Newsy

Mobile World Congress w Barcelonie: Polski producent chce podbić światowy rynek wzmocnionym smartfonem z 5G i eSim

2021-07-01  |  06:25

Odporny na wodę, wstrząsy oraz pył, mający eSIM, certyfikaty militarny i IP69 smartfon, który pracuje w technologii 5G – to unikalne rozwiązanie polskiego producenta, spółki mPTech, promowane podczas targów Mobile World Congress w Barcelonie. Firma, która oferuje wzmocnione urządzenia pod marką Hammer, jest już liderem w tym segmencie w Polsce, zaprezentuje międzynarodowym klientom także nowe telefony myPhone działające w technologii 4G oraz smartfony z eSIM, czyli wirtualną kartą. Rynkowych szans upatruje również w szybko rosnącym rynku urządzeń do opieki zdalnej. Dlatego w Barcelonie prezentuje również rozwiązania pod marką 4family ułatwiające opiekę nad dziećmi bądź seniorami.

 Nowy Hammer Blade 5G to pierwszy wzmocniony smartfon pracujący w technologii 5G. Poza wzmocnioną obudową, której odporność potwierdza certyfikat militarny, ten telefon cechuje się wysoką wydajnością i szerokimi możliwościami fotograficznymi. Jest wyposażony w potrójny aparat 48 Mpx plus 20 Mpx i 13 Mpx, w tym jeden szerokokątny oraz jeden dedykowany do zdjęć nocnych – wymienia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Piotr Spychalski podczas targów MWC.

Nowy model wzmocnionego smartfona od mPTech ma szereg certyfikatów (militarny MIL-STD-810G, norma IK07 i certyfikat IP69), które potwierdzają jego wytrzymałość na wstrząsy, wodę oraz pył. Urządzenie ma ekran 6,3 cala, zabezpieczony odpornym na uderzenia i upadki szkłem Gorilla Glass 5. Ma też eSIM, duży akumulator 5000 mAh z opcją szybkiego ładowania, moduł NFC, 64 GB pamięci wewnętrznej oraz ośmiordzeniowy procesor MediaTek 5G z rodziny Dimensity i 6 GB pamięci RAM. Wzmocniony smartfon w regularnej sprzedaży w Polsce pojawi się jesienią.

Dyrektor sprzedaży mPTech podkreśla, że mocną stroną marki jest zagospodarowywanie nisz rynkowych. Dobrze widać to na przykładzie urządzeń oferowanych pod marką Hammer, która jest liderem w swoim segmencie. Jest grupa klientów, która ze względu na wiek czy wykonywaną pracę szuka w smartfonach większej wytrzymałości i wzmocnionej obudowy.

– Dane GfK pokazują, że rokrocznie od 2018 roku modele linii Hammer Energy są w Polsce jednymi z najlepiej sprzedających się smartfonów odpornych. Z kolei według naszych szacunków wynika, że w kategorii wzmocnionych smartfonów – zwanych potocznie pancernymi – urządzenia marki Hammer mają blisko 40-proc. udział w rynku – mówi Piotr Spychalski. – Poza gniazdem na kartę SIM ten smartfon ma również wbudowany moduł eSIM, co pozwala na zdalne aktywowanie usług operatorskich, a także korzystanie z usług wielu operatorów jednocześnie, w tym wirtualnych i stacjonarnych oraz na określony czas.

Ekspert zapewnia, że modele z eSIM oferowane przez mPTech to jedne z najbardziej przystępnych cenowo smartfonów w Europie z tą technologią.

– Technologia eSIM umożliwia w sposób zdalny i natychmiastowy uruchamianie usług operatorskich bez potrzeby wizyty w salonie, co jest szczególnie ważne w dobie pandemii. To rozwiązanie realizuje potrzeby klientów i dostawców, którzy przestawiają się na realizację usług online. Ważnym aspektem tego rozwiązania jest też ekologia: brak plastiku przy produkcji SIM, brak opakowań i ograniczenie śladu węglowego związanego z fizyczną dystrybucją kart do użytkowników końcowych. Wierzymy, że rozwiązania mobilne będą zmierzały właśnie w tym kierunku – mówi dyrektor sprzedaży mPTech.

