Mówi: | Gary Kovacs |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Mozilla |
Mozilla do końca roku chce pozyskać 10 mln użytkowników telefonów z własną wyszukiwarką. Od czerwca rusza sprzedaż w Polsce
Z końcem roku Mozilla zaoferuje swoje oprogramowanie klientom korzystającym z najnowocześniejszych i najdroższych smartfonów. – Będą to najlepsze telefony Sony, LG i ewentualnie Huawei – zdradza w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Gary Kovacs, prezes Mozilli. Ale pierwsza wersja telefonu z tym oprogramowaniem w czerwcu trafi do klientów m.in. w Polsce i na Węgrzech. Amerykański koncern pracuje również nad softwarem dla tabletów.
Mozilla szykuje się do ostrej walki z Applem, Windowsem i Androidem. Do końca roku koncern z Kalifornii chce zdobyć 10 milionów klientów. Szef korporacji ujawnia, że do końca roku oprogramowanie Mozilli będzie dostępne również w najnowocześniejszych smartfonach.
– Pod koniec tego roku lub na początku przyszłego będziemy chcieli wejść również w te najlepsze telefony. Możemy się spodziewać, że będą to najlepsze telefony Sony, LG i ewentualnie Huawei – mówi Gary Kovacs.
Pierwsze telefony firmowane logiem producenta przeglądarki trafią do klientów w czerwcu. Mozilla będzie instalowała je m.in. na Alcatelu One Touch Fire i smartfonie firmy ZTE. Ma to być telefon nowoczesny, tani i łatwy w obsłudze.
– To będzie telefon dla klientów, którzy wcześniej nie mieli do czynienia ze smartfonem, głównie z krajów rozwijających się, czyli Ameryki Łacińskiej, części Azji i Europy Wschodniej. Dlatego też jego cena musi być dla nich dostępna – wyjaśnia w wywiadzie z Newserią w czasie targów CeBIT w Hanowerze szef Mozilli.
Telefon oferowany ma być m.in. w Polsce, na Węgrzech i w Ameryce Południowej. W naszym kraju telefon będzie sprzedawać T-mobile. Kovacs zapewnia, że czerwiec to termin realny, bo projekt jest właśnie finalizowany.
– Telefony będą dostępne w czerwcu, teraz kończymy prace, przeprowadzamy ostateczne testy, więc jakieś problemy mogą występować. Ale finalny produkt będzie bardzo dobrej jakości – mówi Gary Kovacs.
Mozilla chce stać się poważnym graczem w segmencie producentów oprogramowania dla urządzeń mobilnych.
– Z punktu widzenia użytkownika pierwszą rzeczą, jaką zauważy, będzie internet. Wszystko, co chciałby zrobić i czego spodziewałby się od sieci będzie możliwe na tym urządzeniu. Z czasem dostępne będzie wiele różnych i naprawdę unikalnych aplikacji – zapewnia Kovacs.
Szef korporacji zapowiada również, że w Kalifornii prowadzone są intensywne prace nad wersją oprogramowania na kolejne urządzenia mobilne.
– Widać, że rynek tabletów również wymaga dostępu do nowych rozwiązań – twierdzi szef Mozilli.
Czytaj także
- 2023-08-29: Nakładka na telefon pomoże w regularnym monitorowaniu ciśnienia. Może się okazać tańszą i łatwiejszą w obsłudze alternatywą dla naramiennego ciśnieniomierza
- 2023-03-16: Polacy zaczynają dbać o cyfrową higienę. Co dziesiąty unika korzystania z telefonu przed snem, co piąty ogranicza liczbę powiadomień
- 2023-03-10: Australijscy naukowcy pracują nad wydłużeniem żywotności baterii w smartfonach. Będzie można je użytkować nawet trzy razy dłużej
- 2022-06-21: Smartfony, smartwatche, akcesoria [przebitki]
- 2021-08-11: Z pięciu zużytych komputerów można pozyskać nawet gram złota. Opracowane z udziałem Polaków techniki recyklingu elektroniki pozwalają ograniczyć jej wpływ na środowisko
- 2021-08-23: Skala nielegalnej inwigilacji nigdy nie była tak duża. Przed oprogramowaniem szpiegowskim nie da się w 100 procentach zabezpieczyć
- 2021-07-01: Mobile World Congress w Barcelonie: Polski producent chce podbić światowy rynek wzmocnionym smartfonem z 5G i eSim
- 2021-05-20: Iga Świątek awansowała do Top 10 światowego rankingu tenisa i szykuje się do obrony French Open. Kulisy jej przygotowań mogą śledzić użytkownicy Xiaomi
- 2020-11-18: Telekomy ruszają z proekologicznymi ofertami. Coraz więcej klientów będzie wybierać używane smartfony zamiast nowych
- 2020-07-27: Najnowsze ładowarki naładują smartfona w 20 minut. W przyszłości może wystarczyć zaledwie minuta [DEPESZA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.