Mówi: | Mirosław Godlewski |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Netia S.A. |
W ciągu dwóch lat marka Dialog zniknie z rynku
Przygotowania do działania pod jednym szyldem trwają od kilku miesięcy, kiedy Netia kupiła Telefonię Dialog i Crowley Data Poland. Ze względu na większą rozpoznawalność, marką wiodącą pozostanie Netia, co oznacza, że dwie pozostałe będą powoli znikać z rynku. Proces ma potrwać dwa lata. Władze spółki deklarują, że oszczędności z tytułu połączenia wyniosą 130 mln zł.
Z czasem wszystkie oferowane produkty i usługi będą dostępne pod jedną marką.
– To oczywiste, że z punktu widzenia skali działania powinniśmy wybrać jedną markę. Marką, która ma największą rozpoznawalność wśród klientów indywidualnych i biznesowych jest Netia i dlatego z tą marką pozostaniemy – zapowiada Mirosław Godlewski, prezes Netii
A to oznacza, że marki Telefonia Dialog i Crowley zaczną powoli, ale systematycznie znikać z polskiego rynku.
– Spodziewamy się, że w ciągu dwóch lat te marki zostaną wycofane z wspierania nowych produktów, które Grupa Netia będzie sprzedawała – podkreśla Mirosław Godlewski.
Wszystkie trzy podmioty działają w tej samej branży i oferują podobne produkty. To, zdaniem prezesa Netii, pozwala na znaczące oszczędności.
– Podnosimy cel ze 115 mln zł rocznych oszczędności gotówkowych na poziom 130 mln zł. To będzie największy uzysk i bezpośredni efekt integracji po jej zakończeniu – zapowiada Mirosław Godlewski.
Jak podkreślają władze Netii, dotychczasowe działania zmierzające do konsolidacji z Dialogiem i Crowley'em, przebiegają satysfakcjonująco, choć nie są łatwe.
– To nie jest pierwsze takie działanie moje, ani Netii, więc od razu zakładaliśmy, że przez kilka miesięcy będzie sporo zamieszania, bałaganu. Będą też pewne negatywne skutki, takie jak utrata niektórych klientów, utrata niektórych kluczowych pracowników. Ale ważne, żeby je zminimalizować i utrzymać właściwe proporcje – uważa prezes Netii. – Poruszamy się bardzo szybko, minimalizując wiele z tych strat.
W spółce trwa proces zwolnień. Na skutek połączenia trzech firm pracę straciło lub straci ponad 500 osób, pracowników zarówno niższego, jak i wyższego stopnia. Władze Netii deklarowały jednak, że zwolnieni mogą liczyć na przedłużone ubezpieczenie zdrowotne czy pomoc przy szukaniu nowej pracy.
Rotacje na stanowiskach trwały od początku roku.
– Przez cały I kwartał przechodziliśmy m.in. przez nominowanie całej nowej kadry menadżerskiej. 258 menadżerów w firmie zostało nominowanych na swoje stanowiska. Ten czas w dużej mierze to była dekoncentracja na bieżących wynikach, ale mamy to za sobą – twierdzi Mirosław Godlewski.
Obecne dane wskazują, że po połączeniu do Netii należy 20 proc. udziału w rynku usług telefonii stacjonarnej i 15 proc. w rynku w usługach internetowych.
– Przejęcie przez nas Dialogu i Crowley to był oczywisty ruch, szczególnie na poziomach cenowych, które przez analityków zostały uznane jako bardzo atrakcyjne ceny zakupu – wyjaśnia Godlewski. – Mamy kilka nowych usług, których jako Netia nie mieliśmy, np. głosowe usługi mobilne dzięki umowie MVNO Dialogu z Polkomtelem.
Jak wielokrotnie zapowiadali przedstawiciele spółki, to nie koniec przejęć. Netia już wyraziła zainteresowanie zakupem TK Telekom i Exatela, o ile pojawią się oferty sprzedaży. Ostatnio jednak Polska Grupa Energetyczna, właściciel Exatela, zapowiedziała, że nie zamierza pozbywać się operatora telekomunikacyjnego ze swoich struktur.
Czytaj także
- 2024-05-27: Gabinety stomatologiczne dostosowują się do specjalnych potrzeb pacjentów. Powstają placówki przystosowane do osób otyłych, niepełnosprawnych czy cierpiących na dentofobię
- 2024-02-07: Polacy coraz chętniej korzystają z ortodoncji estetycznej. Dzięki technikom cyfrowym leczenie jest mniej uciążliwe
- 2023-05-10: Polska spółka chce być globalnym liderem rynku zielonych metali. Planuje przejęcia na rynkach w Polsce i za granicą
- 2023-02-08: Rynek stomatologiczny odbił po pandemii. W nadchodzących latach czeka go szybki rozwój
- 2020-07-20: Przyspieszają prace nad Narodowym Holdingiem Spożywczym. Na początek do konsolidacji ma przystąpić 17 spółek
- 2020-04-15: Rosną ceny usług audytorskich. Wzrost niektórych z nich może wynieść 20–30 proc.
- 2019-11-12: Zwalnia konsolidacja przemysłu spożywczego. Przejęcia czekają jeszcze rozdrobniony rynek mięsny
- 2019-07-23: Prywatna opieka zdrowotna stawia na stomatologię. Rynek jest już wart ponad 10 mld zł
- 2019-07-02: Pacjenci szukają coraz bardziej innowacyjnych usług stomatologów i ortodontów. Małym gabinetom trudno nadążyć za nowymi trendami
- 2019-05-20: Polski rynek ubezpieczeń nadrabia zaległości wobec bardziej rozwiniętych krajów. Pomaga w tym proces łączenia się firm w duże grupy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.