Newsy

Tesco zatrudni ok. 2 tys. pracowników w tym roku. Połowę z nich do sprzedaży internetowej

2013-05-22  |  06:35
Mówi:Ryszard Tomaszewski
Funkcja:prezes
Firma:Tesco Polska
  • MP4
  • Zatrudnienie w Tesco cały czas rośnie. Obecnie największy przyrost pracowników dotyczy sprzedaży internetowej, w której pracę znaleźć ma połowa z 2 tys. nowozatrudnionych w tym roku. Firma planuje też otwieranie nowych sklepów, a jej hipermarkety pojawią się w miastach, gdzie sieć do tej pory była nieobecna. Ma to być przede wszystkim baza do poszerzania zasięgu sprzedaży przez internet.

    Serwis internetowy Tesco obejmuje 20 proc. powierzchni kraju. Po roku od uruchomienia sprzedaży online, sieć ma 14 takich oddziałów w ośmiu polskich miastach. Plan na ten rok zakłada uruchomienie e-sklepów w kolejnych ośmiu miejscowościach, stąd plan zatrudnienia ok. tysiąca nowych pracowników.

    Drugi tysiąc osób dołączy do załogi tradycyjnych sklepów. Tesco ma obecnie 450 sklepów stacjonarnych, które prowadzi w trzech formatach – są to duże hipermarkety (o powierzchni od 5 tys. m2 do 12 tys. m2), małe hipermarkety (około 2000 m2 powierzchni) oraz supermarkety.

     – Nasza strategia się nie zmienia. Będziemy dalej otwierać jednostki we wszystkich formatach, bo uważamy, że ten rynek jest jeszcze cały czas niezagospodarowany w Polsce i mamy tutaj dużo do powiedzenia – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

    Małe i średnie sklepy będą otwierane w podobnym tempie jak do tej pory. Z kolei hipermarkety będą powstawać w miastach, w których dotąd ich nie było. W przyszłości mają stanowić one bazę do rozwijania sprzedaży internetowej w tych regionach.

    Prezes Tesco nie podaje jednak konkretnej liczby sklepów, które sieć zamierza otworzyć w najbliższej przyszłości.

     – Mogę powiedzieć, że portfolio do otwarcia nowych sklepów mam wypełnione na najbliższe trzy lata. Zależy to od różnych rzeczy, m.in. od pozwolenia na budowę, od tego czy dana inwestycja się opłaci w tym momencie, czy nie, jak również od skierowania środków na remonty starych jednostek – wymienia.  

    Jak podkreśla, Tesco działa na polskim rynku od 1995 roku. Sklepy otwarte ponad 10 lat temu, zwłaszcza te największe, wymagają zmiany sposobu funkcjonowania, a więc również remontu.

     – Poświęcamy dużo uwagi, żeby dostosować je do nowoczesnych trendów rynkowych, otwieramy w nich sprzedaż internetową, co wymaga wewnętrznego remontu. To jest jakby dodatkowy sklep w sklepie – tłumaczy Tomaszewski.

    Grupa Tesco zatrudnia obecnie w Polsce blisko 30 tys. pracowników w sklepach, centrach dystrybucji oraz biurach na terenie całego kraju.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.