Mówi: | Michał Kopyt |
Funkcja: | dyrektor transformacji IT |
Firma: | PZU |
PZU zmienia system informatyczny. Co miesiąc włącza do niego 1000 nowych agentów
PZU co miesiąc wdraża około tysiąca nowych agentów do nowoczesnego systemu informatycznego Everest. System ma umożliwić szybsze zawieranie umów i wygodniejszą obsługę posprzedażową, a także szybszą obsługę wniosków i zapytań klientów. Pilotaż prowadzi lubelski oddział firmy.
– Zaczynamy od niewielkiej grupy agentów, ale co miesiąc będziemy wdrażali około tysiąca nowych agentów do systemu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Michał Kopyt, dyrektor transformacji IT w firmie PZU.
Pilotaż systemu Everest składa się z dwóch etapów. Pierwszy z nich – tzw. mały pilotaż – trwał od 18 listopada do końca grudnia ubiegłego roku. Z kolei tzw. duży pilotaż rozpocznie się 13 stycznia i zakończy w lutym 2014 r. W jego ramach z Everestu korzystać będą wszyscy agenci wyłączni i oddziały sprzedażowe PZU w lubelskich i podkarpackich sieciach firmy.
– Tam, gdzie wdrożono system, ograniczono dokumentację i znacząco skrócono proces wystawiania polisy – zauważa Kopyt.
Po zakończeniu pilotażu nastąpi podzielone na trzy etapy wdrażanie systemu. Najpierw do systemu wprowadzone zostaną produkty mieszkaniowe, komunikacyjne, a częściowo także majątkowe. Jeszcze w 2014 i w 2015 r. PZU wprowadzi produkty dla klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, a w 2016 r. dla korporacji.
– Pełne wdrożenie nowego systemu potrwa ok. 2,5 roku – mówi dyrektor transformacji IT w firmie PZU.
Stary, działający od 17 lat, system informatyczny w PZU jest niewystarczający na potrzeby nowoczesnego rynku. Everest jest narzędziem bardziej elastycznym, pozwalającym na szybką reakcję na zmiany rynkowe i produktowe. Będzie on odpowiadał m.in. za generowanie nowych dokumentów, odnawianie polis, zmiany w polisach, płatności czy ofertowanie oraz sprzedaż.
Czytaj także
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-18: Polska unijnym liderem w pracach nad Społecznym Planem Klimatycznym. Ma pomóc w walce z ubóstwem energetycznym
- 2024-10-22: Rząd pracuje nad nowymi przepisami o płacy minimalnej. Zmienią one sposób jej obliczania
- 2024-11-07: Nowe otwarcie unijnej polityki gospodarczej. Polska prezydencja w Unii szansą na korzystne zmiany dla przedsiębiorców
- 2024-11-07: Ekstremalne zjawiska pogodowe w Polsce to kilka miliardów strat rocznie. To duże wyzwanie dla branży ubezpieczeniowej
- 2024-10-16: UE walczy z kryzysem mieszkaniowym. Problemem jest brak dostępnych mieszkań i wysokie czynsze
- 2024-10-07: Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
- 2024-11-13: Polska ochrona zdrowia niegotowa na kolejny kryzys. Eksperci: nie wyciągnęliśmy lekcji z pandemii
- 2024-10-11: Szpitale pracują nad poprawą jakości opieki nad pacjentami. Do wzmocnienia są kwestie bezpieczeństwa i redukcja zdarzeń niepożądanych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Europejscy rolnicy przeciw umowie UE i Mercosur. Obawiają się zalewu taniej żywności z Ameryki Południowej
Europejscy rolnicy sprzeciwiają się umowie między UE a krajami Mercosur w obecnie wynegocjowanym kształcie. Obawiają się, że unijny rynek zostanie zalany przez tanią żywność z Ameryki Południowej, ponieważ tamtejsi rolnicy w przypadku większości produktów nie muszą przestrzegać zasad zrównoważonego rozwoju, które z kolei podnoszą koszty produkcji we wspólnocie. Zdaniem prof. Łukasza Ambroziaka z IERiGŻ – PIB, choć umowa handlowa jako całość w wielu aspektach jest korzystna dla UE, to akurat produkcja rolno-spożywcza może na niej ucierpieć.
Infrastruktura
Zadyszka na rynku ładowania samochodów elektrycznych. Rozwój infrastruktury przyhamował
Bardzo powolny, ale stabilny wzrost na rynku samochodów elektrycznych – tak sytuację swojej branży oceniają firmy, które w niej działają. Zauważają także delikatną zadyszkę spowodowaną dość niską dynamiką rozwoju infrastruktury ładowania względem oczekiwań, co przekłada się na popyt aut. Elektromobilny biznes liczy na działania, które mogłyby pobudzić rynek.
Transport
Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
Sektor przemysłowy jest jednym z głównych emitentów CO2, a jego dekarbonizacja ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia unijnych celów neutralności klimatycznej. Dla przedsiębiorstw, zwłaszcza z branż energochłonnych, oznacza to jednak konieczność modernizacji zakładów i przeprojektowania procesów produkcyjnych. Kluczowe są m.in. ich automatyzacja, cyfryzacja i maksymalne skracanie łańcuchów dostaw, również wewnątrzzakładowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.