Mówi: | Paweł Ryniewicz |
Funkcja: | dyrektor |
Firma: | Logitech Poland |
Polski rynek akcesoriów do gier, smartfonów i tabletów jeszcze w tyle za krajami rozwiniętymi
W Polsce na rynku akcesoriów do gier wciąż jeszcze dominuje sprzedaż myszy i klawiatur oraz ich zestawów. W krajach rozwiniętych sprzedaje się więcej urządzeń współpracujących z tabletami i smartfonami. Innowacjom, pozwalającym na dostosowywanie produktów do zmieniających się potrzeb klientów, służą nakłady na badania i rozwój.
– Trochę inne urządzenia sprzedają się na rynkach wschodzących – bardziej podstawowe, w większości jeszcze przewodowe. Polska cały czas w strukturze sprzedaży należy bardziej do rynków wschodzących niż do rynków Europy Zachodniej. W związku z tym, dominujące kategorie to: myszy, klawiatury i zestawy myszy i klawiatur – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paweł Ryniewicz, dyrektor w Logitech Poland.
Logitech liczy jednak na szybki wzrost zysków ze sprzedaży akcesoriów do laptopów i smartfonów na rynkach rozwijających się.
– Plany mamy bardzo ambitne, związane przede wszystkim z nowymi platformami. Będziemy starali się zaistnieć mocniej na rynkach wschodzących w tych nowych, wzrostowych kategoriach. Natomiast jeżeli chodzi o nasz tzw. core business, czyli podstawowe źródło przychodów, to tam staramy się optymalizować nasze działania, tak, żeby na tym trudnym rynku zoptymalizować przychody – twierdzi Ryniewicz.
Firma od ponad 30 lat dostarcza akcesoria do komputerów osobistych, takie jak: myszy, klawiatury, zestawy nagłaśniające itp. W ostatnich latach te tradycyjne rynki tracą na znaczeniu, głównie ze względu na rosnącą popularność tabletów i smartfonów. Rozwój tych nowych platform i towarzyszących im aplikacji sprawia, że zyskują one coraz większe znaczenie m.in. dla miłośników gier czy muzyki.
W tym tygodniu firma wprowadza na rynek trzy nowe produkty: wczoraj premierę miały przenośna konsola i bezprzewodowy głośnik, który na bateriach gra do 15 godzin i łączy się ze wszystkimi urządzeniami wyposażonymi w bluetooth. Dziś firma wprowadza mysz, która pozwoli graczowi na wykonywanie bardziej precyzyjnych ruchów w czasie gry.
– To myszka gamingowa, z serii dedykowanej ludziom, którzy poświęcają się graniu na komputerze – zapowiada Ryniewicz. – Myszka z unikalnymi technologiami, którą możemy dowolnie wyważyć, dociążyć, która jest w stanie nauczyć się powierzchni, na której gramy, tak, aby jak najbardziej precyzyjnie odwzorowywać ruchy urządzenia za pomocą ręki.
Czytaj także
- 2024-05-07: Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe
- 2024-04-17: Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
- 2024-05-31: Tylko co 20. palacz jest w stanie samodzielnie rzucić papierosy. Dziś Światowy Dzień Bez Papierosa
- 2024-02-13: Granie w brutalne gry nie zmniejsza empatii. Odkrycie może stanowić zwrot w debacie na temat szkodliwości gier wideo
- 2024-01-09: Nadmierny kontakt dziecka z urządzeniami cyfrowymi negatywnie wpływa na rozwój mózgu. Mogą się pojawić problemy z opanowaniem mowy, kontrolą emocji i koncentracją
- 2023-11-08: Zespół Tulia: Zaśpiewałyśmy w soundtracku do gry komputerowej. Dla nas jest to coś wielkiego
- 2023-12-12: Aneta Glam-Kurp: Nawet dziewczyna wychowana w nędznych warunkach na wsi może spełnić swoje marzenia. Można zacząć od niczego, a później mieć bajkowe życie jak ja
- 2023-09-29: Sport i e-sport przyciągają różne typy osobowości. Tradycyjni sportowcy są bardziej ekstrawertyczni i sumienni niż e-sportowcy
- 2023-08-31: Gry planszowe pomagają w doskonaleniu umiejętności matematycznych dzieci. Wystarczą krótkie, regularne sesje
- 2023-11-13: Szachy w Polsce coraz popularniejsze. Umiejętności z gry przekładają się na sukcesy w szkole i biznesie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów
W Polsce 11 sieci handlowych prowadzi sprzedaż ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów w swoich markach własnych. Produkty z certyfikatem MSC znajdują się na półkach sklepowych w ponad 20 tys. lokalizacjach w kraju – zarówno w dużych marketach, jak i małych sklepach. Organizacja MSC opublikowała właśnie ranking sieci zaangażowanych w promocję zrównoważonych połowów. Na jego czele znalazły się Lidl, Kaufland, ALDI i Biedronka. Przedstawiciele MSC zwracają uwagę, że wciąż jest duży potencjał wzrostu.
Infrastruktura
Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna
Na niskiej orbicie okołoziemskiej jest 10 tysięcy sztucznych satelitów i ciągle ich przybywa. W każdej sekundzie przesyłają na ziemię wiele cennych danych, które są wykorzystywane w różnych dziedzinach – meteorologii, telekomunikacji, transporcie, zarządzeniu kryzysowym czy badaniach naukowych. Są one także cennym narzędziem w rękach leśników. Dane pochodzące z orbity są wykorzystywane m.in. w ochronie przeciwpożarowej lasów, ale też pomagają w identyfikowaniu obszarów narażonych na działanie złodziei drewna.
Edukacja
Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć
Menstruacja wciąż jest w Polsce tematem tabu. Co trzecia dziewczynka nie jest przygotowana na pierwszą miesiączkę, co oznacza, że w rodzinach rzadko rozmawia się na ten temat – wynika z badania przeprowadzonego dla Kulczyk Foundation w 2020 roku. Eksperci wskazują także na wciąż obecne ubóstwo menstruacyjne, na które składa się m.in. brak dostępu do podpasek czy tamponów, a także piętnowanie menstruacji. Nowy program resortu edukacji ma z tym zjawiskiem walczyć.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.