Newsy

W ciągu dwóch lat marka Dialog zniknie z rynku

2012-06-11  |  06:50
Mówi:Mirosław Godlewski
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Netia S.A.
  • MP4

    Przygotowania do działania pod jednym szyldem trwają od kilku miesięcy, kiedy Netia kupiła Telefonię Dialog i Crowley Data Poland. Ze względu na większą rozpoznawalność, marką wiodącą pozostanie Netia, co oznacza, że dwie pozostałe będą powoli znikać z rynku. Proces ma potrwać dwa lata. Władze spółki deklarują, że oszczędności z tytułu połączenia wyniosą 130 mln zł.

    Z czasem wszystkie oferowane produkty i usługi będą dostępne pod jedną marką. 

      To oczywiste, że z punktu widzenia skali działania powinniśmy wybrać jedną markę. Marką, która ma największą rozpoznawalność wśród klientów indywidualnych i biznesowych jest Netia i dlatego z tą marką pozostaniemy  zapowiada Mirosław Godlewski, prezes Netii

    A to oznacza, że marki Telefonia Dialog i Crowley zaczną powoli, ale systematycznie znikać z polskiego rynku.

      Spodziewamy się, że w ciągu dwóch lat te marki zostaną wycofane z wspierania nowych produktów, które Grupa Netia będzie sprzedawała  podkreśla Mirosław Godlewski.

    Wszystkie trzy podmioty działają w tej samej branży i oferują podobne produkty. To, zdaniem prezesa Netii, pozwala na znaczące oszczędności.

     Podnosimy cel ze 115 mln zł rocznych oszczędności gotówkowych na poziom 130 mln zł. To będzie największy uzysk i bezpośredni efekt integracji po jej zakończeniu  zapowiada Mirosław Godlewski.

    Jak podkreślają władze Netii, dotychczasowe działania zmierzające do konsolidacji z Dialogiem i Crowley'em, przebiegają satysfakcjonująco, choć nie są łatwe.

      To nie jest pierwsze takie działanie moje, ani Netii, więc od razu zakładaliśmy, że przez kilka miesięcy będzie sporo zamieszania, bałaganu. Będą też pewne negatywne skutki, takie jak utrata niektórych klientów, utrata niektórych kluczowych pracowników. Ale ważne, żeby je zminimalizować i utrzymać właściwe proporcje  uważa prezes Netii.  Poruszamy się bardzo szybko, minimalizując wiele z tych strat.

    W spółce trwa proces zwolnień. Na skutek połączenia trzech firm pracę straciło lub straci ponad 500 osób, pracowników zarówno niższego, jak i wyższego stopnia. Władze Netii deklarowały jednak, że zwolnieni mogą liczyć na przedłużone ubezpieczenie zdrowotne czy pomoc przy szukaniu nowej pracy.

    Rotacje na stanowiskach trwały od początku roku.

      Przez cały I kwartał przechodziliśmy m.in. przez nominowanie całej nowej kadry menadżerskiej. 258 menadżerów w firmie zostało nominowanych na swoje stanowiska. Ten czas w dużej mierze to była dekoncentracja na bieżących wynikach, ale mamy to za sobą  twierdzi Mirosław Godlewski.

    Obecne dane wskazują, że po połączeniu do Netii należy 20 proc. udziału w rynku usług telefonii stacjonarnej i 15 proc. w rynku w usługach internetowych.

     Przejęcie przez nas Dialogu i Crowley to był oczywisty ruch, szczególnie na poziomach cenowych, które przez analityków zostały uznane jako bardzo atrakcyjne ceny zakupu  wyjaśnia Godlewski.  Mamy kilka nowych usług, których jako Netia nie mieliśmy, np. głosowe usługi mobilne dzięki umowie MVNO Dialogu z Polkomtelem.

    Jak wielokrotnie zapowiadali przedstawiciele spółki, to nie koniec przejęć. Netia już wyraziła zainteresowanie zakupem TK Telekom i Exatela, o ile pojawią się oferty sprzedaży. Ostatnio jednak Polska Grupa Energetyczna, właściciel Exatela, zapowiedziała, że nie zamierza pozbywać się operatora telekomunikacyjnego ze swoich struktur.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

    Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

    Ochrona środowiska

    Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

    Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

    Finanse

    72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

    W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.