Mówi: | Andreas Maierhofer |
Funkcja: | prezes zarządu T-Mobile Polska |
Firma: | T-Mobile Polska |
T-Mobile ma ponad 330 tys. nowych klientów. Do sieci wraca coraz więcej dawnych użytkowników
Powiększenie bazy o 333 tys. klientów, spadek współczynnika odejść o 1/3 do rekordowo niskiego poziomu, udane wprowadzenie na rynek nowych ofert i uruchomienie sieci 5G – taki był 2018 rok dla sieci T-Mobile. Operator odwrócił negatywne trendy we wskaźnikach finansowych oraz znacząco poprawił jakość obsługi klientów, co znalazło odbicie we wskaźnikach satysfakcji. W nadchodzącym roku sieć zapowiada, że nie zwolni tempa.
– 2018 rok był dla nas bardzo dobry. Zawdzięczamy to 333 tysiącom nowo pozyskanych klientów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku. Do tego mieliśmy jeden z najniższych wskaźników rezygnacji od bardzo wielu lat, co oznacza, że klienci nie tylko coraz częściej nas wybierają i wracają do naszej sieci, lecz także pozostają z nami na dłużej. To bardzo satysfakcjonujące dane – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.
Na koniec grudnia baza klientów telekomu sięgnęła 10,787 mln. Najwięcej klientów (322 tys.) udało się pozyskać w kluczowym dla operatora segmencie post-paid, czyli abonamentowym. Dobre wyniki to zasługa m.in. rekordowo niskiego współczynnika odejść (churn), który w ciągu ostatniego roku spadł o 1/3. Telekom od dłuższego czasu obserwuje też, że dawni klienci – którzy zdecydowali się na przeniesienie do innych operatorów – teraz wracają do T-Mobile.
– W tym roku i kolejnych latach spodziewamy się dalszego wzrostu. To przede wszystkim rezultat usprawnień, które wprowadziliśmy w naszej działalności, lepszej dostępności i rozbudowy sieci salonów, poprawy dostępności biura obsługi klienta i podniesienia kompetencji naszych przedstawicieli. Są to główne czynniki, które przyczyniły się do wzrostu zadowolenia klientów i ich powrotów do naszej sieci – mówi Andreas Maierhofer.
W ubiegłym roku sieć konsekwentnie wzmacniała swoje portfolio produktowe – w czerwcu wprowadziła nowe oferty obejmujące Supernet Video dla klientów pre-paid (do końca roku skorzystało z nich 90 tys. osób), a w sierpniu wprowadziła nową ofertę rodzinną. Z kolei w grudniu operator uruchomił usługę Smart Car, która pozyskała ponad tysiąc klientów w ciągu pierwszego miesiąca.
Z drugiej strony, w ubiegłym roku telekom inwestował w poprawę procesów i systemów obsługowych, co przełożyło się na 8-proc. poprawę ogólnej satysfakcji klientów z obsługi w call center. Czas potrzebny na połączenie z konsultantem infolinii skrócił się dwukrotnie, a liczba połączeń z call center – mierzona w końcówce roku) spadła o 25 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
– Dobre wyniki badań satysfakcji klientów i wszystkie kluczowe wskaźniki skuteczności, które uległy znacznej poprawie, dowodzą, że klienci postrzegają nas jako firmę, która chętnie i w sposób profesjonalny odpowiada na wszelkie zapytania, udzielając satysfakcjonujących odpowiedzi. Większe zadowolenie klientów widzimy też w naszych badaniach – mówi Andreas Maierhofer.
Jak podkreśla, w ubiegłym roku operatorowi udało się również odwrócić negatywne trendy we wskaźnikach finansowych. W ubiegłym roku sieć T-Mobile Polska wypracowała 6,5 mld zł przychodów (wzrost o 1,2 proc. w ujęciu rocznym) i EBITDA w wysokości 1,66 mld zł. Na ten ostatni wynik negatywnie rzutowały zdarzenia jednorazowe, m.in. wprowadzenie nowych zasad rachunkowości i wynikających z regulacji roam-like-at-home.
– Po pierwsze, walczymy o każdego klienta, starając się przekonać go, by dołączył do najlepszej sieci w kraju. Po drugie, oferujemy wysokiej klasy usługi, szeroką ofertę produktów, ale również skupiamy się wsparciu technicznym i mamy znakomicie wykwalifikowanych specjalistów [w obsłudze klienta – red.] – podkreśla Andreas Maierhofer.
W tym roku telekom planuje m.in. kontynuować projekt harmonizacji sieci, który ma już objąć ponad 50 proc. powierzchni kraju. W 2018 roku ten proces został zakończony w jedenastu największych miastach Polski oraz na terenach turystycznych – w Karpaczu i Zakopanem, dzięki czemu nastąpił wzrost pojemności sieci i prędkości przesyłania danych. Mimo że operator dociera z usługami do blisko 100 proc. populacji, w ostatnim roku infrastruktura została też uzupełniona o blisko 500 nowych stacji. Milowym krokiem dla T-Mobile było uruchomienie w Warszawie pierwszej w Polsce sieci 5G. W tym roku telekom zamierza stopniowo rozszerzać dostępność nowej technologii o kolejne lokalizacje.
Czytaj także
- 2024-12-18: Rekordowa pożyczka z KPO dla Tauronu. 11 mld zł trafi na modernizację i rozbudowę sieci dystrybucji
- 2025-01-08: Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
- 2024-12-18: Rolnictwo czekają znaczące inwestycje. Bez nich trudno będzie zapewnić żywność 10 mld ludzi
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-12-03: Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
- 2024-11-28: P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
- 2024-11-28: 1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności
- 2024-12-10: Europosłowie PiS: Europa traci na konkurencyjności. Potrzeba redefinicji polityki klimatycznej
- 2024-12-04: Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
- 2024-12-02: Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE
Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.
Prawo
Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna
Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.