Newsy

T-Mobile nie zmieni agresywnej strategii reklamowej

2012-03-26  |  06:35
Mówi:Cezary Albrecht
Funkcja:Dyrektor Biura Spraw Regulacyjnych
Firma:PTC, operator sieci T-Mobile
  • MP4

    Konkurencja między operatorami komórkowymi jest zacięta, a pod koniec roku - w związku z wprowadzeniem jednolitych stawek międzyoperatorskich  - może być jeszcze ostrzejsza. - To nie do końca ma zdrowy wymiar - uważa Cezary Albrecht z PTC, operatora sieci T-Mobile.

    Obecnie stawki, na podstawie których operatorzy rozliczają między sobą rozmowy do innych sieci, są niższe dla trzech dominujących na rynku: Orange, T-Mobile i Plus niż dla nowych podmiotów. Korzysta z tego głównie Play, dzięki czemu może oferować klientom najtańsze usługi. Wprowadzenie symetrycznych stawek spowoduje, że operatorzy zaczną mocniej rywalizować o klientów.

     - Konkurencja, o której wspominałem, która jest niezwykle zacięta i żywa, pozyskała jakiś nowy wymiar, nie do końca zdrowy, bo nie chodzi o to, aby walczyć przed sądami przeciwko sobie. Tylko szczerze i w sposób zgodny z prawem o klienta - mówi Cezary Albrecht, dyrektor biura spraw regulacyjnych PTC, operatora T-Mobile.

    W sądzie zakończyła się reklamowa wojna między PTC a P4. Operator sieci Play zaskarżył warunki oferty konkurenta "Gwarancja najniższych cen smartfonów".

     - Doszło do różnicy zmian pomiędzy Play a PTC. My sądzimy, że nasza agresywna, ale zgodna z prawem reklama ma uzasadnienie i kontynuujemy ją - zapewnia Cezary Albrecht.

    Trójka największych operatorów z pewnością będzie chciała wykorzystać koniec preferencyjnych warunków dla Play'a. Do najmłodszego konkurenta od 5 lat systematycznie przechodzą ich klienci. W zeszłym roku zdecydowało się na to ok. 2 mln osób.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

    W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

    Problemy społeczne

    Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

    W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

    Zagranica

    Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

    USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.