Mówi: | Andreas Maierhofer |
Funkcja: | prezes zarządu T-Mobile Polska |
Firma: | T-Mobile Polska |
T-Mobile ma ponad 330 tys. nowych klientów. Do sieci wraca coraz więcej dawnych użytkowników
Powiększenie bazy o 333 tys. klientów, spadek współczynnika odejść o 1/3 do rekordowo niskiego poziomu, udane wprowadzenie na rynek nowych ofert i uruchomienie sieci 5G – taki był 2018 rok dla sieci T-Mobile. Operator odwrócił negatywne trendy we wskaźnikach finansowych oraz znacząco poprawił jakość obsługi klientów, co znalazło odbicie we wskaźnikach satysfakcji. W nadchodzącym roku sieć zapowiada, że nie zwolni tempa.
– 2018 rok był dla nas bardzo dobry. Zawdzięczamy to 333 tysiącom nowo pozyskanych klientów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku. Do tego mieliśmy jeden z najniższych wskaźników rezygnacji od bardzo wielu lat, co oznacza, że klienci nie tylko coraz częściej nas wybierają i wracają do naszej sieci, lecz także pozostają z nami na dłużej. To bardzo satysfakcjonujące dane – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.
Na koniec grudnia baza klientów telekomu sięgnęła 10,787 mln. Najwięcej klientów (322 tys.) udało się pozyskać w kluczowym dla operatora segmencie post-paid, czyli abonamentowym. Dobre wyniki to zasługa m.in. rekordowo niskiego współczynnika odejść (churn), który w ciągu ostatniego roku spadł o 1/3. Telekom od dłuższego czasu obserwuje też, że dawni klienci – którzy zdecydowali się na przeniesienie do innych operatorów – teraz wracają do T-Mobile.
– W tym roku i kolejnych latach spodziewamy się dalszego wzrostu. To przede wszystkim rezultat usprawnień, które wprowadziliśmy w naszej działalności, lepszej dostępności i rozbudowy sieci salonów, poprawy dostępności biura obsługi klienta i podniesienia kompetencji naszych przedstawicieli. Są to główne czynniki, które przyczyniły się do wzrostu zadowolenia klientów i ich powrotów do naszej sieci – mówi Andreas Maierhofer.
W ubiegłym roku sieć konsekwentnie wzmacniała swoje portfolio produktowe – w czerwcu wprowadziła nowe oferty obejmujące Supernet Video dla klientów pre-paid (do końca roku skorzystało z nich 90 tys. osób), a w sierpniu wprowadziła nową ofertę rodzinną. Z kolei w grudniu operator uruchomił usługę Smart Car, która pozyskała ponad tysiąc klientów w ciągu pierwszego miesiąca.
Z drugiej strony, w ubiegłym roku telekom inwestował w poprawę procesów i systemów obsługowych, co przełożyło się na 8-proc. poprawę ogólnej satysfakcji klientów z obsługi w call center. Czas potrzebny na połączenie z konsultantem infolinii skrócił się dwukrotnie, a liczba połączeń z call center – mierzona w końcówce roku) spadła o 25 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
– Dobre wyniki badań satysfakcji klientów i wszystkie kluczowe wskaźniki skuteczności, które uległy znacznej poprawie, dowodzą, że klienci postrzegają nas jako firmę, która chętnie i w sposób profesjonalny odpowiada na wszelkie zapytania, udzielając satysfakcjonujących odpowiedzi. Większe zadowolenie klientów widzimy też w naszych badaniach – mówi Andreas Maierhofer.
Jak podkreśla, w ubiegłym roku operatorowi udało się również odwrócić negatywne trendy we wskaźnikach finansowych. W ubiegłym roku sieć T-Mobile Polska wypracowała 6,5 mld zł przychodów (wzrost o 1,2 proc. w ujęciu rocznym) i EBITDA w wysokości 1,66 mld zł. Na ten ostatni wynik negatywnie rzutowały zdarzenia jednorazowe, m.in. wprowadzenie nowych zasad rachunkowości i wynikających z regulacji roam-like-at-home.
– Po pierwsze, walczymy o każdego klienta, starając się przekonać go, by dołączył do najlepszej sieci w kraju. Po drugie, oferujemy wysokiej klasy usługi, szeroką ofertę produktów, ale również skupiamy się wsparciu technicznym i mamy znakomicie wykwalifikowanych specjalistów [w obsłudze klienta – red.] – podkreśla Andreas Maierhofer.
W tym roku telekom planuje m.in. kontynuować projekt harmonizacji sieci, który ma już objąć ponad 50 proc. powierzchni kraju. W 2018 roku ten proces został zakończony w jedenastu największych miastach Polski oraz na terenach turystycznych – w Karpaczu i Zakopanem, dzięki czemu nastąpił wzrost pojemności sieci i prędkości przesyłania danych. Mimo że operator dociera z usługami do blisko 100 proc. populacji, w ostatnim roku infrastruktura została też uzupełniona o blisko 500 nowych stacji. Milowym krokiem dla T-Mobile było uruchomienie w Warszawie pierwszej w Polsce sieci 5G. W tym roku telekom zamierza stopniowo rozszerzać dostępność nowej technologii o kolejne lokalizacje.
Czytaj także
- 2025-05-08: J. Scheuring-Wielgus: Napięcia geopolityczne wymagają silniejszego zjednoczenia państw Europy. To lekcja z II wojny światowej
- 2025-05-13: Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat
- 2025-04-11: Spada udział chowu klatkowego w hodowli drobiu. Wciąż jednak 67 proc. kur trzymanych jest w klatkach
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-04-03: Krakowska fabryka Philip Morris przestawia się na produkcję wkładów tytoniowych do nowych podgrzewaczy. Amerykański koncern ogłosił zakończenie inwestycji o wartości blisko 1 mld zł
- 2025-04-07: Młode pokolenie szczególnie narażone na choroby cywilizacyjne. Unijni ministrowie zdrowia chcą przemodelować kwestie profilaktyki
- 2025-04-01: Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2025-04-29: Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
- 2025-03-13: Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.