Mówi: | Marcin Malinowski |
Funkcja: | dyrektor ds. rozwoju biznesu |
Firma: | Netia |
Netia dostarczy tani, ale wolny Internet dla niezdecydowanych
Jest wolny, ale za to najtańszy na rynku. Netia chce z internetem dotrzeć do tych, którzy do tej pory z niego nie korzystali, bo był za drogi. Operator będzie przy tym korzystał z własnych łączy oraz łączy Orange (d. TPSA). Netia chce również uruchomić w ten sposób dostęp do telewizji cyfrowej. Jednak to rozwiązanie jest jeszcze testowane.
- Zaoferujemy najtańsze na rynku podłączenie do internetu dla tych gospodarstw domowych, a przypomnę, że jest ich prawie połowa, które jeszcze nigdy z Internetu nie korzystały - mówi Marcin Malinowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Netii.
Proponowany w nowej ofercie internet ma prędkość 1 Mbps. Pakiet będzie kosztował niecałe 30 złotych, czyli 15 złotych mniej niż podobna oferta konkurencji.
Cena ta dotyczy pakietów na własnych łączach Netii. Jeśli operator będzie musiał korzystać z sieci Orange, klienci zapłacą niecałe 35 złotych.
Dyrektor Marcin Malinowski wierzy w to, że dostęp do taniego internetu przekona tych, którzy jeszcze na stałe łącze z siecią się nie zdecydowali. Głównie z powodu tego, że było po prostu za drogie. Odpowiednio skalkulowana cena pozwoli, zdaniem Malinowskiego, tym gospodarstwom odkryć nową przestrzeń, jaką jest dostęp do Internetu.
- Zimą wprowadziliśmy też ofertę 2-megabitowego dostępu do internetu i ona, w naszej ocenie, także cieszy się dosyć dobrą popularnością. Krok w kierunku jeszcze niższej ceny, jeszcze mniejszej przepływności jest krokiem do otwarcia tych pozostałych gospodarstw domowych, które jeszcze z sieci nie korzystają - argumentuje w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria dyrektor w Netii.
W tej samej cenie Netia oferuje pakiet kanałów cyfrowej TV, tam gdzie operator nie docierał dotychczas ze swoją ofertą telewizyjną. Dostęp do cyfrowej TV, jak zaznacza Marcin Malinowski, jest na razie w fazie testowej.
- Wprowadzamy dostęp do Telewizyjnego Pakietu Praktycznego. Jest to uzupełnienie oferty naziemnej telewizji cyfrowej, która jest powszechnie dostępna. Nasze urządzenie Netia Player, w które będziemy wyposażać naszych abonentów będzie miało możliwość odbioru dodatkowo 18 programów z kategorii Premium. Znajdziemy tam programy dla dzieci, programy przyrodnicze i uzupełnienie oferty DVBT, naziemnej telefonii cyfrowej - dodaje dyrektor ds. rozwoju biznesu w Netii.
Jak podkreślają przedstawiciele operatora, Netia Player jest multimedialnym urządzeniem, które pozwala nie tylko na odbiór kanałów telewizyjnych, ale także na uruchomienie aplikacji internetowych i dostęp do multimediów zgromadzonych w całym domu.
Czytaj także
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-07-30: Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
- 2024-08-07: Kilka milionów gospodarstw domowych czeka na sieć światłowodową. Szczególnie w mniejszych miejscowościach
- 2024-07-15: Małe i średnie firmy w UE zbyt wolno się cyfryzują. Polskie przedsiębiorstwa dużo poniżej unijnej średniej
- 2024-07-11: Komornicy sądowi jako pierwsi wprowadzają system e-Doręczeń. Docelowo dostęp do wszystkich postępowań komorniczych ma być cyfrowy
- 2024-06-27: Rośnie skala wykorzystywania seksualnego dzieci przez internet. Ofiarami padają nawet kilkulatkowie
- 2024-07-23: Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowa pożyczka z KPO dla Tauronu. 11 mld zł trafi na modernizację i rozbudowę sieci dystrybucji
Bank Gospodarstwa Krajowego i spółka Tauron podpisały umowę pożyczki, dzięki której spółka dostanie 11 mld zł na modernizację i unowocześnienie swojej sieci elektroenergetycznej oraz dostosowanie jej do rosnącej liczby źródeł OZE. To rekordowa kwota i największe jak dotąd finansowanie inwestycji wspierającej transformację energetyczną w Polsce. Środki na ten cel pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.
Infrastruktura
Rolnictwo czekają znaczące inwestycje. Bez nich trudno będzie zapewnić żywność 10 mld ludzi
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla rosnącej populacji będą filarami zbliżającej się rewolucji rolniczej. Wysiłki rolników będą nakierowane na ograniczanie zasobów wodnych, śladu węglowego przy jednoczesnym zwiększaniu plonów i ochrony roślin przed szkodnikami. Trudno będzie to osiągnąć bez innowacji – zarówno cyfrowych, jak i biologicznych. Rolnicy w Polsce są otwarci na nowe rozwiązania, ale potrzebują do tego wsparcia eksperckiego i finansowego.
Telekomunikacja
Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
– Patrzymy na innowacje globalnie. To oznacza, że Grupa Orange inwestuje tutaj, w Polsce, w 300-osobowy zespół, który tworzy usługi skalowalne wykorzystywane przez całą grupę – mówi Marcin Ratkiewicz, dyrektor Orange Innovation Poland. Poza Francją to największy zespół badawczo-rozwojowy operatora. Polscy inżynierowie specjalizują się m.in. w AI, cyfrowej transformacji biznesu i sieci czy automatyzacji procesów. CERT Orange Polska – czyli jedno z czterech głównych centrów cyberbezpieczeństwa Grupy Orange – wyznacza trendy w tym obszarze dla innych europejskich rynków. Jak wskazuje ekspert, globalne podejście zwiększa efektywność kosztową i buduje kulturę eksperymentowania.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.