Newsy

Polacy chętnie płacą telefonem, również za ubezpieczenia. Bank Zachodni WBK chce w ten sposób sprzedawać 2 tys. polis miesięcznie

2018-04-17  |  06:20

Bankowość mobilna zdobywa w Polsce coraz szersze grono użytkowników, którzy tabletem czy smartfonem płacą za codzienne zakupy, bilety do kina, a nawet ubezpieczenia. Oferta produktów finansowych w kanale mobile jest coraz większa. Ubezpieczenia komunikacyjne, które można wykupić i opłacić w aplikacji mobilnej wprowadził niedawno również Bank Zachodni WBK. Chce w ten sposób sprzedawać 2 tys. polis miesięcznie. Bank zapowiada, że docelowo wszystkie dostępne w ofercie produkty ubezpieczeniowe mają być dostępne w tym kanale sprzedaży.

Potencjał sprzedaży ubezpieczeń w kanale mobilnym jest bardzo duży. Smartfony to już dziś codzienność, klienci korzystają z nich w każdych okolicznościach. To najbardziej spersonalizowany przedmiot, który w badaniach wygrywa nawet ze szczoteczką do zębów. Przewidujemy przyrost klientów korzystających z aplikacji mobilnych na ok. 100 tys. użytkowników rocznie. Ten kanał będzie więc zyskiwał na znaczeniu i jeśli chodzi o sprzedaż produktów finansowych i ubezpieczeniowych, potencjał jest bardzo duży – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Joanna Borysiewicz, dyrektor departamentu produktów ubezpieczeniowych w Banku Zachodnim WBK.

Liczba użytkowników bankowości mobilnej rośnie w Polsce lawinowo. Na koniec IV kwartału 2017 roku blisko 9 mln klientów regularnie logowało się do swojego konta w banku za pośrednictwem smartfona lub tabletu. W porównaniu z 2016 rokiem przybyło ich prawie 2 mln. Bank Zachodni WBK na koniec 2017 roku miał ponad 1 mln aktywnych użytkowników aplikacji BZWBK24 mobile, którzy wykonali przeszło 23,5 mln transakcji.

Bankowość mobilna zdobywa w Polsce coraz szersze grono zwolenników, którzy przez telefon płacą nie tylko za codzienne zakupy, ale także aktywnie korzystają z produktów finansowych. Dlatego w połowie marca BZ WBK wprowadził do oferty mobilne ubezpieczenia komunikacyjne – to rozwiązanie umożliwia wykupienie polisy OC, AC, NNW i assistance za pośrednictwem aplikacji BZWBK24 mobile, bez konieczności wizyty u agenta.

– Oferujemy ubezpieczenia we współpracy z firmami Benefia oraz Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń Vienna Insurance Group. Liczymy, że w pierwszym roku będziemy oferować około 1000 polis miesięcznie. Docelowo chcielibyśmy, żeby sprzedaż wynosiła ok. 2 tys. polis komunikacyjnych miesięcznie – mówi Joanna Borysiewicz.

Kupno polisy z poziomu aplikacji przebiega szybko i wygodnie, a kierowca nie musi wypełniać online skomplikowanych wniosków. Nie musi nawet być klientem banku, wystarczy ściągnąć na telefon aplikację BZWBK24 mobile i aparatem w smartfonie zeskanować znajdujący się w dowodzie rejestracyjnym kod AZTEC, zawierający najważniejsze informacje o samochodzie. Dane pojazdu zostaną automatycznie skopiowane do systemu, który po kilku chwilach przygotuje spersonalizowaną ofertę ubezpieczenia.

Polisy są dostępne w różnych konfiguracjach (np. OC, OC+AC, OC+AC+NNW), a ich cena uwzględnia wszystkie zniżki wynikające z historii ubezpieczenia – w tym nawet do 65 proc. upustu za bezwypadkową jazdę.

 Polisę można w wygodny sposób opłacić – w aplikacji mobilnej, z konta osobistego lub za pośrednictwem PayU, jeżeli kupujący nie jest naszym klientem. Można opłacić ją w całości lub w 2 albo 4 ratach. Ubezpieczenie można też kupić przez naszą stronę internetową – wyjaśnia Joanna Borysiewicz.

W aplikacji mobilnej BZWBK24 klienci mogą w podobny sposób – bez konieczności logowania – wykupić również ubezpieczenie turystyczne. Bank zapowiada, że docelowo wszystkie produkty ubezpieczeniowe z oferty mają być dostępne w każdym kanale sprzedaży.

– Nieustannie pracujemy nad naszą ofertą, aby przygotować najlepsze rozwiązania, najbardziej nowoczesne i takie, które spełniają oczekiwania klientów. Kanał mobilny cieszy się wśród nich ogromną popularnością. Daje możliwość „bycia na bieżąco” ze swoim bankiem i swoimi finansami. Osób, które korzystają tylko z tego kanału, mamy dziś ok. 170 tys. Nasza aplikacja jest wyróżniana m.in. za bogaty wachlarz możliwości płatniczych oraz dodatkowych funkcji samoobsługowych – wyjaśnia dyrektor departamentu produktów ubezpieczeniowych BZ WBK. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Polska z planem zmian w edukacji na następne 10 lat. Szkoły będą uczyć lepszego wykorzystania narzędzi cyfrowych

Wdrożenie Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji to jeden z kamieni milowych KPO. Jej osią ma być Dekalog Cyfrowej Transformacji Edukacji ­– zebrany w 10 punktów zestaw kluczowych wyzwań, z jakimi system edukacji będzie się musiał zmierzyć, by wyposażyć uczniów w kompetencje, które już dziś stają się niezbędne, nie tylko na rynku pracy. Chodzi m.in. o przemodelowanie kształcenia tak, by uczyć dzieci odróżniania prawdy od manipulacji, weryfikowania źródeł i korzystania z nich, a także mądrego używania narzędzi sztucznej inteligencji. Wszystkie założenia wynikające z dokumentu mają być spełnione do 2035 roku.

Teatr

Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt

– Sukcesy Warszawskiej Opery Kameralnej to sukcesy całego zespołu. Każde ogniwo musi pracować na najwyższych obrotach i na najwyższym poziomie – podkreśla Alicja Węgorzewska. Dyrektor WOK wyjątkowo skutecznie działa na rzecz przywracania niezwykłych dzieł barokowych na scenę i zaprasza do współpracy nietuzinkowych artystów. W obliczu rosnącej dominacji sztucznej inteligencji i rewolucji technologicznej stara się udowodnić, że klasyka nie tylko przetrwała próbę czasu, ale i zyskała nową jakość. Efektem pracy wielu osób są nieprzeciętne produkcje, profesjonalnie zarejestrowane i odnoszące sukcesy na międzynarodowych konkursach.

Problemy społeczne

Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy

Roczny cykl regularnej aktywności fizycznej w połączeniu z edukacją zdrowotną znacząco redukuje ryzyko zdrowotne i poprawia kondycję – wynika z programu badawczego Zdrowa OdWaga przeprowadzonego przez Medicover. U uczestników badania poprawiły się wskaźniki zdrowotne, spadła też absencja chorobowa w pracy. – Wyliczyliśmy metodą naukową, że dzięki 12-miesięcznemu programowi zdobyli oni dodatkowy rok życia w lepszym zdrowiu – ocenia dr n. med. Piotr Soszyński, koordynator medyczny programu badawczego Zdrowa OdWaga.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.