Mówi: | Robert Redeleanu |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | UPC Polska |
UPC inwestuje w internet o gigabitowej prędkości. Wprowadzi go do oferty jesienią
W ciągu kolejnych 4 lat liczba przesyłanych miesięcznie danych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrośnie ponaddwukrotnie – z 101 do 210 GB. To będzie generować popyt na coraz szybszy i lepszy internet. Dlatego najwięksi operatorzy coraz więcej inwestują w budowę sieci światłowodowej. Dzięki temu UPC jeszcze w tym roku wprowadzi do oferty internet o prędkości 1 Gbps, czyli dwukrotnie szybszy niż dziś. Firma będzie drugim po Niemczech operatorem grupy Liberty Global, który wprowadzi taką ofertę.
Jak podaje UPC Polska, w ciągu ostatniej dekady oferowana prędkość internetu wzrosła ponad siedemnastokrotnie, do 500 Mbps. Rośnie też średnia prędkość – trzykrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat. Celem UPC jest jednak rozwój gigainfrastruktury, która odpowie na wyzwania przyszłości: rosnącą konsumpcję danych internetowych, m.in. cyfrowej rozrywki, internetu rzeczy (IoT), a także aplikacji następnej generacji, które będą powstawać np. w wirtualnej rzeczywistości.
– Cały czas zwiększamy prędkość internetu dla naszych dotychczasowych klientów. W pierwszym kwartale 2018 roku osiągnęliśmy średnią prędkość 130 Mbps na sekundę. W czwartym kwartale 2017 roku było to 100 Mbps. Z każdym kwartałem coraz więcej naszych klientów ma dostęp do internetu wysokich prędkości. Obecnie jesteśmy w stanie zaproponować prędkość 500 Mbps, a jeszcze w tym roku będziemy gotowi z naszym nowym produktem – gigabitowym internetem – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Robert Redeleanu, prezes zarządu UPC Polska.
Stałe zwiększanie prędkości internetu odpowiada na rosnące potrzeby klientów. Firma Analysys Mason szacuje, że ilość przesyłanych miesięcznie danych przez klientów szybkich sieci internetowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrośnie w ciągu czterech lat do 210 GB miesięcznie (z obecnych 101 GB). Wyzwaniem będzie także rosnąca liczba urządzeń podłączonych do sieci. Jak prognozuje Cisco, w 2021 roku wyniesie ona globalnie 27 mld, przy 17 mld w 2016 roku.
– Modernizujemy elementy naszej sieci, by w tym roku móc zaoferować naszym klientom pakiet gigabitowy. Będziemy drugim krajem po Niemczech w ramach Liberty Global zdolnym to zrobić. Rozwijana przez nas technologia DOCSIS 3.1. jest zdolna sprostać wyzwaniom przyszłości i przesyłać dane z prędkością nawet do 10 Gbps – podkreśla Robert Redeleanu.
Zdaniem analityków ADL stosowana przez Liberty Global i UPC technologia DOCSIS 3.1, obok FTTH i 5G, jest jednym z filarów budowy nowoczesnych sieci światłowodowych, które pozwolą sprostać wyzwaniom przyszłości w zakresie transmisji danych
Jak zapowiada prezes UPC Polska, wprowadzenie gigabitowego internetu do oferty to tylko część planów na najbliższe miesiące.
– Drugim naszym priorytetem są innowacje, które wprowadzamy na rynek. Mamy dwa kluczowe produkty, czyli modem Connect Box, który zapewnia najlepszej jakości WiFi w domu, oraz platformę telewizyjną rozrywki Horizon. Chcemy, żeby te innowacje były obecne w coraz większej liczbie domów – mówi Robert Redeleanu.
Obecnie zasięgiem szybkiego internetu i telewizji cyfrowej UPC Polska obejmuje ponad 3,3 mln gospodarstw domowych. Aby jakość oferowanego internetu i rozwiązań cyfrowych pozwoliła przyciągnąć nowych klientów, UPC zapowiada wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań – nową wersję modemu Connect Box, z którego obecnie korzysta ponad 430 tys. klientów w Polsce, system Smart Wi-Fi, który automatycznie optymalizuje parametry sieci Wi-Fi, Boostery, które pozwalają na uzyskanie jeszcze lepszego zasięgu sieci Wi-Fi, czy aplikację Connect App, która ułatwi zarządzanie domową siecią.
Czytaj także
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-18: Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
- 2024-04-10: Badania kliniczne są często jedyną szansą na dostęp do innowacyjnego leczenia. Polska notuje dynamiczny wzrost liczby ich rejestracji
- 2024-03-22: Polskie firmy poniżej unijnej średniej pod względem cyfryzacji. Większość nie korzysta z chmury, elektronicznej wymiany informacji czy sztucznej inteligencji
- 2024-03-15: Polscy seniorzy w ogonie UE pod względem umiejętności cyfrowych. Rząd chce zaangażować w edukację media publiczne
- 2024-04-10: Miliardowe wydatki operatorów na infrastrukturę telekomunikacyjną. Barierą inwestycyjną wciąż pozostają formalności
- 2024-03-20: Coraz więcej samorządów chce zakładać spółdzielnie energetyczne. Na ten cel trafi 2 mld zł z funduszy europejskich
- 2024-03-11: Lokalne spółdzielnie energetyczne mogą być rozwiązaniem problemu ubóstwa energetycznego. Mają szansę poprawić także sytuację kobiet na rynku pracy
- 2024-02-20: Unijny akt o usługach cyfrowych obowiązuje od soboty. KE informuje o pierwszym wszczętym postępowaniu przeciwko TikTokowi
- 2024-03-27: Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.