Newsy

Połączenie Onetu z Ringier Axel Springer pod koniec roku

2012-08-10  |  06:50
Mówi:Robert Bednarski
Funkcja:Prezes
Firma:Grupa Onet
  • MP4

    Największy polski portal internetowy przygotowuje się do przejścia w ręce wydawcy m.in. Newsweeka i Faktu. Strony transakcji czekają na zgodę urzędu antymonopolowego. Ta ma zostać wydana do końca roku.  Są wszelkie przesłanki do tego, aby ta transakcja się zakończyła w sposób pozytywny  mówi w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Robert Bednarski, prezes Onetu.

    Ewentualne wpływy transakcji na polski rynek bada teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

     – Przewidujemy, że cała transakcja zostanie zakończona w IV kwartale. Biorąc pod uwagę jej charakter i obecny proces weryfikacji urzędu antymonopolowego, nie możemy w tej chwili pracować nad żadnymi wspólnymi ofertami, ani elementami synergii. Ale niewątpliwie jest szereg pól, które możemy z sukcesem dla grupy eksplorować i rozwijać – tłumaczy szef Onetu.

    Grupa TVN podjęła decyzję o sprzedaży pakietu kontrolnego Onetu Ringier Axel Springer Polska na początku czerwca. 76 proc. akcji Onetu trafi bezpośrednio w ręce wydawnictwa. Pozostała część należeć będzie do spółki joint-venture, w której udziały Ringier Axel Springer wyniosą 75 proc., a TVN 25 proc. Ponad 950 mln złotych za tę transakcję ma m.in. zmniejszyć dług netto telewizyjnej spółki, szacowany na koniec II kwartału na 2,74 mld zł.

    Onet może okazać się dobrą inwestycją. Jego przychody z reklam zwiększyły się mimo zapaści na rynku reklamy.

     – Rynek reklamy internetowej zachowuje się nieco bardziej stabilnie niż rynek reklamy telewizyjnej. Jednak nie mamy szczepionki na kryzys i też odczuwamy jego skutki. Ale przychody reklamowe naszego głównego biznesu, jakim jest Onet.pl, wzrosły o ponad 4 proc., co uważamy za świetny wynik, biorąc pod uwagę zamieszania wokół rynku reklamowego – twierdzi Robert Bednarski.

    Użytkownicy Onetu, w związku ze zmianą właściciela, nie powinni obawiać się wielkich zmian. Szefowie portalu zapowiadają, że zachowa on swój charakter, w tym bezpłatny dostęp do treści. Choć takie zmiany – za pomocą słowackiego systemu Piano Media – wprowadzi kilkanaście redakcji w kraju (m.in. Axel Springer, Polska Presse, Polskie Radio).

     – Nie planujemy zamykania naszego kontentu dla użytkowników. Kontent był, jest i będzie za darmo. Naszym celem jest dostarczenie jak najszerszego portfolio treści, o najszerszej tematyce i dopasowanie go do potrzeb użytkowników. To jest jedna z bardzo istotnych podstaw naszej strategii i będziemy się tego trzymać – podkreśla prezes Grupy Onet.

    Portal wciąż jednak doskonali się. Po sześciu miesiącach pracy kilka dni temu wprowadzono szereg udoskonaleń, w tym nową ofertę Onet VOD (m.in. zwiększono bazę do 700 filmów), poprawiono i wzbogacono również stronę główną portalu.

     – Ona jest postawiona już na zupełnie nowej, innowacyjnej platformie cloudowej, dwukrotnie szybsza od dotychczasowej strony głównej. Sądzę, że niedługo pojawią się testy, które pokażą, jak się pozycjonujemy w tym zakresie wobec szeroko rozumianej konkurencji krajowej i zagranicznej – informuje Robert Bednarski.

    Onet.pl to najstarszy polski portal. W 1995 roku założyli go ludzie skupieni wokół firmy Optimus. W 2001 roku przejęła go grupa ITI. Portal od lat należy do czołówki najchętniej odwiedzanych witryn w kraju.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media i PR

    Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

    Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

    Bankowość

    Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

    W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

    Przemysł

    Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

    Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.