Newsy

Ponad 80 proc. młodych firm jest zainteresowanych współpracą z korporacjami. To dla nich szansa na dostęp do nowych technologii i działań marketingowych

2019-05-20  |  06:25

Wsparcie mentoringowe i pomoc w komercjalizacji nowych rozwiązań to główne potrzeby młodych przedsiębiorstw. Rozwój może umożliwić im współpraca z korporacjami i dużym biznesem, a – jak wynika z badań Fundacji StartUp Poland – ponad 80 proc. start-upów jest otwartych na takie rozwiązanie. Naprzeciw potrzebom w tym zakresie wychodzi zainicjowany przez UPC Polska program THINK BIG, który wspiera młode firmy rozwijające swój biznes w oparciu o nowe technologie. W tegorocznej, już szóstej edycji zostaną wyłonione najlepsze rozwiązania, które wspierają cyfrową transformację.

– Mali przedsiębiorcy potrzebują wielu elementów, żeby się rozwijać, realizować swoje pomysły i ambicje. Oczekują od partnerów, zarówno dużych korporacji, jak i instytucji publicznych, wsparcia mentoringowego, wsparcia w promocji i marketingu, ale przede wszystkim w testowaniu swoich pomysłów i ich komercjalizacji. Duże korporacje są w stanie zaoferować to małym przedsiębiorcom – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jerzy Gołębiowski, dyrektor segmentu B2B w UPC Polska.

Jak wynika z ostatniego raportu Fundacji StartUp Poland, 82 proc. młodych, innowacyjnych firm deklaruje, że chce współpracować z korporacją. Co trzeci start-up chętny do współpracy z dużym biznesem widzi wartość zarówno w promowaniu swojej technologii przy pomocy partnera korporacyjnego, jak i wspólnej pracy nad rozwijaniem innowacji. Co więcej, 58 proc. młodych przedsiębiorców wskazuje mentoring jako najważniejsze źródło biznesowej wiedzy i networku.

Współpraca korporacji ze start-upem może być korzystna dla obu stron. Małe, innowacyjne spółki są często bardziej elastyczne, szybsze w działaniu, bardziej otwarte na ryzyko i co najważniejsze, są bliżej trendów technologicznych. Ich współpraca z dużym biznesem sprzyja nieszablonowemu i odważniejszemu myśleniu. Korporacje czerpią od start-upów nowe, innowacyjne rozwiązania, dzięki którym mogą szybciej się rozwijać, zdobywać nowe rynki i klientów oraz poprawiać wyniki finansowe – podkreśla Jerzy Gołębiowski.

Na potrzeby przedsiębiorstw w tym zakresie odpowiada zainicjowany sześć lat temu przez UPC Polska program THINK BIG, objęty patronatem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Tegoroczna edycja programu wspiera przedsiębiorców rozwijających się w oparciu o nowe technologie oraz innowatorów społecznych, którzy przyczyniają się do rozwoju ekosystemu innowacji w Polsce.

Zainicjowaliśmy program THINK BIG, żeby wspierać przedsiębiorców, którzy mają ciekawe pomysły na rozwój swojego biznesu, a jednocześnie inspirujące rozwiązania, mogące wspierać rozwój innych, na przykład korporacji, przyczyniać się do rozwoju gospodarki cyfrowej, a także innowacji dla wyzwań społecznych. Takich przedsiębiorców chcemy znajdować, wspierać, promować i co najważniejsze, dawać im możliwość komercjalizacji swoich projektów wspólnie z innymi firmami, w tym również z UPC Polska – mówi Jerzy Gołębiowski.

Tegoroczna edycja THINK BIG koncentruje się wokół hasła Grow Smarter. Oznacza to, że poszukiwane są zwłaszcza te firmy, których rozwiązania odpowiadają na jedno z największych wyzwań, jakim jest cyfrowa transformacja biznesu. Tym samym – dzięki wykorzystaniu potencjału nowych technologii – mogą pomóc innym rosnąć szybciej i odważniej. Dodatkowo UPC Polska wspólnie z Fundacją Polskiego Funduszu Rozwoju wyłonią i nagrodzą najlepsze, oparte na nowych technologiach rozwiązania dla wyzwań społecznych (w obszarach takich jak edukacja, środowisko, wykluczenie cyfrowe i kultura), które przyczyniają się do poprawy jakości życia społeczeństwa.

– Poszukujemy przedsiębiorców, którzy wykorzystują najnowocześniejsze technologie, w tym dostęp do internetu i technologie cyfrowe, żeby wspierać transformację i cele społeczne. Będą oni oceniani w trzech kategoriach: THINK COSTUMER, THINK TRANSFORMATION i THINK SOCIAL, w których jury przyzna nagrody. Przedsiębiorcy mogą również liczyć na wsparcie marketingowe, promocyjne i mentoringowe, a także finansowe – podkreśla Jerzy Gołębiowski.

Aby wziąć udział w programie, trzeba do 30 czerwca br. wypełnić formularz dostępny na oficjalnej stronie THINK BIG (www.thinkbig.upc.pl). W pierwszym etapie wyłonionych zostanie 18 najlepszych rozwiązań (po 6 z każdej kategorii). Na przełomie lipca i sierpnia odbędzie się faza półfinałowa, w której zostanie wybranych 9 najlepszych projektów. Te wezmą udział w gali finałowej, na której ogłoszeni zostaną zwycięzcy. W porozumieniu z Fundacją Digital Poland jury przyzna również nagrodę dla korporacji, która odznaczyła się najbardziej inspirującą transformacją cyfrową.

Pula nagród finansowych tej edycji THINK BIG wynosi 105 tys. zł, zwycięzca każdej kategorii otrzyma 35 tys. zł. Wygrani w dwóch kategoriach biznesowych dostaną możliwość znalezienia się w raporcie „TOP 40 Enterprise Tech. Technologie, które zmieniają korporacje”, przygotowanym przez The Heart i UPC Polska THINK BIG: Grow Smarter.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.