Mówi: | Mariusz Gaca |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | PTK Centertel |
Prezes PTK Centertel: Rebranding marki TP SA został dokładnie przemyślany
– Oferowanie wszystkich usług telekomunikacyjnych pod nazwą Orange pozwoli na stworzenie atrakcyjnej oferty i lepszej komunikacji. My po prostu wierzymy w markę Orange – tak tłumaczy decyzję o rebrandingu Mariusz Gaca, prezes zarządu PTK Centertel. Do końca drugiego kwartału 2012 r. Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP.
Jak zapewnia szef PTK Centertel, decyzja o rebrandingu Telekomunikacji Polskiej nie została podjęta na podstawie faktu, że dotychczasowa marka była źle kojarzona.
– W wyższych segmentach rynku, szczególnie w segmentach biznesowych, Telekomunikacja Polska była marką, która była kojarzona bardzo dobrze. Momentami była nawet silniejsza niż marka Orange – mówi prezes Mariusz Gaca, prezes PTK Centertel.
Jednak przyznaje, że złe kojarzenie TP dotyczy tych usług telekomunikacyjnych, które odnosiły się do telefonii stacjonarnej. Zaznacza jednak, że chodzi tu okres sprzed 7-10 lat.
– Absolutnie nie zakładaliśmy, że jakiekolwiek złe skojarzenia z marką Telekomunikacja Polska, nawet sprzed wielu lat, miały być jedynym powodem do tego, abyśmy dokonywali rebrandingu – podkreśla prezes Gaca.
Marka Orange jest marką, która jest równie rozpoznawalna.
– Rankingi bardzo często analizują marki polskie, stąd też w ostatnich rankingach, od 7 lat nie było marki Orange. W tym roku nie ma już marki np. Era (przejęzyczenie:T-mobile), w związku z czym trudno nam jest porównać bezpośrednio wartość jednej marki z drugą – mówi Mariusz Gaca.
Prezes PTK Centertel podkreśla, że decyzja o rebrandingu została bardzo dokładnie przeanalizowana, ale i oparta na badaniu wśród klientów. Jego zdaniem oferowanie klientowi dostępu do telefonii stacjonarnej i komórkowej wraz z dostępem do Internetu i innych telekomunikacyjnych usług pod marką Orange pozwoli na stworzenie bardzo atrakcyjnej oferty. Oferta ta ma też być spójna w komunikacji.
– Od wielu lat wierzymy w markę Orange. Marka Orange jest obecna w Polsce już od 7 lat, w Europie od lat 90-tych. Wszędzie radzi sobie bardzo dobrze - zapewnia Mariusz Gaca.
Brytyjska Sieć Telefonów Komórkowych Orange pojawiła się na polskim rynku zastępując Ideę w wrześniu 2005 roku. To jedna z wiodących marek telekomunikacyjnych na świecie. W 2011 roku z usług Orange korzystało 216 mln klientów na pięciu kontynentach. Jest uważana za jedną z najbardziej innowacyjnych marek i posiada jeden z najwyższych wskaźników rozpoznawalności. W 2011 roku jej wartość została oszacowana na 17,6 mld USD.
Czytaj także
- 2024-07-11: Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2024-04-30: Miliony Polaków klikają w linki wyłudzające dane i pieniądze. Liczba oszustw w internecie będzie rosnąć
- 2024-04-24: Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
- 2024-01-22: Dzieci i młodzież potrzebują wiedzy o wpływie sztucznej inteligencji na ich życie. Rusza bezpłatny kurs dla nauczycieli, aby potrafili rozmawiać o niej z uczniami
- 2023-11-20: Ponad 82 tys. nauczycieli z nowymi kompetencjami cyfrowymi. To kluczowe obok wyposażenia szkół i rozwoju e-zasobów
- 2023-10-31: Publikowanie wizerunku dzieci może łamać ich prawo do prywatności. Potrzebne są zmiany
- 2023-10-04: Rusza Wirtualny Uniwersytet Pedagogiczny. Pomoże nauczycielom w śledzeniu bieżącej wiedzy i praktyk edukacyjnych
- 2023-10-05: Czeka nas prawdziwa rewolucja na rynku benefitów pracowniczych. Coraz popularniejsze są w tej chwili tzw. karty na przyjemności
- 2023-10-02: Marka Sodexo Benefits & Rewards zniknęła z polskiego rynku. Zastąpiła ją Pluxee oferująca innowacyjne benefity do motywowania pracowników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/headway-5qgiuubxkwm-unsplash,w_274,_small.jpg)
Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Problemy społeczne
Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
![](https://www.newseria.pl/files/11111/izdebski-awaria-foto-2,w_133,r_png,_small.png)
Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie, a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.
Ochrona środowiska
Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wiatraki-nowelizacja-2-foto2,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.