Jak podkreśla, technologia 5G jest przyszłością rynku telekomunikacyjnego, łączność w tym standardzie wpłynie przede wszystkim na rozwój i popularyzację urządzeń IoT, ale w tej chwili do codziennego użytku większości użytkownikom wystarczające możliwości wciąż zapewnia sieć 4G.

– Klasyczne telefony 4G są odpowiedzią na potrzeby operatorów komórkowych, którzy ze względu na rozwój nowszej technologii są w trakcie wyłączania sieci 3G. W rezultacie obecnie używane klasyczne telefony będą zastępowane przez te działające w sieci 4G wsparte o technologię VoLTE – wyjaśnia Piotr Spychalski.

W Polsce mPTech jest także jednym z głównych producentów urządzeń przeznaczonych dla osób starszych pod marką myPhone. W Barcelonie firma prezentuje w tej chwili dwa modele: myPhone S1 LTE oraz myPhone C1 LTE, czyli klasyczne telefony komórkowe z klawiaturą numeryczną i dużym ekranem 2,8 cala, wyposażone w technologię LTE i VoLTE, które gwarantują jeszcze lepszą jakość rozmów. Oba będą dostępne w sprzedaży jeszcze w tym roku.

Upatrujemy też wielu szans w rozwiązaniach dla zdalnej opieki, które oferujemy pod nazwą 4family – mówi dyrektor sprzedaży spółki. – Jest to bezpłatna usługa i aplikacja, która znacząco ułatwia kontakt i w razie potrzeby pozwala ustalić lokalizację osoby, którą się opiekujemy, np. dziecka lub seniora. Umożliwia też zdalne monitorowanie podstawowych parametrów podopiecznego, związanych z jego funkcjami życiowymi i aktywnością fizyczną. Innymi słowy: jeśli senior lub dziecko używa opaski myBand 4family wyposażonej w kartę SIM, to jego opiekun może monitorować wszystkie funkcjonalności za pomocą aplikacji na swoim smartfonie.

Smartband myBand 4family z funkcją telefonu (ze slotem na kartę SIM) miał już swoją premierę na polskim rynku i cieszy się na nim sporą popularnością. Podczas trwających targów Mobile World Congress w Barcelonie firma mPTech zaprezentowała go również klientom międzynarodowym. Opaska działająca w połączeniu z autorską aplikacją – obok możliwości prowadzenia rozmów, śledzenia lokalizacji oraz funkcji życiowych (np. pulsu czy ciśnienia krwi) – daje też możliwość nadania natychmiastowego powiadomienia SOS na smartfon wybranej osoby.

– Rozwiązanie 4family jest naszą odpowiedzią na potrzebę opieki zdalnej – podkreśla Piotr Spychalski. – Przewiduje się, że rynek urządzeń do zdalnej opieki będzie rósł, za czym przemawia wiele czynników. Europejskie społeczeństwo się starzeje i niebawem odsetek seniorów będzie naprawdę wysoki. Rozwija się też sektor prywatnej opieki i telemedycyna. Popyt na takie rozwiązania wzmaga także postępująca cyfryzacja, bo większość sfer życia i usług przenosi się do świata online. 

mPTech to jeden z największych polskich producentów smartfonów i telefonów komórkowych, który działa w 15 krajach Europy. Jest członkiem Grupy Kapitałowej TelForceOne, będącej czołowym producentem i dystrybutorem elektroniki użytkowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest obecny na rynku od 2007 roku. Zatrudnia ponad 150 wykwalifikowanych specjalistów w kraju i na rynkach międzynarodowych. Blisko współpracuje z Google’em i uczestniczy w programie Android Enterprise Recommended, który ułatwia firmom wybór i wdrożenie najlepszych urządzeń z systemem Android oraz efektywne zarządzanie nimi.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.