Mówi: | Konrad Ciesiołkiewicz |
Funkcja: | dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR |
Firma: | Orange Polska |
Orange chce nauczyć milion Polaków bezpiecznego korzystania z internetu. Mocno stawia też na rozwój wolontariatu pracowniczego
Orange Polska coraz mocniej angażuje się w działania na rzecz społeczeństwa. Do 2018 r. chce nauczyć milion ludzi bezpiecznego korzystania z internetu i wprowadzić specjalne standardy obsługi dla seniorów. Zamierza też doprowadzić do recyklingu co dziesiątego aparatu telefonicznego. Kolejnym elementem strategii jest propagowanie wolontariatu. Orange chce, by za dwa lata 20 proc. pracowników było zaangażowanych w różne inicjatywy społeczne.
– W myśleniu o społecznej odpowiedzialności biznesu mamy teraz do czynienia z poważnym przewartościowaniem. Idzie ono w kierunku bardziej jakościowego myślenia o tym, jaki jest całokształt zaangażowania danej firmy i jaki jest jej wpływ na różne dziedziny życia – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR Orange Polska.
Jak podkreśla, chodzi o zmierzenie wpływu działania firmy na rzecz społeczeństwa, a następnie zminimalizowanie wpływu negatywnego i zmaksymalizowanie pozytywnego.
– Nasza strategia składa się z ponad 70 celów. Opieramy się na ponad 140 wskaźnikach w oparciu o standardy międzynarodowe. Liczą się jednak konkrety, dlatego do 2018 roku chcemy się zobowiązać, że w poszczególnych elementach naszej strategii CSR dokonamy poważnego rozwoju. Przede wszystkim liczymy na to, że zyskamy większą satysfakcję ze strony naszych klientów, szczególnie, jeśli chodzi o grupę osób starszych – wyjaśnia Ciesiołkiewicz.
Horyzontem czasowym, w jakim Orange chce osiągnąć swoje cele prospołeczne, jest 2018 rok. Do tego czasu operator chce m.in. poprawić wskaźnik satysfakcji klientów po 70 roku życia o 10 pkt proc. Mają zostać wprowadzone nowe standardy obsługi seniorów na infolinii i we wszystkich salonach Orange. Firma chce w tym czasie doprowadzić również do zaangażowania co najmniej co piątego pracownika w prace w wolontariacie.
– Orange Polska jest absolutnie w pierwszej lidze pod względem zaangażowania w wolontariat. Mamy ponad 3 tys. zaangażowanych pracowników. Ale mamy jeszcze większą ambicję. Chcemy, żeby co piąty pracownik Orange był wolontariuszem, a co najmniej 1/4 naszych pracowników angażowała się w wolontariat kompetencyjny – mówi Konrad Ciesiołkiewicz.
Chodzi przede wszystkim o wykorzystywanie przez pracowników swoich umiejętności zawodowych takich jak znajomość księgowości czy HR na rzecz organizacji pozarządowych.
– Osoby, które są społecznie zaangażowane, są również najczęściej pracownikami, którzy mają więcej energii, są bardziej usatysfakcjonowani, bardziej kreatywni, lepiej pracują w zespole, a dzisiaj bez pracy zespołowej nie ma możliwości pracy w dużej organizacji – podkreśla Ciesiołkiewicz.
Dyrektor CSR Orange Polska podkreśla, że firma już przy rekrutacji zwraca uwagę na zaangażowanie społeczne potencjalnego pracownika i przy równych kompetencjach zawodowych preferuje te osoby, które bardziej angażują się w działania na rzecz swojego otoczenia i środowiska.
– Mamy również ambicje, żeby przeszkolić ponad milion dorosłych Polaków z zakresu bezpiecznego korzystania z internetu – mówi Ciesiołkiewicz. – To ważne wyzwanie, szczególnie w naszych czasach, gdzie poczucie bezpieczeństwa jest nie tylko dyskutowane, lecz także w zasadzie jest osłabiane. Mamy szereg inicjatyw i narzędzi do tego, żeby uczestniczyć w budowaniu poczucia bezpieczeństwa, również cyfrowego. Naszą ambicją jest także to, żeby ponad milion dorosłych Polaków zyskało nowe kompetencje w tym zakresie.
Czwartym celem operatora jest działanie na rzecz ochrony środowiska. W tym celu promuje wśród klientów oddawanie starych telefonów i innego sprzętu telekomunikacyjnego do recyklingu.
– Chcemy, żeby co najmniej 10 proc. urządzeń, które sprzedajemy na rynku, nasi klienci zwracali. Polska nie należy do krajów, które mają w tym zakresie duże osiągnięcia – ubolewa Konrad Ciesiołkiewicz.
Czytaj także
- 2025-04-08: Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-04-09: Wzrost wydatków na obronność ma być priorytetem nowego wieloletniego budżetu UE. Nie będzie jednak cięć w polityce spójności
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-04-02: Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia
- 2025-04-01: Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE
- 2025-03-24: Eksperci ochrony zdrowia apelują o większy zakres kompetencji pielęgniarek. To mogłoby zwiększyć dostępność usług medycznych
- 2025-03-18: Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat
- 2025-03-18: UE chce zmniejszyć udział leków i substancji czynnych z Azji. Nowe przepisy zwiększą możliwości produkcyjne europejskich firm
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
Prace nad pakietami deregulacyjnymi trwają. Biznes liczy na ich sprawne przeprocesowanie, ale i tak nie spodziewa się, żeby pierwsze efekty były widoczne przed jesienią. Dziś przedsiębiorcy 40 proc. swojego czasu spędzają na wypełnianiu różnego typu wymagań, a dodatkowo wstrzymują się z inwestycjami ze względu na niestabilność prawa. Zdaniem przedsiębiorców deregulacja to krok w dobrym kierunku, który pozwoli na przesunięcie zamrożonych w bankach pieniędzy na inwestycje i zwiększy konkurencyjność polskich firm.
Ochrona środowiska
Nowa wersja programu Czyste Powietrze zwiększa wymagania wobec wykonawców instalacji. Nie wszystkie firmy są w stanie im sprostać

Aktualizacja programu Czyste Powietrze, która wystartowała 31 marca br., przyniosła m.in. uszczelnienie zasad finansowania oraz zwiększenie monitoringu wykonawców. – Obecna edycja programu jest najbardziej wymagająca ze wszystkich, jakie do tej pory realizowaliśmy – mówi Paweł Bednarek, prezes zarządu Columbus ONE. Wiele firm nie było w stanie się odpowiednio przygotować do zmian i teraz wstrzymały pozyskiwanie nowych klientów. Grupa Columbus ma ambicję, by konsolidować ten bardzo rozdrobniony rynek.
Handel
Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online

Badanie odzieży i bielizny zakupionych na dwóch azjatyckich platformach wykazało obecność w części z nich niebezpiecznych związków w niepokojących stężeniach – wynika z Raportu Federacji Konsumentów. Podobne produkty mogą się jednak również znajdować na polskich czy międzynarodowych platformach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.