Newsy

Twitter dostrzegł polski rynek reklamowy

2014-07-18  |  06:30
Mówi:Ali Jafari, wiceprezes ds. sprzedaży na Europę, Twitter

Rafał Janik, CEO 140 Media

  • MP4
  • Polscy reklamodawcy coraz aktywniej działają na rynku mediów społecznościowych, także za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Docenił to serwis mikroblogowy Twitter, który po półrocznej obserwacji rynku zdecydował się ułatwić dostęp do reklam polskim spółkom. Amerykański serwis ma już ponad 250 milionów użytkowników, a reklamy są bardzo skuteczne dzięki wykorzystaniu zwykłych narzędzi Twittera.

    Jak wynika z danych Twittera, na świecie z serwisu korzysta już 255 milionów osób, które codziennie wysyłają ponad 500 milionów tweetów, czyli krótkich wiadomości zawierających do 140 znaków. Aż 78 proc. użytkowników serwisu loguje się do niego za pomocą urządzeń mobilnych. To szczególnie ważne nie tylko dla samego Twittera, który powstał jako aplikacja mobilna, lecz także dla reklamodawców, którzy coraz mocniej doceniają ten kanał promocji.

    Choć Twitter nie ujawnia danych dotyczących poszczególnych rynków, również w Polsce popularność serwisu rośnie. Jak ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Ali Jafari, wiceprezes Twittera ds. sprzedaży na Europę, użytkownicy korzystają z Twittera często po to, by wchodzić w kontakt z firmami, politykami, celebrytami i dziennikarzami. To odróżnia serwis od innych mediów społecznościowych, takich jak Facebook, które służą według niego zwykle do kontaktu ze znajomymi i rodziną. Aż 60 proc. użytkowników Twittera obserwuje konkretne marki, a połowa z nich potem odwiedza sklepy internetowe tych firm.

     ‒ Media społecznościowe są ważnym trendem, za którym starają się podążać użytkownicy na całym świecie. Dzięki temu ludzie mogą się komunikować, wymieniać poglądami, przekazywać informacje i być na bieżąco z tym, co ich interesuje – uważa Jafari. ‒ Nasze trzy produkty reklamowe są zgodne z naszą filozofią – działają, wyglądają i funkcjonują tak samo, jak nasze normalne narzędzia. Cały ten koncept jest powodem, dla którego te produkty notują tak dobre wyniki.

    Twitter ma trzy podstawowe usługi dla reklamodawców – promowane tweety, promowane konta i promowane trendy. Pierwszy sposób jest obliczony na budowanie interakcji z użytkownikami, drugi – na zdobywanie nowych obserwujących, a trzeci – na rozwijanie internetowej dyskusji na dany temat.  

    Do tej pory dostęp do tych narzędzi był jednak dla polskich reklamodawców ograniczony. Niedługo to się zmieni: Twitter podpisał umowę z gdańską spółką 140 Media, która została oficjalnym partnerem reklamowym w Polsce. Trwają przygotowania do wdrożenia tej współpracy. Do tej pory polscy reklamodawcy musieli korzystać z usług zagranicznych agencji oraz biur Twittera. Jafari wylicza, że serwis ma swoje oddziały w Europie, Wielkiej Brytanii, Holandii, Hiszpanii, Francji i we Włoszech, a wkrótce planuje uruchomienie kolejnego ‒ w Niemczech.

    140 Media będzie naszym zespołem sprzedażowym, który będzie współpracować z markami, reklamodawcami, agencjami we wszystkich sprawach, których oni oczekują od Twittera, niezależnie od tego, czy jest to: planowanie kampanii, jej wdrażanie lub zdobywanie odpowiednich analiz i danych ‒ tłumaczy Jafari.

    Choć dostęp przez zagraniczne agencje nie ogranicza oferty reklamowej Twittera, partnerstwo z 140 Media ma znacząco zwiększyć efektywność współpracy z polskimi firmami. Jafari podkreśla, że teraz reklamodawcy z naszego kraju będą mogli spotkać się z agencją i wybrać najlepiej dostosowany do nich produkt.

    Reklamodawca przychodzi do nas, rozmawia o tym, co chce reklamować i ustala, z jakich produktów może skorzystać i jaką strategię przyjąć ‒ mówi Rafał Janik, szef 140 Media. ‒ Zaletą dla reklamodawców jest, po pierwsze, bezpośredni dostęp do zasobów Twittera na rynku polskim. Po drugie, możliwość rozliczania się w polskiej walucie i bycia w stałym kontakcie z Twitterem. To było utrudnione, kiedy współpraca odbywała się poprzez agencje zagraniczne.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Ochrona środowiska

    Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

    Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

    Handel

    Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

    – Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

    Farmacja

    Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

    Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.