Mówi: | Grzegorz Esz |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | UPC |
UPC udostępni swoim klientom telewizję w telefonie
Szybszy internet oraz rozwój cyfrowych usług, w tym na żądanie i aplikacji mobilnych, umożliwiających oglądanie telewizji na smartfonach i tabletach – to cele strategiczne sieci UPC Polska na przyszły rok. Firma, z której usług korzysta dziś półtora miliona gospodarstw domowych, stawia przede wszystkim na ich rozwój i usprawnienie. Nie zmieni się za to polityka cenowa.
– Internet i telewizja to najważniejsze składowe naszego portfela produktu – mówi Grzegorz Esz, członek zarządu UPC Polska, odpowiedzialny za marketing.
Dlatego firma pracuje nad dalszym ich rozwojem. Już wkrótce prędkość przesyłu danych wzrośnie do 500 Mb/s, najszybszej dostępnej prędkości w Polsce, co znacznie usprawni korzystanie z internetu. Jeszcze w tym roku testy usługi w tej prędkości rozpoczną się w Warszawie, Krakowie, Zakopanem i Pułtusku. Do tej pory klienci mogli liczyć na transfer o prędkości 250 MB/s, który jest najszybszą komercyjną ofertą na rynku, w zasięgu której jest 2,5 mln gospodarstw domowych.
– Pułtusk jest dla nas istotnym miastem z tej przyczyny, że chcemy być tam w pełni cyfrowi i tylko cyfrowi – tłumaczy Esz.
Firma planuje jednocześnie rozwój aplikacji mobilnych, dostępnych dla klientów UPC na smartfonach i tabletach. Dzisiaj, logując się do systemu, mogą oni przeglądać aktualny program telewizyjny, programować przypomnienia, zapoznać się z ofertą telewizji kablowej, a także nagrywać wybrane programy w pamięci dekodera. Już niedługo te możliwości będą dużo większe.
– Będziemy wychodzili z TV poza dekoder – mówi Esz. – Chcemy wdrożyć platformę aplikacyjną w przyszłym roku, po to, by świat telewizji kablowej, który dzisiaj jest w dekoderze, był dostępny na przenośnym urządzeniu.
Dla UPC telewizja kablowa jest równie ważna, co internet. Dziś jej odbiorcy mają dostęp do ponad 150 kanałów, w tym kilkudziesięciu w jakości HD. Niedawno firma udostępniła usługę „catch up TV”, dotyczącą na razie programów nadawanych przez Telewizją Polską.
– Jeśli ktoś przegapił jakiś odcinek serialu, jakieś wydarzenie, nie nagrał go, to może po powrocie do domu „cofnąć się w czasie” i obejrzeć coś, co było wyemitowane wczoraj, godzinę, dzień czy dwa dni temu – tłumaczy Grzegorz Esz.
Niedługo podobne usługi mają być dostępne w ramach innych kanałów telewizyjnych. Firma zapewnia, że mimo rozwoju oferty, nie zmieni się polityka cenowa.
– Punktem stałym naszej oferty jest współczynnik ceny do jakości – mówi Esz. – Chciałbym, żeby on zawsze był na takim poziomie, jak jest teraz lub lepszym.
Rozwój usług i poszerzenie oferty to jeden z pomysłów sieci UPC na skuteczną walkę o klienta. Z opublikowanego niedawno raportu wynika, ze w okresie od czerwca 2012 do czerwca 2013 firma straciła 30 tys. klientów. Dzisiaj z jej usług korzysta ok. 1,45 mln użytkowników.
Czytaj także
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-03-01: Szykują się gruntowne zmiany w polskich szkołach. MEN: Chcemy, żeby zdobywana wiedza nie była okupiona cierpieniem psychicznym
- 2024-03-07: Psycholog w każdej szkole priorytetem MEN w kontekście zdrowia psychicznego uczniów. Planowane są także programy dla rodziców i nauczycieli
- 2024-02-23: Coraz gorsza kondycja psychiczna polskich nastolatków. Szkoły potrzebują narzędzi, żeby reagować na depresję i kryzysowe sytuacje
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-02-21: Anonimowość w internecie motywowana jest nie tylko chęcią trollowania. Dla niektórych to bezpieczna przestrzeń do wyrażenia siebie
- 2024-03-01: Agenci sztucznej inteligencji pomogą osobom z niepełnosprawnościami korzystać z internetu. Zastosowanie rozwiązania może być jednak dużo szersze
- 2024-02-29: Dagmara Kaźmierska: Zawsze miałam inne marzenia niż udział w „Tańcu z Gwiazdami”, ale zdecydowałam się w końcu spełnić prośby producentów. Już kilka lat temu mi to proponowano
- 2024-02-07: Monika Richardson: Jeżeli miałabym wracać do telewizji, to tylko do mediów publicznych. W TVP panuje jednak większy chaos, niż zakładałam, i brakuje strategii wprowadzania zmian
- 2023-12-22: Tomasz Kammel: Obawę o pracę ma każdy człowiek, który pracuje. Ja przez 27 lat w mediach starałem się robić swoje i dostosowywać się do zmian
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.