Newsy

Operatorzy pocztowi wdrażają nowe technologie. Elisty.pl zamiast tradycyjnej korespondencji

2013-06-14  |  06:35
Mówi:Artur Kapler
Funkcja:Dyrektor ds. Sprzedaży
Firma:Emerson
  • MP4

    Emerson, największe w Europie Środkowo-Wschodniej centrum wydruku korespondencji i zarządzania danymi, uruchamia nowatorską na polskim rynku usługę elisty.pl. Dzięki niej firmy, ale także osoby indywidualne będą mogły oszczędzić czas i pieniądze związane z wysyłaniem korespondencji. Oferta jest możliwa dzięki liberalizacji rynku pocztowego. Emerson zapewnia, że elisty.pl spełniają wszystkie normy bezpieczeństwa i poufności.

     Usługa elisty.pl to nowatorskie rozwiązanie na rynku polskim. Do tej pory proces wysyłania korespondencji był rozłożony na kilka różnych czynności. Elisty.pl gwarantują realizację tego w jednym procesie, czyli my drukujemy, pakujemy korespondencję w imieniu klienta i nadajemy ją w terminalu pocztowym znajdującym się na terenie drukarni – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Artur Kapler, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Emerson.

    Zatem druk i nadanie przesyłki odbywa się w siedzibie firmy Emerson. Klienci przekazują korespondencję elektronicznie. Już teraz z usług firmy korzystają największe firmy ubezpieczeniowe i banki rozsyłające korespondencję masową.

    Klienci oszczędzą na kosztach druku, papieru oraz znaczków. Do tego cały proces będzie przebiegał szybciej. Emerson szacuje, że koszty po stronie klientów spadną nawet o połowę na każdym liście.

    W tej chwili z usług Emersona korzystają firmy, które nadają korespondencję masową, głównie banki i firmy ubezpieczeniowe. Kapler podkreśla jednak, że nie ma przeszkód, by wysyłać w ten sposób nawet pojedyncze listy i oszczędzać na tym.

     – Pozostaje duża część korespondencji, która powstaje lokalnie, jest pisana przez przedstawicieli banku czy firmy ubezpieczeniowej i tę korespondencję chcemy przejąć od tego typu instytucji – mówi Kapler. Dodaje: – To nie jest tylko usługa dla dużych instytucji finansowych. Mogą z niej korzystać też małe i średnie firmy. Jest również możliwość obsłużenia korespondencji, którą wytwarza zwykły Kowalski. Zapłaci on po prostu cenę znaczka i w tej opłacie będzie miał drukowanie, zużyty materiał, który został poświęcony na wyprodukowanie korespondencji i opłatę pocztową.

    Kapler podkreśla, że jest bardzo wiele firm, zarówno handlowych, jak i produkcyjnych, które wysyłają tysiące listów, a już dla 500 przesyłek oszczędności w skali roku wyniosą kilkanaście tysięcy złotych.

    Dzięki nowej usłudze Emerson chce zwiększyć wolumen produkowanej korespondencji o 20 proc. Liczy, że o tyle samo procent rocznie będzie rosnąć ten rynek.

    Z uwagi na trwającą współpracę z bankami i firmami ubezpieczeniowymi Emerson nie obawia się o standardy bezpieczeństwa.

     – Emerson już w tej chwili przetwarza wrażliwe dane, które są do nas przekazywane codziennie. Mamy odpowiednie do tego zabezpieczenia, przede wszystkim wdrożony certyfikat bezpieczeństwa ISO 27000, a także wypełniamy wszystkie postanowienia Krajowego Nadzoru Finansowego, który wskazuje jak wrażliwa korespondencja ma być przetwarzana i doręczana do klientów – mówi Kapler.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.