Newsy

Orbis chce mieć 90 hoteli w Polsce i krajach bałtyckich. Ma szansę osiągnąć pozycję lidera w tej części Europy

2014-06-27  |  06:40

Orbis planuje dalszy rozwój swojej sieci w Polsce i krajach bałtyckich, a docelowo chce rozbudować Grupę do 90 hoteli z 66 obiektów obecnie. To dałoby spółce pozycję niekwestionowanego lidera w tym regionie Europy. Potencjał rozwoju jest, bo w Polsce wciąż brakuje hoteli, szczególnie w segmencie średnim. Orbis zachęca klientów także innowacyjnymi rozwiązaniami, w tym cyfryzacją usług.

Naszą intencją jest posiadanie 90 hoteli w sieci, co jest bardzo ambitnym wyzwaniem. Nazywamy to celem krytycznym, po osiągnięciu którego powinniśmy być bezkonkurencyjnym numerem jeden w tym regionie świata – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Laurent Picheral, prezes zarządu Orbis SA. – Co miesiąc pozyskujemy średnio jeden hotel, czy to w formie podpisanej umowy, czy też zakończenia budowy i nowego otwarcia. To bardzo dobre tempo, które planujemy utrzymać i dzięki temu zapewnić Orbisowi pierwszoplanową rolę.

Orbis liczy na znaczny wzrost liczby hoteli w Polsce, bo jak zauważa prezes Picheral, rynek wciąż nie jest nasycony. Polska odstaje od krajów Europy Zachodniej w statystykach dotyczących liczby hoteli. Jak wynika z ostatnich dostępnych danych Eurostatu za 2012 r., w Polsce było ok. 675 tys. łóżek hotelowych. To ok. 17,5 łóżka na 1000 mieszkańców. Więcej łóżek jest nawet w niewielkich Czechach (ok. 750 tys., czyli 71 na 1000 mieszkańców) i Austrii (ok. 980 tys., 116 na 1000 mieszkańców). Najwięcej łóżek – ponad 5 mln – jest we Francji. W całej UE w 2012 r. było 29,8 mln łóżek hotelowych, co dawało średnią ok. 59 łóżek na 1000 mieszkańców.

Prezes Picheral podkreśla, że popyt w Polsce rośnie, ale rynek jest bardzo wymagający. Największy potencjał rozwoju jest w średnim segmencie, czyli hoteli 3- i 4-gwiazdkowych. Szef Orbisu dodaje, że szybko rośnie również rynek hoteli ekonomicznych, czyli jedno- i dwugwiazdkowych, a także sektor usług restauracyjnych.

Rynek w Polsce wymusza również nowe rozwiązania w zakresie zarządzania, m.in. poprzez franczyzę, a także nowych technologii – związane z zarządzaniem danymi, cyfryzacją i programami lojalnościowymi.

Cyfryzacja w biznesie hotelowym jest bardzo ważna. Lojalność gości jest także czymś, dzięki czemu chcemy lepiej służyć naszym klientom, pokazać im nasze nowe podejście. Wcześniej hotelarstwo było przygotowane jedynie na to, by odpowiedzieć na zapotrzebowanie klientów, teraz oczekują oni od nas przeżycia niepowtarzalnych doznań. Żeby móc oferować te unikalne doświadczenia, powinniśmy być aktywni i umieć przewidywać potrzeby gości – tłumaczy prezes Picheral.

Szef Orbisu podaje przykład usług mobilnego zameldowania i wymeldowania lub rezerwacji pokoju poprzez aplikację na smartfona, jest ona oferowana przez firmę. Takich udogodnień według niego oczekują obecnie klienci. Ocenia, że połączenie dobrych programów lojalnościowych i innowacji technologicznych pozwoli na poprawę wyników nie tylko w Orbisie, lecz także w całej branży hotelarskiej.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.