Mówi: | Piotr Spychalski |
Funkcja: | dyrektor sprzedaży |
Firma: | mPTech |
Mobile World Congress w Barcelonie: Polski producent chce podbić światowy rynek wzmocnionym smartfonem z 5G i eSim
Odporny na wodę, wstrząsy oraz pył, mający eSIM, certyfikaty militarny i IP69 smartfon, który pracuje w technologii 5G – to unikalne rozwiązanie polskiego producenta, spółki mPTech, promowane podczas targów Mobile World Congress w Barcelonie. Firma, która oferuje wzmocnione urządzenia pod marką Hammer, jest już liderem w tym segmencie w Polsce, zaprezentuje międzynarodowym klientom także nowe telefony myPhone działające w technologii 4G oraz smartfony z eSIM, czyli wirtualną kartą. Rynkowych szans upatruje również w szybko rosnącym rynku urządzeń do opieki zdalnej. Dlatego w Barcelonie prezentuje również rozwiązania pod marką 4family ułatwiające opiekę nad dziećmi bądź seniorami.
– Nowy Hammer Blade 5G to pierwszy wzmocniony smartfon pracujący w technologii 5G. Poza wzmocnioną obudową, której odporność potwierdza certyfikat militarny, ten telefon cechuje się wysoką wydajnością i szerokimi możliwościami fotograficznymi. Jest wyposażony w potrójny aparat 48 Mpx plus 20 Mpx i 13 Mpx, w tym jeden szerokokątny oraz jeden dedykowany do zdjęć nocnych – wymienia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Piotr Spychalski podczas targów MWC.
Nowy model wzmocnionego smartfona od mPTech ma szereg certyfikatów (militarny MIL-STD-810G, norma IK07 i certyfikat IP69), które potwierdzają jego wytrzymałość na wstrząsy, wodę oraz pył. Urządzenie ma ekran 6,3 cala, zabezpieczony odpornym na uderzenia i upadki szkłem Gorilla Glass 5. Ma też eSIM, duży akumulator 5000 mAh z opcją szybkiego ładowania, moduł NFC, 64 GB pamięci wewnętrznej oraz ośmiordzeniowy procesor MediaTek 5G z rodziny Dimensity i 6 GB pamięci RAM. Wzmocniony smartfon w regularnej sprzedaży w Polsce pojawi się jesienią.
Dyrektor sprzedaży mPTech podkreśla, że mocną stroną marki jest zagospodarowywanie nisz rynkowych. Dobrze widać to na przykładzie urządzeń oferowanych pod marką Hammer, która jest liderem w swoim segmencie. Jest grupa klientów, która ze względu na wiek czy wykonywaną pracę szuka w smartfonach większej wytrzymałości i wzmocnionej obudowy.
– Dane GfK pokazują, że rokrocznie od 2018 roku modele linii Hammer Energy są w Polsce jednymi z najlepiej sprzedających się smartfonów odpornych. Z kolei według naszych szacunków wynika, że w kategorii wzmocnionych smartfonów – zwanych potocznie pancernymi – urządzenia marki Hammer mają blisko 40-proc. udział w rynku – mówi Piotr Spychalski. – Poza gniazdem na kartę SIM ten smartfon ma również wbudowany moduł eSIM, co pozwala na zdalne aktywowanie usług operatorskich, a także korzystanie z usług wielu operatorów jednocześnie, w tym wirtualnych i stacjonarnych oraz na określony czas.
Ekspert zapewnia, że modele z eSIM oferowane przez mPTech to jedne z najbardziej przystępnych cenowo smartfonów w Europie z tą technologią.
– Technologia eSIM umożliwia w sposób zdalny i natychmiastowy uruchamianie usług operatorskich bez potrzeby wizyty w salonie, co jest szczególnie ważne w dobie pandemii. To rozwiązanie realizuje potrzeby klientów i dostawców, którzy przestawiają się na realizację usług online. Ważnym aspektem tego rozwiązania jest też ekologia: brak plastiku przy produkcji SIM, brak opakowań i ograniczenie śladu węglowego związanego z fizyczną dystrybucją kart do użytkowników końcowych. Wierzymy, że rozwiązania mobilne będą zmierzały właśnie w tym kierunku – mówi dyrektor sprzedaży mPTech.
