Newsy

Prezes TPSA: Dobrze, że specjalne warunki dla czwartego operatora znikają

2012-03-16  |  06:55
Mówi:Maciej Witucki
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:TP S.A.
  • MP4

    Od 1 stycznia 2013 operatorzy komórkowi będą konkurować na tych samych zasadach. - Dobrze, że specjalne warunki dla czwartego operatora znikają - mówi prezes TPSA Maciej Witucki. Klienci mogą więc liczyć na nowe, bogatsze oferty.

    Obecnie stawki hurtowe, tzw. MTR dla trzech największych operatorów, czyli Orange, T-Mobile i Plusa są niższe niż dla pozostałych, mniejszych operatorów. Taka asymetria miała pomóc nowym graczom wejść na polski rynek.

     - Asymetria w połączeniach komórkowych to jest narzędzie stosowane przez regulatorów na całym świecie dla wspomagania nowych operatorów na rynku. W Polsce było to niewątpliwie nadużywane, asymetria była rekordowa i nowy czwarty operator miał ogromne fory - mówi Maciej Witucki, prezes TPSA.

    Jego zdaniem specjalne warunki, na których funkcjonuje P4, czyli operator Playa, spowodowały odpływ klientów z pozostałych sieci.

     - Duża przenośność numerów między wielką trójką a bardzo dużym już dzisiaj czwartym operatorem, wynika właśnie z tej asymetrii, specjalnych warunków, które czwarty operator miał przez wiele lat i ma jeszcze w tym roku - uważa prezes TPSA.

    Urząd Komunikacji Elektronicznej od 1 stycznia 2013 roku wprowadza niższe, jednolite stawki MTR dla wszystkich operatorów.

     - Dobrze, że to się kończy, że będziemy konkurować na tych samych zasadach. Trudno jest z jednej strony mówić, że jest się małym operatorem, który potrzebuje specjalnych forów, a z drugiej strony obwieszać kraj bilbordami z informacją o milionach klientów, których się już posiada. Więc dobrze, że wracamy do reguł rynkowych już za niecałe 10 miesięcy - podkreśla Maciej Witucki podczas IV Forum Gospodarczego TIME.

    UKE liczy na to, że operatorzy zaczną konkurować o klientów jakością usług. Według prezesa TPSA to właśnie oferta sieci, a nie cena liczy się teraz dla klientów najbardziej.

     - Coraz mniej reklam mówi o cenie, a coraz więcej o tym, czy będzie smartfon, tablet, mobilna telewizja, rozrywka, czy jakaś dodatkowa wartość wnoszona oprócz niskich już cen. My będziemy się koncentrowali coraz bardziej na ofercie - zapewnia Maciej Witucki.

    W nowej kampanii Orange zamierza postawić na ofertę wiązaną, czyli pakiet z telefonem komórkowym, internetem i telewizją.

    W końcówce roku lub na początku 2013 roku klienci mogą liczyć na wysyp nowych ofert ze strony największych graczy na rynku. Ale dużych obniżek cenowych nie należy się spodziewać. Prezes UKE, Magdalena Gaj szacuje, że ceny połączeń spadną o 10-15 proc. w związku z wprowadzeniem symetrii stawek hurtowych.

     - Cena jest niska, a na wojny cenowe nie ma już specjalnie miejsca. Wszyscy operatorzy, nawet ci nowi i wciąż rosnący muszą przygotować środki na inwestycje, a tych w przyszłości wciąż będzie bardzo dużo - uważa Maciej Witucki.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.