramentowe. Priorytetem jest wypuszczenie na rynek nowych tabletów z Windowsem 8 Professional, przeznaczonych głównie dla zastosowania biznesowego. Na rynku będą dostępne w przeciągu kilku miesięcy.

     – Tablety powinny się pojawić w okolicach lata. Jest cała kwestia kampanii marketingowych i przygotowania tego produktu do wejścia na rynek, ale to już niebawem –  mówi prezes HP Polska.

    Nowy produkt ma być natomiast konkurencyjny cenowo pod względem tych, które dorównują mu funkcjonalnością. 

     – Na pewno jednak nie będzie najtańszy, bo to nie jest produkt przeznaczony na typowy rynek retailowy, gdzie cena musi być jak najniższa – tłumaczy Paweł Czajkowski. – Tam funkcjonalność będzie znacznie większa niż ta, która jest potrzebna przeciętnemu użytkownikowi do łączenia się za pomocą tabletu z internetem. To jest funkcjonalność notebooka w tablecie z rozwiązaniem tzw. skin, czyli wkładki, które będą powodowały, że przeróżne łącza będzie można w tym tablecie mieć – podłączenie w biurze do monitora, do klawiatury, wyjścia HDMI. Będzie tam wiele ciekawych rozwiązań, których rynek do tej pory nie widział u innych producentów – zapowiada.

    Prezes HP Polska z optymizmem mówi o wynikach finansowych swojej firmy.

    Właściwie w każdym segmencie naszej działalności stabilnie rośniemy – mówi prezes. – Rynek nie jest łatwy, kryzys jest widoczny, ale myślę, że mając dobre produkty, dostarczając wartość do klientów, jesteśmy w stanie z kryzysem poradzić.

    W sierpniu 2012 r. w Hewlett-Packard Polska dokonano fuzji działów druku i obrazowania z działem komputerowych systemów osobistych. W efekcie powstała nowa struktura – Printers and Personal Systems. Zmiany były efektem planu restrukturyzacji firmy na całym świecie, ogłoszonym przez prezes przedsiębiorstwa, Meg Whitman. W ramach oszczędności zwolnionych zostało niemal 30 osób.

    Hewlett-Packard to jedna z największych na świecie firm z branży IT. Centrala założonej w 1939 r. korporacji mieści się w Palo Alto w stanie Kalifornia. HP zajmuje się produkcją m.in. PC-tów, laptopów, pamięci masowych, drukarek, urządzeń poligraficznych. Dostarcza także usługi internetowe. Firma obsługuje około miliarda klientów na sześciu kontynentach. Zatrudnionych w niej jest około 349 tysięcy pracowników.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Edukacja

    Konsument

    Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

    Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

    Handel

    W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

    Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.