Newsy

W tym roku Shell zakończy rebranding stacji Neste. Sieć uzyska drugą pozycję na polskim rynku

2014-02-11  |  06:35
Mówi:Paweł Odrzywołek
Funkcja:dyrektor działu stacji paliw
Firma:Shell Polska
  • MP4
  • Shell w tym roku skupi się na zakończeniu rebrandingu stacji Neste. Zamknięcie tego procesu pozwoli sieci stacji na osiągniecie drugiej pozycji na rynku. Spółka wiąże także duże nadzieje z budową nowych stacji przy skrzyżowaniu autostrad A1 i A2 w okolicy Strykowa oraz nową ofertą kawiarni i barów na stacjach. 

     – Sytuacja na stacjach paliw jest bardzo dynamiczna – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paweł Odrzywołek, dyrektor zarządzający siecią stacji Shell Polska. – Pod koniec 2012 roku przejęliśmy sieć paliw Neste, więc w ubiegłym roku skupiliśmy się głównie na procesie rebrandingu. W tym roku zajmiemy się jego dokończeniem. Pozwoli nam to uzyskać drugą pozycję na rynku polskim, jak również zapewni planowany wzrost.

    Do zmiany marki, przejętych samoobsługowych stacji Neste, Shell powołał nową spółkę. Zarządza ona stacjami funkcjonującymi pod starym logo.

    W tym roku spółka zamierza, poza zakończeniem rebrandingu stacji Neste, koncentrować się na inwestycjach i rozwoju sieci.

     – Myślę, że najbardziej sztandarową inwestycją będą już rozpoczęte budowy dwóch stacji autostradowych przy autostradzie A2 przed węzłem Stryków jadąc w stronę Warszawy, które na pewno wpasują się w nowo otwartą autostradę A1 od Strykowa na północ – ocenia Odrzywołek. – Przede wszystkim chcemy rozwijać się w ten sposób, aby zasięg terytorialny naszej sieci sprostał oczekiwaniom wszystkich klientów, czyli nie pomijamy regionów.

    Shell Polska zamierza skupić się na największych miastach i aglomeracjach, ale nie zapomni o mniejszych ośrodkach. Stacje sieci muszą znaleźć się w całym kraju między innymi po to, by sprostać potrzebom klientów flotowych. Najwięcej stacji powstanie jako punkty własne sieci, ale coraz ważniejszą rolę odgrywają też stacje partnerskie. Wyglądają one identycznie, również pod względem oferty, ale współwłaścicielem biznesu jest partner franczyzowy.

    Shell planuje też cały czas poprawiać wygląd i ofertę stacji. Będą się na nich pojawiać nowe usługi, m.in. paczkomaty, dostęp do internetu. Starsze stacje będą sukcesywnie odnawiane.

    W ubiegłym roku na stacjach pojawiła się również nowa oferta posiłków pod marką Deli2go, a dzięki współpracy z siecią Coffeeheaven na 120 stacjach klienci Shell mogą skorzystać też z nowej oferty kawiarnianej. Sieć stacji wprowadziła również program badania satysfakcji klientów o nazwie „Voice of Customer”. Każdy klient ma możliwość wyrażenia swojego zdania, które, jak zapewnia Odrzywołek, jest analizowane na badanej stacji.

     – Myślę, że dla klientów ważne jest nie tylko to, co dzieje się na stacji. Shell jest firmą, która zainwestowała w Polsce ogromne pieniądze w serwis klienta. Pod Krakowem, w Zabierzowie funkcjonuje ogromny Shell Service Center, którego 1/3 praktycznie operuje jako Customer Service Center, czyli punkt obsługi posprzedażowej dla klienta. Centrum odpowiada na problemy klientów, które się ewentualnie pojawiają, choćby z fakturami. Tę część nieustannie rozwijamy – mówi Odrzywołek.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Niepewna sytuacja zwracanych do Skarbu Państwa gruntów dzierżawnych. To może się wiązać z likwidacją infrastruktury rolniczej i miejsc pracy

    Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wciąż nie przedstawił spójnego planu zagospodarowania gruntów zwracanych do Zasobów Skarbu Państwa. W efekcie setki hektarów gruntów leżą odłogiem, a strategiczna infrastruktura rolnicza jest demontowana. Spółka Top Farms od dawna wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej (OPR) lub podjęcie jakichkolwiek decyzji, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich obiektów rolniczych. Brak decyzji skutkuje trwałą utratą potencjału produkcyjnego, a tym samym może osłabić pozycję konkurencyjną polskiego rolnictwa.

    Transport

    Europejskie miasta planują wzrost inwestycji w infrastrukturę społeczną. Wydatki na niskoemisyjny transport wciąż są niewystarczające [DEPESZA]

    W ciągu najbliższych trzech lat 56 proc. gmin miejskich w UE planuje zwiększyć nakłady na redukcję emisji gazów cieplarnianych, a 53 proc. – na infrastrukturę społeczną – wynika z badania EBI. Dotacje krajowe i unijne pozostają głównym źródłem finansowania inwestycji, choć samorządy szukają także innych form finansowania. O potrzebach w tym obszarze eksperci i samorządowcy rozmawiali w trakcie panelu „Fundusze unijne w rozwoju miast i regionów”, który odbył się w ramach EKG w Katowicach.

    Farmacja

    Właściciele psów i kotów szczególnie narażeni na choroby odkleszczowe. Nie decydują się jednak na profilaktyczne szczepienia

    Eksperci ostrzegają, że Polska znajduje się w czołówce krajów Europy Środkowej pod względem liczby zachorowań na kleszczowe zapalenie mózgu, a mimo to poziom zaszczepienia przeciwko tej chorobie pozostaje dramatycznie niski. Tymczasem zmiany klimatyczne, coraz wyższe temperatury, migracje kleszczy i zanik sezonowości ich aktywności powodują, że ryzyko zakażenia jest coraz większe – nie tylko w lesie, ale i w mieście, parku czy ogrodzie, a nawet w domu, szczególnie tam, gdzie mieszkają zwierzęta.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.