Mówi: | Joanne Savage |
Funkcja: | dyrektorka ds. marketingu na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki |
Firma: | Fitbit |
Rynek smartwatchy i akcesoriów dynamicznie rośnie. W przyszłym roku będzie wart ponad 380 mld dol.
Według danych CCS Insight w ubiegłym roku rynek wearables ilościowo urósł o 20 proc. i nic nie wskazuje na to, aby branża miała wyhamować. Wręcz przeciwnie – po smartwatche i trackery sięgają coraz młodsi użytkownicy, którzy w ten sposób monitorują swoją aktywność fizyczną i stres, a co za tym idzie, dbają o swoje lepsze samopoczucie. – W ciągu kilku ostatnich lat ludzie zaczęli bardziej interesować się własnym zdrowiem. To sprawia, że rynek urządzeń do noszenia dojrzewa – mówi Joanne Savage, dyrektor ds. marketingu marki Fitbit. Użytkownicy oczekują od wearables coraz większej personalizacji, nowych i coraz bardziej zaawansowanych funkcjonalności. Smartwatche oferują już szereg funkcji, które wcześniej zarezerwowane były dla skomplikowanych urządzeń medycznych.
– Dane demograficzne dotyczące wearables pokazują trend, w ramach którego młodzi użytkownicy wchodzą na ten rynek dużo szybciej. Wynika to z faktu, że urządzenia do noszenia są dziś w stanie usprawnić więcej aspektów naszego życia. Przykładowo możemy monitorować to, jak radzimy sobie ze stresem czy podczas ćwiczeń. Coraz większa grupa młodych ludzi chce mieć więcej danych na swój temat, osiągać swoje cele w sposób bardziej świadomy. To jest właśnie kluczowa zmiana na rynku – mówi agencji Newseria Biznes Joanne Savage, dyrektor ds. marketingu marki Fitbit na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Wearables, czyli inteligentne urządzenia do noszenia – głównie trackery czy smartwatche – monitorują organizm przez cały dzień, pozwalają gromadzić dane np. o jakości snu, tętnie, liczbie kroków i intensywności treningów oraz poziomie stresu, a przy tym oferują szereg przydatnych funkcji, jak np. wyświetlanie powiadomień podchodzących ze smartfona czy płatności zbliżeniowe. Dlatego cieszą się na rynku stale rosnącą popularnością.
– W ciągu kilku ostatnich lat ludzie zaczęli bardziej interesować się własnym zdrowiem. Nie chodzi tu tylko o ruch czy liczbę zrobionych kroków, ale także o sen, poziom stresu, a także o to, co jemy – mówi ekspertka.
Segment wearables rozwija się równolegle z e-zdrowiem. Inteligentne trackery i smartwatche przestają być już tylko gadżetami dla geeków, a stają się urządzeniami paramedycznymi, umożliwiającymi np. precyzyjne mierzenie tętna, EKG czy saturacji. To funkcje wcześniej zarezerwowane przede wszystkim dla urządzeń medycznych.
– Urządzenia do noszenia mają bardzo pozytywny wpływ na zachowania konsumentów. Kiedy zaczniesz śledzić swoje dane o zdrowiu i otrzymujesz dane na ten temat, twoje zachowania naprawdę zmieniają się na plus – mówi Joanne Savage.
Takie wnioski płyną m.in. z badań, jakie przeprowadził Dublin City University za pomocą Fitbit Versa 3. Program dostarczał badanym praktyczne wskazówki dotyczące codziennego samopoczucia. Studenci, którzy śledzili dane na swój temat i wykorzystywali wskazówki z modułu, zgłaszali poprawę ogólnego samopoczucia (86,7%), snu (70,5%), odżywiania (70,5%) i lepsze rozumienie danych i ich wpływu na samopoczucie (93,4%).
Powoli zmieniają się oczekiwania użytkowników wearables. Oprócz precyzyjnych pomiarów i coraz bardziej zaawansowanych funkcji oczekują także coraz większej personalizacji danych na swój temat, które otrzymują za pośrednictwem takiego urządzenia.
