Newsy

PZU zmienia system informatyczny. Co miesiąc włącza do niego 1000 nowych agentów

2014-01-13  |  06:35

PZU co miesiąc wdraża około tysiąca nowych agentów do nowoczesnego systemu informatycznego Everest. System ma umożliwić szybsze zawieranie umów i wygodniejszą obsługę posprzedażową, a także szybszą obsługę wniosków i zapytań klientów. Pilotaż prowadzi lubelski oddział firmy.

 Zaczynamy od niewielkiej grupy agentów, ale co miesiąc będziemy wdrażali około tysiąca nowych agentów do systemu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Michał Kopyt, dyrektor transformacji IT w firmie PZU.

Pilotaż systemu Everest składa się z dwóch etapów. Pierwszy z nich – tzw. mały pilotaż – trwał od 18 listopada do końca grudnia ubiegłego roku. Z kolei tzw. duży pilotaż rozpocznie się 13 stycznia i zakończy w lutym 2014 r. W jego ramach z Everestu korzystać będą wszyscy agenci wyłączni i oddziały sprzedażowe PZU w lubelskich i podkarpackich sieciach firmy.

 – Tam, gdzie wdrożono system, ograniczono dokumentację i znacząco skrócono proces wystawiania polisy – zauważa Kopyt.

Po zakończeniu pilotażu nastąpi podzielone na trzy etapy wdrażanie systemu. Najpierw do systemu wprowadzone zostaną produkty mieszkaniowe, komunikacyjne, a częściowo także majątkowe. Jeszcze w 2014 i w 2015 r. PZU wprowadzi produkty dla klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, a w 2016 r. dla korporacji.

 – Pełne wdrożenie nowego systemu potrwa ok. 2,5 roku – mówi dyrektor transformacji IT w firmie PZU.

Stary, działający od 17 lat, system informatyczny w PZU jest niewystarczający na potrzeby nowoczesnego rynku. Everest jest narzędziem bardziej elastycznym, pozwalającym na szybką reakcję na zmiany rynkowe i produktowe. Będzie on odpowiadał m.in. za generowanie nowych dokumentów, odnawianie polis, zmiany w polisach, płatności czy ofertowanie oraz sprzedaż.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.