Mówi: | Paweł Ryniewicz |
Funkcja: | dyrektor |
Firma: | Logitech Poland |
Polski rynek akcesoriów do gier, smartfonów i tabletów jeszcze w tyle za krajami rozwiniętymi
W Polsce na rynku akcesoriów do gier wciąż jeszcze dominuje sprzedaż myszy i klawiatur oraz ich zestawów. W krajach rozwiniętych sprzedaje się więcej urządzeń współpracujących z tabletami i smartfonami. Innowacjom, pozwalającym na dostosowywanie produktów do zmieniających się potrzeb klientów, służą nakłady na badania i rozwój.
– Trochę inne urządzenia sprzedają się na rynkach wschodzących – bardziej podstawowe, w większości jeszcze przewodowe. Polska cały czas w strukturze sprzedaży należy bardziej do rynków wschodzących niż do rynków Europy Zachodniej. W związku z tym, dominujące kategorie to: myszy, klawiatury i zestawy myszy i klawiatur – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paweł Ryniewicz, dyrektor w Logitech Poland.
Logitech liczy jednak na szybki wzrost zysków ze sprzedaży akcesoriów do laptopów i smartfonów na rynkach rozwijających się.
– Plany mamy bardzo ambitne, związane przede wszystkim z nowymi platformami. Będziemy starali się zaistnieć mocniej na rynkach wschodzących w tych nowych, wzrostowych kategoriach. Natomiast jeżeli chodzi o nasz tzw. core business, czyli podstawowe źródło przychodów, to tam staramy się optymalizować nasze działania, tak, żeby na tym trudnym rynku zoptymalizować przychody – twierdzi Ryniewicz.
Firma od ponad 30 lat dostarcza akcesoria do komputerów osobistych, takie jak: myszy, klawiatury, zestawy nagłaśniające itp. W ostatnich latach te tradycyjne rynki tracą na znaczeniu, głównie ze względu na rosnącą popularność tabletów i smartfonów. Rozwój tych nowych platform i towarzyszących im aplikacji sprawia, że zyskują one coraz większe znaczenie m.in. dla miłośników gier czy muzyki.
W tym tygodniu firma wprowadza na rynek trzy nowe produkty: wczoraj premierę miały przenośna konsola i bezprzewodowy głośnik, który na bateriach gra do 15 godzin i łączy się ze wszystkimi urządzeniami wyposażonymi w bluetooth. Dziś firma wprowadza mysz, która pozwoli graczowi na wykonywanie bardziej precyzyjnych ruchów w czasie gry.
– To myszka gamingowa, z serii dedykowanej ludziom, którzy poświęcają się graniu na komputerze – zapowiada Ryniewicz. – Myszka z unikalnymi technologiami, którą możemy dowolnie wyważyć, dociążyć, która jest w stanie nauczyć się powierzchni, na której gramy, tak, aby jak najbardziej precyzyjnie odwzorowywać ruchy urządzenia za pomocą ręki.
Czytaj także
- 2024-05-07: Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe
- 2024-04-17: Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
- 2024-05-31: Tylko co 20. palacz jest w stanie samodzielnie rzucić papierosy. Dziś Światowy Dzień Bez Papierosa
- 2024-02-13: Granie w brutalne gry nie zmniejsza empatii. Odkrycie może stanowić zwrot w debacie na temat szkodliwości gier wideo
- 2024-01-09: Nadmierny kontakt dziecka z urządzeniami cyfrowymi negatywnie wpływa na rozwój mózgu. Mogą się pojawić problemy z opanowaniem mowy, kontrolą emocji i koncentracją
- 2023-11-08: Zespół Tulia: Zaśpiewałyśmy w soundtracku do gry komputerowej. Dla nas jest to coś wielkiego
- 2023-12-12: Aneta Glam-Kurp: Nawet dziewczyna wychowana w nędznych warunkach na wsi może spełnić swoje marzenia. Można zacząć od niczego, a później mieć bajkowe życie jak ja
- 2023-09-29: Sport i e-sport przyciągają różne typy osobowości. Tradycyjni sportowcy są bardziej ekstrawertyczni i sumienni niż e-sportowcy
- 2023-08-31: Gry planszowe pomagają w doskonaleniu umiejętności matematycznych dzieci. Wystarczą krótkie, regularne sesje
- 2023-11-13: Szachy w Polsce coraz popularniejsze. Umiejętności z gry przekładają się na sukcesy w szkole i biznesie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.