Newsy

Orange chce nauczyć milion Polaków bezpiecznego korzystania z internetu. Mocno stawia też na rozwój wolontariatu pracowniczego

2016-05-12  |  06:45
Mówi:Konrad Ciesiołkiewicz
Funkcja:dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR
Firma:Orange Polska
  • MP4
  • Orange Polska coraz mocniej angażuje się w działania na rzecz społeczeństwa. Do 2018 r. chce nauczyć milion ludzi bezpiecznego korzystania z internetu i wprowadzić specjalne standardy obsługi dla seniorów. Zamierza też doprowadzić do recyklingu co dziesiątego aparatu telefonicznego. Kolejnym elementem strategii jest propagowanie wolontariatu. Orange chce, by za dwa lata 20 proc. pracowników było zaangażowanych w różne inicjatywy społeczne.

    W myśleniu o społecznej odpowiedzialności biznesu mamy teraz do czynienia z poważnym przewartościowaniem. Idzie ono w kierunku bardziej jakościowego myślenia o tym, jaki jest całokształt zaangażowania danej firmy i jaki jest jej wpływ na różne dziedziny życia – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR Orange Polska.

    Jak podkreśla, chodzi o zmierzenie wpływu działania firmy na rzecz społeczeństwa, a następnie zminimalizowanie wpływu negatywnego i zmaksymalizowanie pozytywnego.

    Nasza strategia składa się z ponad 70 celów. Opieramy się na ponad 140 wskaźnikach w oparciu o standardy międzynarodowe. Liczą się jednak konkrety, dlatego do 2018 roku chcemy się zobowiązać, że w poszczególnych elementach naszej strategii CSR dokonamy poważnego rozwoju. Przede wszystkim liczymy na to, że zyskamy większą satysfakcję ze strony naszych klientów, szczególnie, jeśli chodzi o grupę osób starszych – wyjaśnia Ciesiołkiewicz.

    Horyzontem czasowym, w jakim Orange chce osiągnąć swoje cele prospołeczne, jest 2018 rok. Do tego czasu operator chce m.in. poprawić wskaźnik satysfakcji klientów po 70 roku życia o 10 pkt proc. Mają zostać wprowadzone nowe standardy obsługi seniorów na infolinii i we wszystkich salonach Orange. Firma chce w tym czasie doprowadzić również do zaangażowania co najmniej co piątego pracownika w prace w wolontariacie.

    Orange Polska jest absolutnie w pierwszej lidze pod względem zaangażowania w wolontariat. Mamy ponad 3 tys. zaangażowanych pracowników. Ale mamy jeszcze większą ambicję. Chcemy, żeby co piąty pracownik Orange był wolontariuszem, a co najmniej 1/4 naszych pracowników angażowała się w wolontariat kompetencyjny – mówi Konrad Ciesiołkiewicz.

    Chodzi przede wszystkim o wykorzystywanie przez pracowników swoich umiejętności zawodowych takich jak znajomość księgowości czy HR na rzecz organizacji pozarządowych.

     Osoby, które są społecznie zaangażowane, są również najczęściej pracownikami, którzy mają więcej energii, są bardziej usatysfakcjonowani, bardziej kreatywni, lepiej pracują w zespole, a dzisiaj bez pracy zespołowej nie ma możliwości pracy w dużej organizacji – podkreśla Ciesiołkiewicz.

    Dyrektor CSR Orange Polska podkreśla, że firma już przy rekrutacji zwraca uwagę na zaangażowanie społeczne potencjalnego pracownika i przy równych kompetencjach zawodowych preferuje te osoby, które bardziej angażują się w działania na rzecz swojego otoczenia i środowiska.

    Mamy również ambicje, żeby przeszkolić ponad milion dorosłych Polaków z zakresu bezpiecznego korzystania z internetu – mówi Ciesiołkiewicz. – To ważne wyzwanie, szczególnie w naszych czasach, gdzie poczucie bezpieczeństwa jest nie tylko dyskutowane, lecz także w zasadzie jest osłabiane. Mamy szereg inicjatyw i narzędzi do tego, żeby uczestniczyć w budowaniu poczucia bezpieczeństwa, również cyfrowego. Naszą ambicją jest także to, żeby ponad milion dorosłych Polaków zyskało nowe kompetencje w tym zakresie.

    Czwartym celem operatora jest działanie na rzecz ochrony środowiska. W tym celu promuje wśród klientów oddawanie starych telefonów i innego sprzętu telekomunikacyjnego do recyklingu.

    – Chcemy, żeby co najmniej 10 proc. urządzeń, które sprzedajemy na rynku, nasi klienci zwracali. Polska nie należy do krajów, które mają w tym zakresie duże osiągnięcia – ubolewa Konrad Ciesiołkiewicz.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

    Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

    Problemy społeczne

    Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

    Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

    Ochrona środowiska

    Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

    Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.