Newsy

Polacy nie potrafią już podróżować bez aplikacji mobilnych

2014-08-14  |  06:25

Nawigacja, dostęp do rozkładów jazdy, możliwość zakupu i zarządzania biletami ‒ to tylko przykłady aplikacji, bez których Polak w podróży nie bardzo umie sobie już poradzić. Osób korzystających z takich narzędzi przybywa wraz z rosnącą liczbą urządzeń mobilnych z dostępem do sieci. Szczególnie w okresie wakacji aplikacje notują kilka tysięcy pobrań dziennie.

Jeżeli chodzi o sprawdzanie informacji dotyczących rozkładu jazdy, planowanie podróży oraz kupowanie biletów, pasażerowie będą powoli migrować z tradycyjnych pecetów na urządzenia mobilne. To naturalne, że urządzenie, za pomocą którego planujemy podróż i kupujemy bilet, podróżuje potem razem z nami i może nas nawigować – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Andrzej Soroczyński, prezes zarządu Teroplan, właściciela platformy rezerwacyjnej e-podróżnik.

Soroczyński zaznacza, że wzrost popularności podróżniczych aplikacji mobilnych napędza nie tylko to, że coraz więcej osób korzysta ze smartfonów i tabletów, lecz także sam przyrost liczby podróżujących. Takie aplikacje mogą ułatwić wyjazd i pomóc w jego organizacji.

Aplikacje podróżnicze mają m.in. funkcje nawigacji, gromadzenia rozkładów jazdy i wyszukiwania połączeń, w tym łączących dojazd komunikacją miejską i podróż komunikacją dalekobieżną. To może być przydatne nie tylko w trakcie planowania wyjazdu, lecz także w sytuacji opóźnienia jednego przyjazdu. Aplikacje może pomóc nam znaleźć alternatywne i najszybsze połączenie. To, jak podkreśla Soroczyński, zapewnia pasażerom komfort w trakcie podróży.

Na tabletach i smartfonach można także przechowywać bilety.

Urządzenie mobilne jest także dużym udogodnieniem w kupowaniu biletu, bo możemy to zrobić przez telefon, a następnie okazujemy do kontroli kod QR lub jakąś animację, która wyświetla się w urządzeniu mobilnym, co zwiększa znacznie komfort podróżowania. Nie musimy drukować biletów, nie musimy obawiać się o ich zgubienie, wszystko dzieje się w urządzeniu, które podróżuje z nami – podkreśla Soroczyński.

Popularność takich rozwiązań rośnie szczególnie w okresie wakacyjnym. Dla przykładu aplikację e-podróżnik na system Android pobiera ok. 1,5 tys. osób dziennie. Aplikacja umożliwia m.in. nawigację do dokładnego adresu z wykorzystaniem rozkładów jazdy ponad 600 przewoźników, nie tylko z Polski.

Mamy rozkład jazdy nie tylko wśród polskich przewodników, lecz także czeskich, części niemieckich, rozwijamy bazę także na inne kraje europejskie. Używając tej aplikacji, równie dobrze można zaplanować podróż do Pragi czy Berlina – podkreśla Soroczyński.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.