Newsy

Nowa usługa T-Mobile. Do końca przyszłego roku ma z niej korzystać 100 tys. użytkowników

2013-04-24  |  06:40

T-Mobile chce zawalczyć o małe i średnie przedsiębiorstwa. Zaoferuje im możliwość bezpiecznego przechowywania ważnych dla firm plików w tzw. chmurze obliczeniowej. – Szacujemy, że do końca roku tymi usługami zainteresuje się 40 proc. przedsiębiorców – mówi Miroslav Rakowski, prezes zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej.

Nowa usługa pozwala na bezpieczne przechowywanie plików oraz korzystanie z programów i aplikacji w tzw. chmurze obliczeniowej. Przedsiębiorca może edytować swoje dane dzięki aplikacji, która może być zainstalowana na smartfonie, tablecie lub komputerze.

Dla klientów biznesowych pokazujemy pierwsze aplikacje, które umożliwiają zapisywanie plików zdalnie, backupowanie wszystkiego, co mamy na swoich urządzeniach nie tylko mobilnych, ale też stacjonarnych –
wyjaśnia Miroslav Rakowski, prezes zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej.

Od dziś usługa ta dostępna jest dla przedsiębiorców korzystających z usług T-Mobile i pracujących na urządzeniach opartych o system Android.

Myślę, że najbliższe kilka tygodni to jest czas, w którym zbierzemy pozytywny odzew rynku w zakresie możliwości, które daje aplikacja mobilna na Android. Bogatsi o te doświadczenia umożliwimy korzystanie z proDysku dla tych, którzy zaufali urządzeniom Apple czy Windows Phone – zapowiada Tomasz Witos, Business Development Manager – Rozwiązania IT w Polskiej Telefonii Cyfrowej.

Kolejnym etapem ma być udostępnienie usługi użytkownikom indywidualnym. Dzięki temu wszystkie dane zapisane na telefonach będą bezpiecznie  archiwizowane w T-MobileCloud.

Proszę sobie wyobrazić, że gubi Pan telefon albo ktoś go ukradnie. A dziś 8 na 10 Polaków ma w kieszeni zapisane pliki, które dla nich są bardzo osobiste i zgubienie takiego osobistego portfela informacji jest dużym problemem. Na naszym dysku zapisuje się, co chce, kiedy chce: filmy, zdjęcia, muzykę, kontakty. Dzięki tej usłudze wszystko to może być odtworzone, gdy taka sytuacja się pojawi – mówi Rakowski.

T-Mobile sprzedał w ubiegłym roku 900 tys. smartfonów i 200 tys. tabletów. Teraz oferuje klientom rozwiązania zabezpieczające ich dane. Operator zapowiada, że do końca 2014 roku uda mu się pozyskać ponad 100 tys. użytkowników usług opartych o chmurę obliczeniową. T-MobileCloud Ma ona być stopniowo uzupełniana o nowe aplikacje.

Mamy plany zbudować supermarket z programami i usługami dla biznesu. T-Mobil Cloud to nie jest tylko jedno rozwiązanie, to będzie kilkanaście różnych programów i rozwiązań dla firm –
mówi Igor Matejov członek zarządu i dyrektor ds. Rynku Biznesowego Polskiej Telefonii Cyfrowej. – Wiele firm ma zaufanie do nas, ma z nami wieloletnie relacje i chce korzystać z tego oraz ostatecznie ma zaufanie do naszej gwarancji bezpieczeństwa.

Przedstawiciele operatora zapewniają, że przy tworzeniu usługi najważniejsze dla nich było zapewnienie bezpieczeństwa przechowywanych danych. Klienci logujący się do chmury będą rozpoznawani po numerze telefonu lub adresie e-mail i w ten sposób będą mogli np. zamawiać interesujące ich produkty IT. Wszystko odbywać się ma bez podawania numeru karty kredytowej, a opłaty za dokonane przez nich zakupy będą dodawane do ich faktury wystawianej przez T-Mobile.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.