Newsy

Na rynku pojawia się coraz więcej akcesoriów do smartfonów. Najpopularniejsze są inteligentne ładowarki i etui

2014-10-24  |  06:10

Producenci smartfonów proponują coraz więcej akcesoriów. Dużą część rynku akcesoryjnego stanowią dziś futerały, które coraz częściej wyposażane są w dodatkowe funkcje. Klienci najczęściej wskazują na potrzebę utrzymywania stałego poziomu energii, dlatego dużą popularnością cieszą się inteligentne ładowarki i banki energii.

Jak pokazują to badania rynku, wśród akcesoriów do smartfonów najlepiej sprzedają się te związane z energią i zasilaniem urządzenia – ładowarki oraz powerbanki, czyli przenośne akumulatory, do których podłącza się smartfona.

Gdy zapytamy przeciętnego użytkownika smartfona, co mu jest najbardziej potrzebne, to odpowie: „żeby smartfon działał przez tydzień”. Niestety, każdy z nich działa przez jeden dzień. Największym problemem jest bateria. Dlatego jak spojrzymy na liczbę akcesoriów sprzedawanych do smartfonów, to głównie wiążą się one z energią i Microsoft ma parę rozwiązań – mówi Piotr Piasecki, ekspert Microsoft Devices Polska.

Problem szybko rozładowującej się baterii może częściowo zniknąć dzięki nowemu rodzajowi ładowarek oraz bankom energii, które wprowadzają do sprzedaży producenci urządzeń. Microsoft ma w swoim asortymencie takie ich modele, których poziom naładowania pozwala na kompletne uzupełnienie stanu energii dużego tabletu lub dwóch smartfonów. Oprócz tego wprowadza inteligentne ładowarki indukcyjne.

Kiedy wracamy do biurka, kładziemy telefon na ładowarce indukcyjnej. Trochę się podładuje, więc możemy zabrać go na kolejne spotkanie. Kiedy wracamy, znowu mamy chwilę na podładowanie – wyjaśnia zasadę działania tego typu urządzenia Piotr Piasecki. – Rezultat jest taki, że telefon jest cały czas w 80 proc. naładowany.

Coraz częściej też proponowane przez producentów akcesoria użytkownicy mogą dostosowywać dzięki aplikacjom do własnych potrzeb.

Większość urządzeń, które wprowadzamy na rynek, ma już aplikacje. Przykład: ładowarka indukcyjna DT-903, którą wprowadzamy, dzięki bezprzewodowemu połączeniu z telefonem (Bluetooth Low Energy) jest w stanie zakomunikować rozładowywanie się baterii telefonu. Czyli przechodząc koło biurka widzimy, że ładowarka świeci, co oznacza, że trzeba położyć na niej telefon – wyjaśnia Piasecki.

Użytkownik może określić dodatkowe opcje działania ładowarki, np. opcję mrugania w momencie otrzymania wiadomości, ustalić czasowe wyłączenie jej świecenia (na przykład pomiędzy 23 a 6 rano) i inne.

W tej chwili większość rynku akcesoryjnego to futerały, z czego duży procent stanowią inteligentne akcesoria – mówi Piasecki. – Wraz z telefonem Lumia 830 wprowadzamy futerał, który oprócz samego zakrywania aparatu ma także wbudowaną część ładującą indukcyjnie. Po założeniu na telefon można go dotykowo naładować, kładąc na ładowarce indukcyjnej.

Na początku września 2014 roku firma zaprezentowała przystawkę HD-10. Za jej pomocą można przesyłać do telewizora obraz ze smartfona w jakości HD. Podpina się ją do dowolnego telewizora poprzez złącze HDMI. Przystawka HD-10 ma wbudowany moduł komunikacji bliskiego zasięgu, co pozwala na bezprzewodową wymianę danych. Urządzenie to wkrótce znajdzie się w sprzedaży, będzie kosztowało ok. 200 złotych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.