Mówi: | Klaudiusz Sytek |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Aforti Holding |
Rynek kantorów internetowych szybko się rozwija. Z ich usług korzysta już 400 tys. Polaków
Rynek kantorów internetowych dynamicznie rośnie. Analizy serwisu Internetowykantor.pl wskazują, że w ubiegłym roku Polacy wymienili online walutę o wartości 20 mld zł, a rok wcześniej – 9,9 mld zł. Z szacunków spółki Currency One wynika, że w Polsce działa obecnie ok. 50 takich kantorów. Łącznie obsługują one ponad 400 tys. osób.
Liderami na rynku są Internetowykantor.pl i Walutomat.pl. W ubiegłym roku z ich usług skorzystało 200 tys. osób, którzy łącznie wymienili walutę o wartości ponad 8 mld zł.
– Klienci wolą wymieniać walutę w kantorach internetowych niż iść do kantoru czy do banku – mówi agencji Newseria Biznes Klaudiusz Sytek, prezes zarządu Aforti Holding.
Kantor internetowy Aforti Exchange, który ma ofertę głównie dla małych i średnich przedsiębiorstw, rozpoczął działalność w czerwcu tego roku. Już w pierwszych dniach udało się zrobić kilkadziesiąt operacji wymiany walut, a po dwóch miesiącach działalności kantor pozyskał 100 klientów.
– Wydaje się, że ten rok może być rokiem sukcesu dla naszego kantoru. Oczywiście nie stanie się on liderem rynku ani nawet nie zdobędzie wielkich udziałów w rynku, ale będzie rentowny, a to jest istotne z punktu widzenia grupy i z punktu widzenia przeniesienia się na główny parkiet – mówi Sytek.
E-kantory pozwalają Polakom na spore oszczędności, ich marża jest kilkukrotnie niższa niż w banku czy w kantorze stacjonarnym. Niska marża może jednak okazać się zabójcza. W związku z tym rynek ten czeka konsolidacja najmniejszych kantorów, które mogą przetrwać tylko, łącząc się z silniejszymi partnerami.
Zdaniem prezesa Aforti Holding na rynku wciąż jest miejsce dla nowych podmiotów.
– Każdy stara się w czymś specjalizować. My mamy do dyspozycji call center, które informuje klientów o możliwościach, oraz mobilnych sprzedawców, którzy jeżdżą do klienta, pokazują i objaśniają, jak wymieniać walutę – tłumaczy Klaudiusz Sytek.
Aforti Exchange należy do dużej spółki giełdowej, co zdaniem prezesa powinno pomóc w zbudowaniu wiarygodności kantoru i zdobyciu zaufania klientów.
Czytaj także
- 2024-06-17: Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-06-13: Allegro wchodzi do kolejnych krajów europejskich. Platformy sprzedażowe uruchomi niedługo na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji
- 2024-07-04: Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
- 2023-12-20: Konsumenci kupują w internecie coraz bardziej odpowiedzialnie. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę, że zwroty są nieekologiczne
- 2023-07-19: Duże platformy sprzedażowe to dla polskich firm najłatwiejsza droga do zagranicznej ekspansji. Niewiele z niej jednak korzysta
- 2023-05-10: Polska spółka chce być globalnym liderem rynku zielonych metali. Planuje przejęcia na rynkach w Polsce i za granicą
- 2023-05-29: Wysoka inflacja zachwiała priorytetami konsumentów przy wyborze produktów. „Zielona” zmiana zachodzi jednak także w handlu
- 2023-05-16: Handel internetowy będzie rósł w najbliższych latach w tempie kilkunastoprocentowym. Napędza go inflacja, ale też nowinki technologiczne
- 2022-10-24: Rynek kredytów hipotecznych w coraz większym kryzysie. Banki walczą o klientów posiadających zdolność kredytową
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów
W Polsce 11 sieci handlowych prowadzi sprzedaż ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów w swoich markach własnych. Produkty z certyfikatem MSC znajdują się na półkach sklepowych w ponad 20 tys. lokalizacjach w kraju – zarówno w dużych marketach, jak i małych sklepach. Organizacja MSC opublikowała właśnie ranking sieci zaangażowanych w promocję zrównoważonych połowów. Na jego czele znalazły się Lidl, Kaufland, ALDI i Biedronka. Przedstawiciele MSC zwracają uwagę, że wciąż jest duży potencjał wzrostu.
Infrastruktura
Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna
Na niskiej orbicie okołoziemskiej jest 10 tysięcy sztucznych satelitów i ciągle ich przybywa. W każdej sekundzie przesyłają na ziemię wiele cennych danych, które są wykorzystywane w różnych dziedzinach – meteorologii, telekomunikacji, transporcie, zarządzeniu kryzysowym czy badaniach naukowych. Są one także cennym narzędziem w rękach leśników. Dane pochodzące z orbity są wykorzystywane m.in. w ochronie przeciwpożarowej lasów, ale też pomagają w identyfikowaniu obszarów narażonych na działanie złodziei drewna.
Edukacja
Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć
Menstruacja wciąż jest w Polsce tematem tabu. Co trzecia dziewczynka nie jest przygotowana na pierwszą miesiączkę, co oznacza, że w rodzinach rzadko rozmawia się na ten temat – wynika z badania przeprowadzonego dla Kulczyk Foundation w 2020 roku. Eksperci wskazują także na wciąż obecne ubóstwo menstruacyjne, na które składa się m.in. brak dostępu do podpasek czy tamponów, a także piętnowanie menstruacji. Nowy program resortu edukacji ma z tym zjawiskiem walczyć.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.