– Ludzie oczekują produktu o bardzo długim czasie pracy na baterii. Wiele z naszych produktów może działać ponad sześć dni bez ładowania – mówi dyrektor ds. marketingu marki Fitbit na region EMEA. – Poza tym klienci oczekują też więcej danych o swoim zdrowiu i więcej pomiarów pasywnych, tzn. takich, których nie trzeba włączać samemu, bo otrzymujemy je od naszego urządzenia. Doskonałym przykładem jest detekcja PPG AFib, co oznacza wykrywanie sygnałów utajonego migotania przedsionków w nieregularnych rytmach serca. To dość skomplikowana funkcja, dotąd takie pomiary były możliwe tylko w szpitalu albo podczas wizyty lekarskiej. Dziś urządzenia, które nosimy na nadgarstku, same, w pasywny sposób sprawdzają, czy nie występują objawy nieregularnego rytmu serca.
Jak pokazuje raport CCS Insight, rynek wearables urósł w 2020 roku aż o 20% r/r, do 232 mln urządzeń, i nic nie wskazuje na to, aby ten rozwojowy trend miał zostać zahamowany. Z kolei Global Newswire ocenia, że wartość światowego rynku technologii wearable do 2028 roku sięgnie 380,5 mld dol., co oznacza 18,5-proc. roczny wzrost.
Niedawno marka Fitbit ogłosiła wprowadzenie na rynek kolejnych nowości, m.in. nowych modeli smartwatchy Fitbit Sense 2, Fitbit Versa 4 czy trackera Fitbit Inspire 3. Działające zarówno z oprogramowaniem iOS, jak i Androidem smartwatche zostały zaprojektowane jako cieńsze i lżejsze urządzenia, by lepiej leżeć na nadgarstku i monitorować pracę organizmu. Versa 4 skupia się na fitnessie, oferując pracę w 40 trybach ćwiczeń, z kolei Sense 2 jeszcze bardziej rozwija narzędzie do śledzenia poziomu stresu, wykorzystując do tego pomiary tętna czy temperatury skóry. Następnie pomaga sobie z nim radzić, np. podpowiadając ćwiczenia oddechowe czy sesje mindfulness z poziomu urządzenia lub aplikacji. Tracker Inspire 3 ma jeszcze lepiej motywować do ruchu i zdrowych nawyków związanych ze spaniem, pokazując na bieżąco parametry zdrowotne i fizyczne.
Marka Fitbit zaprezentowała swoje nowości podczas największych światowych targów elektroniki użytkowej IFA, które odbyły się w dniach 2–6 września w Berlinie.
Do pobrania
Czytaj także
- 2025-07-21: Zwalczanie mobbingu wciąż bardzo trudne. Prawo jest nieprecyzyjne, a inspektorzy pracy nie mają wystarczających narzędzi
- 2025-07-09: MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania
- 2025-07-10: UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa
- 2025-07-25: Przebywanie w lesie pozytywnie wpływa na zdrowie. Kąpiele leśne stają się coraz popularniejsze
- 2025-06-16: Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców
- 2025-06-16: Dostępność antykoncepcji awaryjnej wzrosła, ale wiedza o niej nadal jest niewystarczająca. To w Polsce wciąż temat tabu
- 2025-07-04: W ubiegłym roku spadła liczba samobójstw. Dalsza reforma psychiatrii powinna pomóc utrzymać tę tendencję
- 2025-06-12: Nowe technologie mogą wspierać samoleczenie. Szczególnie pomocne są dane zbierane przez aplikacje i urządzenia mobilne
- 2025-05-29: Lekarz: Karol Nawrocki zapewne sporo papierosów w swoim życiu wypalił. Stwierdził, że w kampanii lepiej będzie je zastąpić woreczkami nikotynowymi
- 2025-05-27: Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.