Jak podkreśla, technologia 5G jest przyszłością rynku telekomunikacyjnego, łączność w tym standardzie wpłynie przede wszystkim na rozwój i popularyzację urządzeń IoT, ale w tej chwili do codziennego użytku większości użytkownikom wystarczające możliwości wciąż zapewnia sieć 4G.
– Klasyczne telefony 4G są odpowiedzią na potrzeby operatorów komórkowych, którzy ze względu na rozwój nowszej technologii są w trakcie wyłączania sieci 3G. W rezultacie obecnie używane klasyczne telefony będą zastępowane przez te działające w sieci 4G wsparte o technologię VoLTE – wyjaśnia Piotr Spychalski.
W Polsce mPTech jest także jednym z głównych producentów urządzeń przeznaczonych dla osób starszych pod marką myPhone. W Barcelonie firma prezentuje w tej chwili dwa modele: myPhone S1 LTE oraz myPhone C1 LTE, czyli klasyczne telefony komórkowe z klawiaturą numeryczną i dużym ekranem 2,8 cala, wyposażone w technologię LTE i VoLTE, które gwarantują jeszcze lepszą jakość rozmów. Oba będą dostępne w sprzedaży jeszcze w tym roku.
– Upatrujemy też wielu szans w rozwiązaniach dla zdalnej opieki, które oferujemy pod nazwą 4family – mówi dyrektor sprzedaży spółki. – Jest to bezpłatna usługa i aplikacja, która znacząco ułatwia kontakt i w razie potrzeby pozwala ustalić lokalizację osoby, którą się opiekujemy, np. dziecka lub seniora. Umożliwia też zdalne monitorowanie podstawowych parametrów podopiecznego, związanych z jego funkcjami życiowymi i aktywnością fizyczną. Innymi słowy: jeśli senior lub dziecko używa opaski myBand 4family wyposażonej w kartę SIM, to jego opiekun może monitorować wszystkie funkcjonalności za pomocą aplikacji na swoim smartfonie.
Smartband myBand 4family z funkcją telefonu (ze slotem na kartę SIM) miał już swoją premierę na polskim rynku i cieszy się na nim sporą popularnością. Podczas trwających targów Mobile World Congress w Barcelonie firma mPTech zaprezentowała go również klientom międzynarodowym. Opaska działająca w połączeniu z autorską aplikacją – obok możliwości prowadzenia rozmów, śledzenia lokalizacji oraz funkcji życiowych (np. pulsu czy ciśnienia krwi) – daje też możliwość nadania natychmiastowego powiadomienia SOS na smartfon wybranej osoby.
– Rozwiązanie 4family jest naszą odpowiedzią na potrzebę opieki zdalnej – podkreśla Piotr Spychalski. – Przewiduje się, że rynek urządzeń do zdalnej opieki będzie rósł, za czym przemawia wiele czynników. Europejskie społeczeństwo się starzeje i niebawem odsetek seniorów będzie naprawdę wysoki. Rozwija się też sektor prywatnej opieki i telemedycyna. Popyt na takie rozwiązania wzmaga także postępująca cyfryzacja, bo większość sfer życia i usług przenosi się do świata online.
mPTech to jeden z największych polskich producentów smartfonów i telefonów komórkowych, który działa w 15 krajach Europy. Jest członkiem Grupy Kapitałowej TelForceOne, będącej czołowym producentem i dystrybutorem elektroniki użytkowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest obecny na rynku od 2007 roku. Zatrudnia ponad 150 wykwalifikowanych specjalistów w kraju i na rynkach międzynarodowych. Blisko współpracuje z Google’em i uczestniczy w programie Android Enterprise Recommended, który ułatwia firmom wybór i wdrożenie najlepszych urządzeń z systemem Android oraz efektywne zarządzanie nimi.
Czytaj także
- 2025-06-06: Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność
- 2025-05-19: 60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego
- 2025-05-28: Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha
- 2025-04-23: Rząd planuje dalsze zmiany w opiece wczesnodziecięcej. Ma to pomóc odwrócić negatywne trendy demograficzne
- 2025-05-29: Stabilność zatrudnienia jedną z najważniejszych kwestii dla pokolenia Z. Nie chodzi jednak o wieloletnią pracę na etacie
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-17: Dramatyczna sytuacja w opiece długoterminowej. Kolejki oczekujących są coraz dłuższe [DEPESZA]
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-05-19: Robotyzacja i automatyzacja stają się codziennością w produkcji i logistyce. To odpowiedź na wyzwania demograficzne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.